Observing Abstraction in Young Children Solving Algorithmic TasksZu finden in: Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Seite 95 bis 106), 2019
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit April 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
Abstraction is considered an essential aspect of computational thinking. Primary schools are starting to include computational thinking into the curriculum. However, in order to guide their support, teachers need to know how to recognize abstraction. In this paper, we present how we can observe abstraction in young children tasked with solving an algorithmic assignment. In order to operationalize abstraction, we have used the layers of abstraction (LOA) model by Perrenet, Groote and Kaasenbrood. This model was originally used in the field of computer science and describes programming behavior at the level of software development, but has since been extended for use in primary education. We have operationalized this model for use with 5 to 6 year old students tasked with programming an educational robot. Their behavior has been related to each of the four layers of abstraction.
Von Hylke H. Faber, Josina I. Koning, Menno D. M. Wierdsma, Henderien W. Steenbeek, Erik Barendsen im Konferenz-Band Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (2019) im Text Observing Abstraction in Young Children Solving Algorithmic Tasks Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Michal Armoni , Andrej Blaho , Stephen Crain , Orit Hazzan , Ivan Kalas , Linda Liukas , Eva Marinus , Genevieve McArthur , Milan Moravcik , Zoe Powell , David Statter , Rosalind Thornton | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | computational thinkingcomputational thinking , LehrerInteacher , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Observing Abstraction in Young Children Solving Algorithmic Tasks: Artikel als Volltext @ Springer (: , 453 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.