/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Exploring Control in Early Computing Education

Ivan Kalas, Andrej Blaho, Milan Moravcik
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering In the paper we reflect on how our design research approach in the current development allows us to study the increasing cognitive complexity of different levels of control which pupils conduct when they program Emil, a virtual character on the screen. In our earlier work we outlined conceptual framework for primary programming, which recognised three different levels of control: (a) direct manipulation, (b) direct control and (c) computational control (i.e. programming) an actor. In the present research we managed to get deeper into the complexity of control by identifying four instead of three of its levels. Based on our close collaboration with three design schools we have also found that it is more productive to project and analyse learning progression of pupils connected with control within two-dimensional grid, where the first dimension is control itself and the second explores the way how the control is represented. Along this dimension we have identified five distinct levels of representation: (a) none, (b) as internal record, (c) as external record, (d) as internal plan for future behaviour, and finally (e) as external plan for future behaviour. In our paper we explain the grid of control by presenting selected tasks from different environments of Emil, our new approach to educational programming for Year 3 pupils.
Von Ivan Kalas, Andrej Blaho, Milan Moravcik im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text Exploring Control in Early Computing Education

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Laura Benton , Ivan Kalas , Seymour Papert , Ben Shneiderman

Begriffe
KB IB clear
Lernenlearning , Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 11, 19, 6, 5, 4, 7, 19, 8, 13, 12, 5, 18 342 47 18 5930
2003  local  The New Media Reader (Noah Wardrip-Fruin, Nick Montfort) 4, 9, 18, 4, 7, 4, 19, 3, 11, 9, 7, 8 258 123 8 5169
2017 local web  Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Arthur Tatnall, Mary Webb) 11, 23, 7, 5, 2, 7, 14, 5, 10, 11, 4, 6 22 401 6 353
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1983 Direct Manipulation (Ben Shneiderman) 5, 5, 6, 2, 1, 3, 4, 2, 2, 3, 2, 3 7 0 3 697
2017 local web  Defining Procedures in Early Computing Education (Ivan Kalas, Laura Benton) 3, 6, 6, 4, 6, 2, 4, 5, 3, 5, 2, 3 1 11 3 132

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Exploring Control in Early Computing Education: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 2003 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.