/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Large Effect Size Studies of Computers in Schools

Calculus for Kids and Science-ercise
Andrew Fluck, Dev Ranmuthugala, C. K. H. Chin, Irene Penesis, Jacky Chong, Yang Yang
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and ComputingThis report describes two computer-based interventions in Year 6 (age 11–12 years) classrooms. The interventions positioned sophisticated software alongside multimedia learning materials to teach topics from curriculum objectives many years ahead of these students’ chronological ages. These were transformative interventions (Fluck, 2003), changing what and how students learn when using computers. Students solved real world problems using integral calculus (Calculus for Kids) and studied both special relativity and quantum mechanics (Science-ercise). Calculus for Kids was conducted with 478 students in 26 schools from five Australian states; and Science-ercise was conducted with 187 students in five Tasmanian schools. Student learning achievement was measured using calibrated items in a post-test, with the students able to use the sophisticated software during the test. The results showed a majority of students exhibited learning achievements 4–6 years above their chronological age when using suitable computer tools. The studies bring into question the correct way to calculate effect sizes for such high impact interventions. Relying on Glass et al. (1981), we estimate this transformative use of computers in education achieved an effect size >4.0, well above Hattie’s (2007) hinge point of 0.4 for a significant innovation. This approach offers a pathway to shorten the time between knowledge generation and its incorporation in school curricula.
Von Andrew Fluck, Dev Ranmuthugala, C. K. H. Chin, Irene Penesis, Jacky Chong, Yang Yang im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Large Effect Size Studies of Computers in Schools

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Gene V. Glass , John Hattie , Ray Kurzweil , Barry McGaw , E. M Rogers , Mary Lee Smith

Fragen
KB IB clear
Warum ICT in der Schule?Why ICT in schools?

Begriffe
KB IB clear
Computercomputer , Effektstärkeeffect size , Lernenlearning , Multimediamultimedia , SAMR-Model , Softwaresoftware
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1962 local  Diffusion of Innovations (E. M Rogers) 8, 4, 13, 4, 3, 4, 6, 6, 5, 10, 19, 3 721131154
1981 Meta-analysis in social research (Gene V. Glass, Barry McGaw, Mary Lee Smith) 7, 3, 1, 2, 6, 6, 3, 5, 3, 2, 6, 14 10156357
2003 Alan Turing (Christof Teuscher) 10, 1, 2, 5, 1, 4, 4, 2, 3, 8, 10, 4 73541447
2009  local  Visible Learning (John Hattie) 2, 6, 2, 3, 5, 10, 9, 10, 10, 21, 6, 3 1955631692
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001 local web  The Law of Accelerating Returns (Ray Kurzweil) 1, 6, 1, 6, 1, 3, 3, 1, 7, 9, 4, 1 5161440

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Metaanalyse, Schule, Unterricht

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Large Effect Size Studies of Computers in Schools: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 704 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.