Observing Abstraction in Young Children Solving Algorithmic Tasks |
![]() |
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Abstraction is considered an essential aspect of computational thinking. Primary schools are starting to include computational thinking into the curriculum. However, in order to guide their support, teachers need to know how to recognize abstraction. In this paper, we present how we can observe abstraction in young children tasked with solving an algorithmic assignment. In order to operationalize abstraction, we have used the layers of abstraction (LOA) model by Perrenet, Groote and Kaasenbrood. This model was originally used in the field of computer science and describes programming behavior at the level of software development, but has since been extended for use in primary education. We have operationalized this model for use with 5 to 6 year old students tasked with programming an educational robot. Their behavior has been related to each of the four layers of abstraction.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Michal Armoni , Andrej Blaho , Stephen Crain , Orit Hazzan , Ivan Kalas , Linda Liukas , Eva Marinus , Genevieve McArthur , Milan Moravcik , Zoe Powell , David Statter , Rosalind Thornton | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | computational thinkingcomputational thinking
, LehrerIn teacher
, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4) primary school
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Observing Abstraction in Young Children Solving Algorithmic Tasks: Artikel als Volltext @ Springer ( : , 453 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


LehrerIn
Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)







, 453 kByte;
)
Biblionetz-History