The Law of Accelerating Returns Publikationsdatum:
Zu finden in: Alan Turing (Seite 381 bis 415), 2003
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
An analysis of the history of technology shows that technological change is exponential, contrary to the common-sense “intuitive linear” view. So we won’t experience 100 years of progress in the 21st century — it will be more like 20,000 years of progress (at today’s rate). The “returns,” such as chip speed and cost-effectiveness, also increase exponentially. There’s even exponential growth in the rate of exponential growth. Within a few decades, machine intelligence will surpass human intelligence, leading to The Singularity — technological change so rapid and profound it represents a rupture in the fabric of human history. The implications include the merger of biological and nonbiological intelligence, immortal software-based humans, and ultra-high levels of intelligence that expand outward in the universe at the speed of light.
Von Ray Kurzweil im Text The Law of Accelerating Returns (2001) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Ray Kurzweil | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Accelerating changeAccelerating change , E-Maile-mail , Evolutionevolution , Inflation , Intelligenzintelligence , Internetinternet , Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence , Moore's lawMoore's law , singularity pointsingularity point , S-Kurven-Modell , Softwaresoftware , Technologietechnology , WWW (World Wide Web)World Wide Web , Zukunftfuture | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
5 Erwähnungen
- Wired for Innovation - How Information Technology Is Reshaping the Economy (Erik Brynjolfsson, Adam Saunders) (2009)
- Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing - 11th IFIP TC 3 World Conference on Computers in Education, WCCE 2017, Dublin, Ireland, July 3-6, 2017 (Arthur Tatnall, Mary Webb) (2017)
- 9. Large Effect Size Studies of Computers in Schools - Calculus for Kids and Science-ercise (Andrew Fluck, Dev Ranmuthugala, C. K. H. Chin, Irene Penesis, Jacky Chong, Yang Yang)
- Ansturm der Algorithmen - Die Verwechslung von Urteilskraft mit Berechenbarkeit (Wolf Zimmer) (2019)
- How to Speak Machine - Computational Thinking for the Rest of Us (John Maeda) (2019)
- Pädagogisches Wissen im Lichte digitaler und datengestützter Selbstoptimierung (Estella Ferraro, Sabrina Schröder, Christiane Thompson) (2021)
Volltext dieses Dokuments
The Law of Accelerating Returns: Artikel als Volltext (: , 732 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.