/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing

11th IFIP TC 3 World Conference on Computers in Education, WCCE 2017, Dublin, Ireland, July 3-6, 2017
Arthur Tatnall, Mary Webb , local web 
Thumbnail des PDFs
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit September 2021. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

iconDieser Konferenz-Band erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Harold Abelson, John Ainley, Dianne P. Chambers et al., Mohamed Ally, Lorin W. Anderson, Michal Armoni, Catherine Ashcraft, D.P. Ausubel, Thomas Bartoschek, Kent Beck, Helen Beetham, Julia Behrens, Tim Bell, Mordechai Ben-Ari, Nadine Bergner, Marilyn Binkley, B. S. Bloom, Stefania Bocconi, Christian Borowski, Gerhard Brandhofer, Karen Brennan, Torsten Brinda, Jerome S. Bruner, Kevin Burden, Janet E. Burge, Quinn Burke, Esther Care, Sande Chen, Augusto Chioccariello, Konstantinos Chorianopoulos, Margaret J. Cox, Ernesto Cuadros-Vargas, Caroline Daly, Niki Davis, Karen C. Davis, Peter Denning, Giuliana Dettori, Ira Diethelm, Leonore Dietrich, Andrea DiSessa, Beat Döbeli Honegger, Peggy Israel Doerschuk, Maureen Doyle, Kerstin Drossel, Caitlin Duncan, Evelyn Eastmond, Martin Ebner, Richard Van Eck, Birgit Eickelmann, Allison Elliott Tew, Katja Engelhardt, Shelly Engelman, Barbara J. Ericson, Ola Erstad, Sabine Feierabend, Mike Fellows, Anusca Ferrari, Allan Fisher, Sue Fitzgerald, Julian Fraillon, Tim Friedman, Rüdiger Fries, Gerald Futschek, Ria Galanos, Jens Gallenbacher, Gerald C. Gannod, Eveline Gebhardt, J. P. Gee, Rainer Gemulla, Gene V. Glass, Adele Goldberg, Marianne Goodfellow, Patrick Griffin, Andreas Grillenberger, Jennifer Groff, Computing at School Working Group, Tom Gruber, Philip J. Guo, Mark Guzdial, Idit Harel, Werner Hartmann, B. Haßler, John Hattie, Lutz Hellmig, Juha Helminen, Andreas Helmke, S. Hennessy, Joan Herman, Bardo Herzig, Michael Hewner, Jürgen Hollatz, Simon Humphreys, Petri Ihantola, Matthew C. Jadud, Cheryl Jakab, Benjamin Jörissen, Yasmin B. Kafai, Karl M. Kapp, Ville Karavirta, Petra Kastl, Yaacov J. Katz, Alan Kay, Matthew Kearney, Caitlin Kelleher, Ulrich Kiesmüller, Päivi Kinnunen, Matthew J. Koehler, Kimberle Koile, Ditte Kolbæk, Sven Kommer, David R. Krathwohl, Kultusministerkonferenz, D. Midian Kurland, Ray Kurzweil, Peter Kusterer, Anna Beata Kwiatkowska, Michelle Lasen, Bruno Latour, Diana Laurillard, Jean Lave, Richard LeBlanc, Gary Lewandowski, Jiangjiang Liu, Chris W. Loftus, Matija Lokar, Ramona Lorenz, Stephanie Ludi, Elinor M. Madigan, L. Major, John Maloney, Judith Mann, Jane Margolis, Alexander Markowetz, Maija Marttila-Kontio, Abraham Maslow, Barry McGaw, Tom McKlin, Marshall McLuhan, mpfs Medienpädagogischer Forschungsverbund Südwest, Orni Meerbaum-Salant, Harvey Mellar, Alexandros Merkouris, David Michael, Peter Micheuz, May Miller-Ricci, Amon Millner, Punya Mishra, Alexander Mittag, Andrés Monroy-Hernández, Yishay Mor, Nataša Mori, Briana B. Morrison, Julia Moschitz, Chrystalla Mouza, Lijun Ni, Anne-Mette Nortvig, Andreas Oberweis, Torsten Otto, Norbert Pachler, Marina Papastergiou, Seymour Papert, Randy Pausch, Roy Pea, David N. Perkins, Erkki Pesonen, Niels Pinkwart, Theresa Plankenhorn, Marc Prensky, Hermann Puhlmann, Alexander Rabe, Senta Raizen, Thomas Rathgeb, Christine Redman, Thomas Reichlmayr, Anton Reiter, Mitchel Resnick, Nicholas Reynolds, Mike Ribble, Martin Ripley, Steve Roach, Anthony Robins, E. M Rogers, Gerhard Röhner, Ralf Romeike, Eric Rosenbaum, Janet Rountree, Nathan Rountree, Michael T. Rücker, Mike Rumble, Natalie Rusk, Barbara Sabitzer, Mehran Sahami, Toshinori Saito, Gilly Salmon, Gavriel Salomon, Linda Sandvik, Heike Schaumburg, Heidi Schelhowe, Björn Scheuermann, Birgit Schmitz, Donald A. Schön, Johannes Schöning, Carsten Schulte, Wolfram Schulz, Sue Sentance, Rhona Sharpe, L. Shulman, Jay Silver, Brian Silverman, David Singer, Neil Smith, Mary Lee Smith, The Royal Society, Hartmut Sommer, André Spang, Gerry Stahl, Jeffrey A. Stone, Clare Sutcliffe, Maciej M. Sysło, Steve Tanimoto, Lynda Thomas, Sherry Turkle, Jiří Vaníček, Lew Semjonowitsch Vygotsky, Mark Warschauer, Mary Webb, Thomas Weber, Michael Weigend, Franz E. Weinert, Etienne Wenger, Henning Wilken, Jeannette M. Wing, Niklaus Wirth, Ian H. Witten, Steven A. Wolfman, Carol Zander, Martin Zimnol

Fragen
KB IB clear
Warum ICT in der Schule?Why ICT in schools?
Was ist Informatik?What is computer science?
Wie ist das Bild/Image der Informatik?

Aussagen
KB IB clear
Es braucht ein Schulfach Informatik

Begriffe
KB IB clear
Abbruchquotedropout rate, action researchaction research, AffordanceAffordance, Agent / Botbot, Algorithmusalgorithm, augmented realityaugmented reality, Bildungeducation (Bildung), Bildungspolitikeducation politics, Blended LearningBlended Learning, Browserbrowser, cloud computingcloud computing, computational thinkingcomputational thinking, Computercomputer, computer literacycomputer literacy, computer science unpluggedcomputer science unplugged, Curriculum / Lehrplancurriculum, Dagstuhl DreieckDagstuhl triangle, Datendata, Datenbankdatabase, Digitalisierung, Do It Yourself (DIY)Do It Yourself, Effektstärkeeffect size, E-LearningE-Learning, facebook, game-based learninggame-based learning, GenderGender, Generation Z, Globalisierungglobalization, Google, Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Informationskompetenzinformation literacy, Informationsverarbeitunginformation processing, Innovationinnovation, Intelligent Tutoring System (ITS)Intelligent Tutoring System, Internetinternet, Kinderchildren, Kollaboratives Schreibencollaborative writing, Komplexitätcomplexity, learning analyticslearning analytics, LehrerInteacher, LehrerInnen-Bildungteacher training, Lernenlearning, machine learning, Mädchengirl, Mathematikmathematics, mobile learningmobile learning, Mobiltelefonmobile phone, Modellemodel, MOOCMassive Open Online Course, Moodle, Motivationmotivation, Multimediamultimedia, Ontologieontology, ÖsterreichAustria, PersonalisierungPersonalization, Philosophiephilosophy, Politikpolitics, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school, Privatsphäreprivacy, problem-based learningproblem-based learning, Programmierenprogramming, Projektmanagementproject management, Roboterrobot, Schreibenwriting, Schulbuch / Lehrmittelschoolbook, Schuleschool, Selbstwirksamkeitself efficacy, Semantic Websemantic web, skype, Softwaresoftware, Software EngineeringSoftware Engineering, Sprachelanguage, storytellingstorytelling, TabletTablet, Tablets in educationTablets in education, technology acceptance model (TAM)technology acceptance model, TPCK-ModellTPACK framework, United KingdomUnited Kingdom, Universitätuniversity, Virtual Realityvirtual reality
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
Unterrichtsqualität (Andreas Helmke) 6, 14, 11, 9, 10, 8, 7, 4, 7, 8, 8, 32223540
1930 local Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 14, 24, 15, 14, 12, 8, 8, 8, 10, 11, 13, 1015525101931
1954Motivation and Personality (Abraham Maslow) 27200
1956  Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 13, 18, 7, 10, 10, 10, 12, 4, 7, 6, 11, 1111225112854
1960 local The Process of Education (Jerome S. Bruner) 9, 17, 12, 17, 7, 1, 4, 6, 3, 10, 10, 7781672534
1962 local Diffusion of Innovations (E. M Rogers) 11, 16, 12, 15, 19, 10, 11, 6, 7, 5, 17, 959119878
1962Thought and Language (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 49200
1966 local Understanding Media (Marshall McLuhan) 18, 22, 16, 13, 16, 18, 6, 9, 4, 9, 14, 1013334102747
1968Educational Psychology (D.P. Ausubel) 34000
1980  The Computer in the School (Robert Taylor) 3, 8, 7, 7, 10, 2, 5, 3, 5, 8, 10, 521295349
1981Meta-analysis in social research (Gene V. Glass, Barry McGaw, Mary Lee Smith) 3, 3, 6, 11, 6, 5, 4, 2, 1, 4, 8, 410154216
1982 local web Mindstorms (Seymour Papert) 22, 28, 26, 27, 22, 22, 13, 7, 10, 13, 15, 1125545115486
1983 local The Reflective Practitioner (Donald A. Schön) 5, 16, 6, 8, 5, 6, 7, 1, 4, 5, 9, 75287695
1986 local Turtle geometry (Harold Abelson, Andrea DiSessa) 6, 13, 6, 9, 8, 7, 4, 3, 2, 4, 9, 71567257
1988  local Studying the Novice Programmer (Elliot Soloway, Jim Spohrer) 5, 15, 10, 8, 11, 6, 4, 5, 5, 8, 11, 10524810287
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 10, 24, 11, 16, 16, 7, 12, 5, 5, 6, 8, 51075751312
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 17, 17, 10, 9, 14, 12, 8, 4, 3, 8, 14, 7148271349
1996 local Rethinking University Teaching (Diana Laurillard) 2, 9, 12, 4, 9, 3, 1, 3, 5, 9, 8, 5735255
1999Communities of practice (Etienne Wenger) 6, 15, 9, 9, 16, 10, 11, 9, 8, 7, 20, 1198311926
1999  local extreme Programming explained (Kent Beck) 7, 6, 12, 4, 6, 7, 6, 4, 2, 5, 6, 5191551082
2000 local E-Moderating (Gilly Salmon) 9, 16, 9, 8, 7, 6, 7, 4, 7, 7, 9, 826381095
2000A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing (Lorin W. Anderson, David R. Krathwohl) 7, 24, 6, 9, 6, 9, 7, 6, 5, 6, 13, 646261290
2001Defining and Selecting Key Competencies (D. S. Rychen, L. H. Salganik) 5, 3, 13, 5, 8, 5, 2, 6, 2, 4, 7, 740147959
2001Multimedia (Randall Packer, Ken Jordan) 11, 19, 13, 22, 25, 12, 12, 17, 13, 15, 28, 1913078192729
2002  Software Pioneers Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Manfred Broy, Ernst Denert) 9, 14, 5, 9, 5, 2, 7, 2, 7, 9, 13, 112558112569
2002  local web Unlocking the Clubhouse (Jane Margolis, Allan Fisher) 4, 14, 10, 8, 11, 6, 6, 4, 4, 5, 10, 642246301
2003Computer Science Education 2/20032, 5, 11, 9, 9, 2, 3, 2, 6, 8, 5, 620206231
2003  local The New Media Reader (Noah Wardrip-Fruin, Nick Montfort) 12, 21, 14, 16, 25, 19, 12, 8, 11, 14, 20, 14207125144805
2003  What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy (J. P. Gee) 4, 16, 4, 6, 5, 2, 6, 3, 3, 7, 8, 741127839
2003Alan Turing (Christof Teuscher) 6, 6, 7, 8, 11, 2, 3, 8, 6, 8, 9, 10543101251
2005 local Reassembling the Social (Bruno Latour) 4, 12, 7, 11, 12, 7, 8, 7, 6, 3, 8, 10281810513
2005  From Computer Literacy to Informatics Fundamentals (Roland Mittermeir) 15, 17, 10, 5, 11, 3, 7, 2, 4, 9, 12, 91821192068
2006 local Serious Games (David Michael, Sande Chen) 3, 4, 5, 4, 7, 4, 4, 5, 8, 6, 12, 71227211
2006 local The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 11, 18, 10, 14, 12, 6, 14, 7, 5, 3, 11, 864758991
2006Digital Game-Based Learning2, 7, 7, 6, 7, 4, 4, 4, 1, 2, 8, 718187793
2006 local Group Cognition (Gerry Stahl) 2, 11, 8, 7, 3, 1, 5, 1, 1, 10, 9, 718287754
2006  The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2006 (Dave A. Berque, Jane Prey, Robert H. Reed) 8, 17, 12, 8, 6, 2, 4, 4, 4, 7, 13, 91111091096
2006  local Abenteuer Informatik (Jens Gallenbacher) 14, 18, 12, 15, 15, 13, 9, 7, 7, 4, 13, 9211491587
2006ICER 2006 (Richard J. Anderson, Sally Fincher, Mark Guzdial) 1, 16, 5, 11, 8, 7, 9, 4, 3, 3, 11, 724777274
2006Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers (Roland Mittermeir) 8, 16, 9, 16, 17, 5, 17, 4, 7, 22, 11, 71917471203
2006 local web Computer Science Unplugged (Tim Bell, Ian H. Witten, Mike Fellows) 17, 27, 11, 20, 18, 12, 16, 10, 6, 9, 20, 115132111376
2007 local Rethinking Pedagogy for a Digital Age (Helen Beetham, Rhona Sharpe) 3, 7, 4, 9, 7, 2, 6, 1, 2, 3, 8, 61016287
2007  Creating a Science of Games9, 11, 9, 8, 7, 5, 7, 5, 4, 3, 11, 622506763
2007SIGCSE 2007 (Ingrid Russell, Susan M. Haller, J. D. Dougherty, Susan H. Rodger) 1434700
2008SIGCSE 2008 (J. D. Dougherty, Susan H. Rodger, Sue Fitzgerald, Mark Guzdial) 3, 13, 9, 5, 10, 4, 8, 4, 5, 5, 12, 7133537207
2009International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 11, 19, 7, 13, 18, 9, 15, 12, 11, 7, 13, 8952378945
2009  local Visible Learning (John Hattie) 18, 31, 18, 19, 16, 10, 13, 7, 13, 7, 14, 1014152101376
2009 local web Mobile Learning (Mohamed Ally) 2, 5, 9, 11, 10, 4, 3, 1, 4, 5, 10, 31073393
2009ITiCSE 2009 (Patrick Brézillon, Ingrid Russell, Jean-Marc Labat) 9, 11, 13, 7, 17, 16, 14, 6, 11, 12, 17, 9283279994
2009SIGCSE 2009 (Sue Fitzgerald, Mark Guzdial, Gary Lewandowski, Steven A. Wolfman) 3, 12, 13, 6, 9, 6, 9, 4, 4, 7, 13, 8163248178
2010Koli Calling 2010 (Carsten Schulte, Jarkko Suhonen) 7, 14, 8, 10, 8, 9, 8, 2, 5, 4, 12, 632926235
2011 local Assessment and Teaching of 21st Century Skills (Patrick Griffin, Barry McGaw, Esther Care) 7, 14, 11, 6, 10, 4, 8, 6, 5, 5, 13, 521675556
2011  Investigations of E-Learning Patterns (Christian Kohls, Joachim Wedekind) 9, 17, 6, 14, 12, 4, 8, 4, 4, 5, 8, 77727907
2011  local The Digital Divide (Mark Bauerlein) 14, 20, 13, 13, 15, 25, 16, 6, 8, 8, 9, 61634862004
2011 local Informatics in Schools (Ivan Kalas, Roland Mittermeir) 5, 16, 4, 13, 6, 4, 12, 3, 5, 5, 12, 7151607695
2011SIGCSE 2011 (Thomas J. Cortina, Ellen Lowenfeld Walker, Laurie A. Smith King, David R. Musicant) 6, 15, 8, 9, 6, 4, 10, 6, 3, 7, 9, 6763176176
2012 local web Shut down or restart? (The Royal Society) 4, 9, 10, 4, 6, 3, 2, 3, 7, 8, 11, 517245539
2012 local The Gamification of Learning and Instruction (Karl M. Kapp) 2, 9, 5, 9, 18, 10, 3, 4, 8, 6, 10, 88128258
2012  local Visible Learning for Teachers (John Hattie) 2, 13, 8, 11, 6, 2, 5, 3, 1, 7, 7, 828168396
2012ICER 2012 (Alison Clear, Kate Sanders, Beth Simon) 5, 12, 10, 11, 11, 8, 8, 4, 7, 9, 11, 7201007289
2012SIGCSE 2012 (Laurie A. Smith King, David R. Musicant, Tracy Camp, Paul T. Tymann) 8, 13, 11, 7, 12, 5, 11, 7, 8, 7, 12, 112257711265
2013Computer Science Education 3/20136, 15, 5, 10, 5, 5, 10, 3, 7, 7, 13, 814478346
2013 local web Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages (Ira Diethelm, Roland T. Mittermeir) 6, 7, 9, 8, 6, 1, 5, 3, 7, 6, 7, 75957356
2013 local web Digitale Schule Österreich (Peter Micheuz, Anton Reiter, Gerhard Brandhofer, Martin Ebner, Barbara Sabitzer) 15, 21, 12, 18, 26, 11, 11, 5, 5, 8, 13, 971449968
2013Coli Calling 2013 (Mikko-Jussi Laakso, Simon) 5, 15, 6, 9, 5, 3, 9, 6, 4, 6, 15, 734967214
2013ICER 2013 (Beth Simon, Alison Clear, Quintin I. Cutts) 8, 18, 5, 14, 14, 11, 6, 6, 7, 4, 12, 7331267337
2013Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013 (Michael E. Caspersen, Maria Knobelsdorf, Ralf Romeike) 5, 16, 5, 12, 4, 3, 8, 4, 4, 7, 9, 9111779222
2013SIGCSE 2013 (Tracy Camp, Paul T. Tymann, J. D. Dougherty, Kris Nagel) 8, 20, 9, 14, 15, 7, 8, 6, 4, 5, 12, 1116662211253
2014  local Connected Code (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) 13, 21, 7, 18, 19, 9, 14, 9, 6, 9, 16, 12139512803
2014 local web KEYCIT 2014 (Torsten Brinda, Nicholas Reynolds, Ralf Romeike) 4, 7, 7, 11, 9, 14, 2, 2, 6, 6, 8, 54125232
2014SIGCSE 2014 (J. D. Dougherty, Kris Nagel, Adrienne Decker, Kurt Eiselt) 7, 16, 8, 9, 18, 6, 7, 6, 7, 6, 10, 9235999318
2014 local web ICILS 2013 (Wilfried Bos, Birgit Eickelmann, Julia Gerick, Frank Goldhammer, Heike Schaumburg, Knut Schwippert, Martin Senkbeil, Renate Schulz-Zander, Heike Wendt) 13, 22, 16, 14, 18, 21, 9, 9, 9, 7, 19, 1214312412821
2014WiPSCE 2014 (Carsten Schulte, Michael E. Caspersen, Judith Gal-Ezer) 7, 12, 7, 13, 12, 8, 8, 6, 6, 7, 18, 9392719562
2014 local web Preparing for Life in a Digital Age (Julian Fraillon, John Ainley, Wolfram Schulz, Tim Friedman, Eveline Gebhardt) 19, 19, 14, 11, 13, 11, 7, 6, 10, 7, 9, 848578638
2015 local Digital Citizenship in Schools (Mike Ribble) 6, 12, 5, 26, 18, 7, 7, 4, 3, 9, 6, 64106916
2015 local web KIM-Studie 2014 (mpfs Medienpädagogischer Forschungsverbund Südwest, Sabine Feierabend, Theresa Plankenhorn, Thomas Rathgeb) 10, 13, 16, 7, 6, 1, 5, 4, 3, 10, 8, 719147464
2015SIGCSE 2015 (Adrienne Decker, Kurt Eiselt, Carl Alphonce, Jodi Tims) 18, 16, 13, 16, 17, 6, 6, 7, 4, 1, 1, 5279153198
2015 local Mobiles Lernen (Alexander König, Maren Risch, Robert Reuter) 11, 21, 6, 11, 5, 4, 7, 1, 2, 6, 14, 72937626
2015Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015 (Judith Gal-Ezer, Sue Sentance, Jan Vahrenhold) 9, 12, 8, 12, 19, 8, 10, 3, 8, 7, 14, 6242726384
2015 local web ISSEP 2015 (Andrej Brodnik, Jan Vahrenhold) 7, 12, 6, 12, 14, 5, 13, 6, 3, 6, 15, 9101659455
2015 local Digitaler Burnout (Alexander Markowetz) 8, 14, 15, 17, 11, 4, 3, 5, 7, 5, 15, 710887478
2015 local web Learner-Centered Design of Computing Education (Mark Guzdial) 4, 12, 5, 13, 5, 5, 9, 2, 1, 13, 12, 8111038472
2015 local web JIM-Studie 2015 (mpfs Medienpädagogischer Forschungsverbund Südwest, Sabine Feierabend, Theresa Plankenhorn, Thomas Rathgeb) 9, 9, 12, 12, 9, 2, 5, 3, 6, 6, 9, 71187315
2016 local web Developing Computational Thinking in Compulsory Education (Stefania Bocconi, Augusto Chioccariello, Giuliana Dettori, Anusca Ferrari, Katja Engelhardt) 7, 14, 5, 6, 8, 4, 3, 1, 4, 5, 11, 95159237
2016 local Mobile Learning Design (Daniel Churchill, Jie Lu, Thomas K.F. Chiu, Bob Fox) 4, 12, 9, 8, 19, 3, 7, 5, 4, 14, 12, 9261539445
2016Proceedings of the 11th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE 2016) (Jan Vahrenhold, Erik Barendsen) 8, 15, 4, 16, 14, 7, 15, 2, 5, 8, 12, 9181639337
2016 local web Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Andrej Brodnik, Françoise Tort) 10, 11, 15, 14, 11, 5, 9, 6, 5, 7, 10, 9101249227
2017 local web Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Arthur Tatnall, Mary Webb) 7338100
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local web Transfer of Cognitive Skills from Programming: When and How? (Gavriel Salomon, David N. Perkins) 4, 8, 2, 10, 12, 8, 9, 4, 3, 7, 8, 7687249
1930 local web Interaction between Learning and Development (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 5200
1970 local web Teaching children thinking (Seymour Papert) 6, 7, 8, 8, 9, 5, 4, 7, 4, 11, 10, 101414101012
1971Program Development by Stepwise Refinement (Niklaus Wirth) 6300
1977 local Personal Dynamic Media (Alan Kay, Adele Goldberg) 4, 14, 8, 11, 11, 8, 2, 6, 12, 23, 20, 103215101807
1983 local web Logo Programming and Problem Solving (Roy Pea) 4, 6, 6, 7, 5, 3, 6, 4, 5, 9, 7, 95169243
1984 local web On the cognitive effects of learning computer programming (Roy Pea, D. Midian Kurland) 6, 15, 10, 8, 5, 4, 8, 4, 3, 6, 8, 731157356
1986 local web Those who understand (L. Shulman) 18, 27, 10, 12, 12, 6, 13, 12, 16, 7, 23, 11635111332
1990 local web Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 6, 14, 7, 8, 3, 2, 4, 4, 5, 8, 8, 741117747
1990 local web Epistemological pluralism and the revaluation of the concrete (Sherry Turkle, Seymour Papert) 8, 11, 11, 15, 8, 9, 10, 4, 5, 3, 10, 627246398
1993A Translation Approach to Portable Ontology Specifications (Tom Gruber) 6, 2, 5, 2, 6, 1, 1, 1, 1, 5, 2, 42641786
2001Concept of Competence (Franz. E. Weinert) 5, 6, 8, 9, 5, 9, 8, 8, 14, 11, 18, 71517338
2001 local web The Law of Accelerating Returns (Ray Kurzweil) 4, 4, 5, 9, 5, 5, 3, 2, 3, 6, 7, 63156276
2001 local web Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 19, 37, 14, 19, 23, 32, 16, 11, 7, 11, 16, 9126994250
2003 local web Learning and Teaching Programming (Anthony Robins, Janet Rountree, Nathan Rountree) 17500
2005 local web The Role of ICT and Informatics in Austria’s Secondary Academic Schools (Peter Micheuz) 2, 10, 9, 11, 12, 7, 10, 5, 7, 9, 11, 822281130
2005 local web Lowering the barriers to programming (Caitlin Kelleher, Randy Pausch) 1, 11, 6, 6, 8, 2, 2, 5, 4, 6, 10, 637176489
2005 local web Students’ Mental Models of the Internet and Their Didactical Exploitation in Informatics Education (Marina Papastergiou) 59, 6, 3, 7, 4, 1, 5, 6, 51115596
2006 local Constructionism (Yasmin B. Kafai) 6, 15, 7, 7, 12, 4, 9, 8, 5, 5, 9, 710347505
2006 local web Digital Game-Based Learning (Richard Van Eck) 5, 7, 10, 6, 11, 4, 2, 4, 2, 3, 10, 811108638
2006 local web Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 12, 28, 16, 17, 23, 10, 10, 10, 9, 10, 15, 9121219914
2006 local Technological Pedagogical Content Knowledge (Punya Mishra, Matthew J. Koehler) 1, 17, 15, 7, 14, 7, 7, 6, 8, 8, 10, 950299728
2006 local web Development of a Tablet-PC-based System to Increase Instructor-Student Classroom Interactions and Student Learning (Kimberle Koile, David Singer) 4, 2, 2, 3, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 4, 4244213
2006 local web Methods and tools for exploring novice compilation behaviour (Matthew C. Jadud) 2, 2, 2, 5, 3, 5, 3, 4, 3, 6, 6, 461491
2006 local web Algorithmic Thinking (Gerald Futschek) 4, 5, 4, 8, 7, 5, 3, 1, 2, 8, 2, 4264192
2007 local web Computing is a Natural Science (Peter Denning) 10, 10, 12, 16, 23, 7, 9, 5, 7, 14, 17, 614246672
2007 local web Gender, Perceptions, and Reality (Elinor M. Madigan, Marianne Goodfellow, Jeffrey A. Stone) 2, 5, 3, 6, 4, 3, 4, 4, 5, 5, 4, 4264332
2007 local web Information Literacy in the Laptop Classroom (Mark Warschauer) 1, 2, 6, 6, 4, 5, 7, 7, 6, 10, 6, 4494287
2008 local web A Framework for Addressing Challenges to Classroom Technology Use (Jennifer Groff, Chrystalla Mouza) 3, 5, 3, 1, 4, 3, 2, 1, 5, 5, 3, 5265122
2008 local web Developing inclusive outreach activities for students with visual impairments (Stephanie Ludi, Thomas Reichlmayr) 2400
2009 local web How May Teacher Learning Be Promoted for Educational Renewal with IT? (Niki Davis) 1, 1, 2, 2, 3, 2, 4, 1, 2, 1, 4, 221275
2009 local web Researching IT in Education (Margaret J. Cox) 4, 3, 3, 7, 1, 3, 4, 1, 1, 4, 4, 5615135
2009Bridging ICT and CS (Torsten Brinda, Hermann Puhlmann, Carsten Schulte) 5200
2009INSPIRED broadening participation (Peggy Israel Doerschuk, Jiangjiang Liu, Judith Mann) 1200
2009 local web Education and career pathways in Information Communication Technology (Michelle Lasen) 5, 8, 2, 10, 6, 8, 2, 1, 5, 4, 4, 5275230
2009 local web Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 7, 20, 8, 11, 16, 6, 13, 7, 12, 11, 15, 13602813732
2010 local web Identifying relevant CS contexts using the miracle question (Ira Diethelm, Christian Borowski, Thomas Weber) 6, 2, 2, 1, 225213
2011 local Defining Twenty-First Century Skills (Marilyn Binkley, Ola Erstad, Joan Herman, Senta Raizen, Martin Ripley, May Miller-Ricci, Mike Rumble) 8, 12, 10, 16, 19, 6, 1, 4, 5, 11, 10, 75207378
2011 local web Formative E-Assessment (Yishay Mor, Harvey Mellar, Norbert Pachler, Caroline Daly) 2200
2011Learning Algorithmic Thinking with Tangible Objects Eases Transition to Computer Programming (Gerald Futschek, Julia Moschitz) 1600
2011A Competence-Oriented Approach to Basic Informatics Education in Austria (Peter Micheuz) 2400
2011 local web Can graduating students design (Chris W. Loftus, Lynda Thomas, Carol Zander) 2400
2011 local web Building a community to support HS CS teachers (Lijun Ni, Mark Guzdial, Allison Elliott Tew, Briana B. Morrison, Ria Galanos) 1300
2012 local web Computer Science: A curriculum for schools (Computing at School Working Group) 2, 2, 2, 5, 1, 2, 3, 2, 2, 3, 5, 4544214
2012 local web A statewide survey on computing education pathways and influences (Mark Guzdial, Barbara J. Ericson, Tom McKlin, Shelly Engelman) 5, 2, 4, 6, 1, 2, 7, 2, 1, 1, 5, 531591
2012 local web Effective and sustainable computing summer camps (Barbara J. Ericson, Tom McKlin) 2400
2013 local web Learning computer science concepts with Scratch (Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) 4, 15, 6, 10, 7, 5, 11, 9, 3, 5, 10, 10133510338
2013Informatics for All High School Students (Anna Beata Kwiatkowska) 8, 7, 7, 7, 12, 3, 4, 5, 5, 6, 4, 6266193
2013 local web Undergraduate conceptions of the field of computer science (Michael Hewner) 1, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 3, 1, 3, 2, 341349
2013 local web Reflections on the role of programming in primary and secondary computing education (Carsten Schulte) 4, 8, 4, 9, 9, 8, 4, 2, 2, 5, 5, 2292140
2013 local web ACM/IEEE-CS computer science curriculum 2013 (Mehran Sahami, Steve Roach, Ernesto Cuadros-Vargas, Richard LeBlanc) 2500
2013 local web Girls on the go (Janet E. Burge, Gerald C. Gannod, Maureen Doyle, Karen C. Davis) 2500
2013 local web Online python tutor (Philip J. Guo) 4400
2013 local web Recording and analyzing in-browser programming sessions (Juha Helminen, Petri Ihantola, Ville Karavirta) 2000
2013 local web Getting to know computer science freshmen (Päivi Kinnunen, Maija Marttila-Kontio, Erkki Pesonen) 4, 9, 3, 11, 7, 8, 7, 4, 5, 5, 8, 627693
2013 local web DIGCOMP: A Framework for Developing and Understanding Digital Competence in Europe (Anusca Ferrari) 77, 2, 5222584
2014 local web Should your 8-year-old learn coding? (Caitlin Duncan, Tim Bell, Steve Tanimoto) 6, 14, 6, 7, 8, 4, 8, 3, 6, 9, 8, 712437328
2014 local web A comparison of the field data management and its representation in secondary CS curricula (Andreas Grillenberger, Ralf Romeike) 4, 7, 13, 15, 13, 5, 4, 3, 8, 9, 8, 48104260
2014 local web Code club (Neil Smith, Clare Sutcliffe, Linda Sandvik) 3400
2014 local Schulische Nutzung von neuen Technologien in Deutschland im internationalen Vergleich4, 15, 5, 8, 8, 1, 5, 7, 9, 8, 11, 320143226
2014 local Students’ Computer and Information Literacy (Julian Fraillon, John Ainley, Wolfram Schulz, Tim Friedman, Eveline Gebhardt) 3, 4, 5, 2, 6, 3, 8, 1, 4, 2, 5, 122186
2015 local Lernen mit iPad, App und Cloud im Musikunterricht (André Spang) 2, 2, 3, 4, 1, 2, 2, 1, 1, 5, 3, 3183162
2015 local web Online vs Face-To-Face Engagement of Computing Teachers for their Professional Development Needs (Sue Sentance, Simon Humphreys) 5, 2, 4, 1, 6, 2, 4, 1, 3, 4, 5, 235291
2015 local web Programming in Scratch Using Inquiry-Based Approach (Jiří Vaníček) 6, 10, 11, 13, 13, 13, 4, 7, 8, 10, 11, 62186286
2015 local web Introducing a New Computer Science Curriculum for All School Levels in Poland (Maciej M. Sysło, Anna Beata Kwiatkowska) 5, 4, 6, 6, 6, 4, 3, 5, 1, 5, 2, 2392135
2015 local web Introducing Computer Programming to Children through Robotic and Wearable Devices (Alexandros Merkouris, Konstantinos Chorianopoulos) 21000
2015Culturally Responsive Computing (Catherine Ashcraft) 2300
2015 local web Tablet use in schools (B. Haßler, L. Major, S. Hennessy) 2, 8, 12, 10, 9, 3, 3, 8, 6, 7, 12, 711237240
2016 local web Conceptualising Authentic Mobile Learning (Kevin Burden, Matthew Kearney) 2, 2, 3, 3, 2, 4, 3, 1, 2, 3, 4, 422466
2016 local web Review and Discussion of Children’s Conceptions of Computers (Michael T. Rücker, Niels Pinkwart) 60, 3, 7, 3, 147174
2016 local web Bildung in der digitalen vernetzten Welt (Torsten Brinda, Ira Diethelm, Rainer Gemulla, Ralf Romeike, Johannes Schöning, Carsten Schulte, Thomas Bartoschek, Julia Behrens, Nadine Bergner, Leonore Dietrich, Beat Döbeli Honegger, Rüdiger Fries, Werner Hartmann, Lutz Hellmig, Bardo Herzig, Jürgen Hollatz, Benjamin Jörissen, Sven Kommer, Alexander Mittag, Peter Kusterer, Andreas Oberweis, Torsten Otto, Alexander Rabe, Gerhard Röhner, Heidi Schelhowe, Björn Scheuermann, Birgit Schmitz, Hartmut Sommer, Martin Zimnol) 20, 26, 22, 20, 16, 15, 14, 11, 11, 11, 26, 975259925
2016 local web What children ask about computers, the Internet, robots, mobiles, games etc (Christian Borowski, Ira Diethelm, Henning Wilken) 6, 9, 10, 16, 13, 6, 5, 2, 6, 7, 7, 77137224
2016 local web Starting out with Projects (Petra Kastl, Ulrich Kiesmüller, Ralf Romeike) 3600
2016 local web A New Interactive Computer Science Textbook in Slovenia (Nataša Mori, Matija Lokar) 2, 2, 1, 2, 1, 6, 2, 2, 2, 1, 1, 225231
2016 local web Bildung in der digitalen Welt (Kultusministerkonferenz) 10, 20, 17, 15, 13, 18, 9, 8, 10, 8, 25, 211622121494
2017 local web How Interactives Can Change Learnability of Science Concepts for Young Children – Re-positioning Them as Learners ‘Who Can and Did’ (Cheryl Jakab, Christine Redman) 2100
2017 local web An Educational Experience with Online Teaching – Not a Best Practice (Ditte Kolbæk, Anne-Mette Nortvig) 2100
2017 local web Computer Science in the School Curriculum (Mary Webb, Tim Bell, Niki Davis, Yaacov J. Katz, Nicholas Reynolds, Dianne P. Chambers et al.) 22200
2017 local web Educational Support on Computing and Informatics as Means of Empowering Disadvantaged Young People in Developed Countries (Toshinori Saito) 2500
2017 local web Smartwalk (Michael Weigend) 21000
2017 local web Education in the Digital Networked World (Torsten Brinda, Ira Diethelm) 2600
2017 local web The Profession of IT (Peter Denning) 6, 4, 6, 5, 7, 2, 3, 2, 2, 6, 3, 3763139

iconDieser Konferenz-Band  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 31646 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Changing Rationales for Computers in Education: From Liberation to Involvement: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 130 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW The e-Fran Program: A Nation-Wide Initiative Supporting Research Projects to Foster Learning and Teaching Through Digital Technologies: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 108 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Mobile Technologies Supporting Professional Learning Communities Within Pre-service Teacher STEM Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 315 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Measuring Mobile Phone Dependence in Spanish and Greek High School Students Using a Short Scale: Validating Both Adaptations: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 137 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Requirements for Mobile Learning in Vocational Training in the Field of Mechanical Engineering: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 738 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW The Use of Tablets in Secondary Schools and Its Relationship with Computer Literacy: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 140 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Learners’ Experiences in a Multicultural Remote Collaborative Learning Environment: A Case of ICT4D Course: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 121 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Collaborative Postgraduate Studies in Higher Education: A Case Study of South Africa: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 292 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Scaling a Model of Teacher Professional Learning – Harnessing MOOCS to Recreate Deep Learning Conversations: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 432 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Development of Web-Based Learning Scenarios in the Semantic Web – A Connection of Didactical Aspects and Ontological Structures: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 360 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Shaping Future Digital Citizens in Aotearoa/New Zealand Schools: Vision and Challenges: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 101 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW The “Secure Exam Environment”: E-Testing with Students’ Own Devices: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 349 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW The Acceptance of Motion Detection Devices by the Elderly: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 126 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW The King Island Digital Stories (KIDS) Project: Telling Stories for Tomorrow’s Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 122 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Gender Difference in Handmade Robotics for Children: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 178 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Assessment for Blended Learning Scenarios: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 520 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Augmented Reality as a Tool for Authentic Learning of Clinical Skills in Early Years of Medical Training: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 349 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Evaluating Acceptance of a Haptic Learning Resource from Various Perspectives: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 565 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Modelling e-Learner Comprehension Within a Conversational Intelligent Tutoring System: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 545 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW The Value of Project Management Education for IT Professionals: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 123 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Learning Analytics for Formative Purposes: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 181 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Digital Safety and Responsible Use Within a Primary School Ecosystems Community in Aotearoa/New Zealand: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 98 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Feature Based Sentiment Analysis for Evaluating the Mobile Pedagogical Affordances of Apps: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 715 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW How Interactives Can Change Learnability of Science Concepts for Young Children – Re-positioning Them as Learners ‘Who Can and Did’: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 338 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW An Educational Experience with Online Teaching – Not a Best Practice: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1669 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Peer Affective Factors in Peer Collaboration: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 141 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Primary School Students’ Choices in Writing Opinion Essays: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 628 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Towards a Framework for Developing the Emotional Intelligence of Secondary School Students Through the Use of VLEs: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 204 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Enhancing Learning in a Virtual Environment: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 378 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Online Teacher Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 939 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Understanding the Best Way to Embed ICT in Teacher Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 128 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW DIYLab as a Way for Student Teachers to Understand a Learning Process: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 254 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Determinants of Mobile Learning in Indigenous/Cultural Contexts: The Phenomenon in Canadian First Nations: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 132 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Innovations in Teaching and Learning Strategies to Improve the Effectiveness of Using Haptic Simulators in Higher Education for Dental Students and Other Health Care Disciplines: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 2314 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Ontology-Based Backward Learning Support System: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 894 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW eExams: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 147 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Computer Science in the School Curriculum: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 132 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Basic Digital Education in Austria – One Step Further: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 881 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Experiential Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1878 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Information Systems Curriculum in an Australian University: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 137 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW A Survey of the Prior Programming Experience of Undergraduate Computing and Engineering Students in Ireland: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 368 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Measuring Learners’ Interest in Computing (Education): Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 147 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Adolescents’ Internet Attitudes: A Study in an Experimental Greek Secondary School: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 128 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Computing Camps for Girls – A First-Time Experience at the University of Limerick: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1017 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW How Can We Make Computing Lessons More Inclusive?: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 119 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Educational Support on Computing and Informatics as Means of Empowering Disadvantaged Young People in Developed Countries: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 137 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Smartwalk: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1931 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Informatics Teachers’ Self-efficacy - A Survey Instrument and First Results: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 152 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Utilizing the Repertory Grid Method to Investigate Learners’ Perceptions of Computer Science Concepts: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 294 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW What Teachers and Students Know About Data Management: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 127 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Defining Procedures in Early Computing Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 815 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Involving Everyone: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 211 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Constructive Interaction on Collaborative Programming: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1767 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Health-Game Development in University – Lower Secondary School Collaboration: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 616 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW A Software Development Process for Freshman Undergraduate Students: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 363 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Agile Development in Software Engineering Instruction: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 294 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW A Demonstration of Evidence-Based Action Research Using Information Dashboard in Introductory Programming Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 2791 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Student Retention: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 582 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW How to Implement Computing Education for All – Discussion of Alternative Organisational Models: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 85 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Education in the Digital Networked World: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 236 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Activation of Computer Science Teachers in Slovenia: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 94 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Computational Thinking in Primary Schools: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 358 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Game-Play: Effects of Online Gamified and Game-Based Learning on Dispositions, Abilities and Behaviours of Primary Learners: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 159 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW For ARGument’s Sake! The Pros and Cons of Alternate Reality Gaming in Higher Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 122 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Large Effect Size Studies of Computers in Schools: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 704 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und diese Konferenz-Proceedings

Beat hat diese Konferenz-Proceedings erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der vielen Verknüpfungen im Biblionetz scheint er sich intensiver damit befasst zu haben. Es wird auch häufig von anderen Objekten im Biblionetz zitiert.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.