Eva MarinusDies ist keine offizielle Homepage von Eva Marinus, E-Mails an Eva Marinus sind hier nicht möglich! |
9 Texte von Eva Marinus
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
2018 | 6, 2, 1, 5, 1, 4, 5, 3, 3, 7, 3, 1 | Unravelling the Cognition of Coding in 3-to-6-year Olds (Eva Marinus, Zoe Powell, Rosalind Thornton, Genevieve McArthur, Stephen Crain) erschienen in ICER 2018 | Konferenz-Paper | |
2022 | 1, 8, 3, 4, 6, 9, 2, 2, 1, 7, 3, 1 | Welche schützenswerten Daten teilen Fünftklässler mit wem? - Fremdeinschätzung angehender Lehrpersonen, Selbsteinschätzung von Schülerinnen und Schülern und fachdidaktische Konsequenzen (Raffael Meier, Martin Hermida, Iwan Schrackmann, Nina Iten, Eva Marinus) erschienen in Die Entwicklung der Fachdidaktiken als wissenschaftliche Disziplinen in der Schweiz: Bilanz und Perspektiven (Seite 432 - 438) | Konferenz-Paper | |
2022 | 2, 5, 7, 7, 8, 11, 3, 1, 2, 6, 3, 1 | Assessing computer program reading comprehension skill in pre-service teachers - The development and piloting of a screening instrument in Scratch (Eva Marinus, Michael Hielscher, Beat Döbeli Honegger) erschienen in Die Entwicklung der Fachdidaktiken als wissenschaftliche Disziplinen in der Schweiz: Bilanz und Perspektiven (Seite 419 - 424) | Konferenz-Paper | |
2022 | 3, 8, 2, 2, 8, 7, 6, 1, 3, 6, 5, 3 | Programming concepts and misconceptions in grade 5 and 6 children - Developing and testing a new assessment tool (Marco Hartmann, Peter Edelsbrunner, Michael Hielscher, Giulia Paparo, Beat Döbeli Honegger, Eva Marinus) erschienen in Die Entwicklung der Fachdidaktiken als wissenschaftliche Disziplinen in der Schweiz: Bilanz und Perspektiven (Seite 351 - 356) | Konferenz-Paper | |
2022 | 8, 2, 3, 4, 4, 6, 6, 2, 1, 3, 2, 2 | Launching Registered Report Replications in Computer Science Education Research (Neil Brown, Eva Marinus, Aleata Hubbard Cheuoua) | Konferenz-Paper | |
2022 | 2, 4, 3, 4, 12, 8, 2, 1, 2, 7, 4, 6 | Assessing and priming pre-service teachers’ attitudes about online privacy and their protection strategies for social networks, email and cloud storage (Martin Hermida, Nina Iten, Iwan Schrackmann, Eva Marinus) | Journal-Artikel | |
2023 | A literature review of children’s and youth’s conceptions of the internet (Parvaneh Babari, Michael Hielscher, Peter Adriaan Edelsbrunner, Martina Conti, Beat Döbeli Honegger, Eva Marinus) erschienen in International Journal of Child-Computer Interaction Volume 37, September 2023, 100595 | Journal-Artikel | ||
2023 | Using Concept Cartoons for Assessing Children's Conceptions about the Internet (Parvaneh Babari, Michael Hielscher, Peter Adriaan Edelsbrunner, Beat Döbeli Honegger, Bettina Waldvogel, Eva Marinus) erschienen in WIPSCE '23 | Konferenz-Paper | ||
2024 | What kinds of personal data do primary school pupils share with whom? - Children’s view of personal data and its implications for teaching about privacy (Martin Hermida, Raffael Meier, Iwan Schrackmann, Nina Imlig-Iten, Eva Marinus) erschienen in Journal of Media Literacy Education, 16(2), 14-27, 2024 | Journal-Artikel |
Bemerkungen von Eva Marinus
Von Eva Marinus gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
Zugehörigkeiten
Bild | Von | Bis | Name | Rolle |
---|---|---|---|---|
? | ? | Elsbeth Stern | MitarbeiterIn | |
2019 | heute | IMS Institut für Medien und Schule | ProfessorIn |
Zugehörige Personen
Bild | Von | Bis | Name | Rolle |
---|---|---|---|---|
? | ? | Martina Conti | MitarbeiterIn | |
? | heute | Marco Hartmann | DoktorandIn |
Zeitleiste
Organisatorische Beziehungen von Eva Marinus
CoautorInnen
Peter Adriaan Edelsbrunner, Parvaneh Babari, Neil Brown, Aleata Hubbard Cheuoua, Martina Conti, Stephen Crain, Beat Döbeli Honegger, Peter Edelsbrunner, Marco Hartmann, Martin Hermida, Michael Hielscher, Nina Iten, Genevieve McArthur, Raffael Meier, Giulia Paparo, Zoe Powell, Iwan Schrackmann, Rosalind Thornton, Bettina Waldvogel
Zitationsnetz
Begriffswolke von Eva Marinus
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
10 Erwähnungen
- Proceedings of the 14th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2019, Glasgow, Scotland, UK, October 23-25, 2019 (2019)
- Cognitive Correlates of Computational Thinking - Evaluation of a Blended Unplugged/Plugged-In Course (Katerina Tsarava, Luzia Leifheit, Manuel Ninaus, Marcos Román-González, Martin V. Butz, Jessika Golle, Ulrich Trautwein, Korbinian Moeller) (2019)
- Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Sergei Pozdniakov, Valentina Dagienė) (2019)
- Observing Abstraction in Young Children Solving Algorithmic Tasks (Hylke H. Faber, Josina I. Koning, Menno D. M. Wierdsma, Henderien W. Steenbeek, Erik Barendsen)
- If They Build It, Will They Understand It? - Exploring the Relationship between Student Code and Performance (Jean Salac, Diana Franklin) (2020)
- ICER 2020 - International Computing Education Research Conference, Virtual Event, New Zealand, August 10-12, 2020 (Anthony V. Robins, Adon Moskal, Amy J. Ko, Renée McCauley) (2020)
- Analyzing Viscuit Programs Crafted by Kindergarten Children (Takeshi Watanabe, Yuriko Nakayama, Yasunori Harada, Yasushi Kuno) (2020)
- Programming in K–6 - Understanding Errors and Supporting Autonomous Learning (Jacqueline Staub) (2021)
- Launching Registered Report Replications in Computer Science Education Research (Neil Brown, Eva Marinus, Aleata Hubbard Cheuoua) (2022)
- Finnish 5th and 6th graders’ misconceptions about artificial intelligence (Pekka Mertala, Janne Fagerlund) (2024)
- schule verantworten 1/2024 - Künstliche Intelligenz (2024)
- Bildung im Kontext der digitalen Transformation in Deutschland, Österreich und der Schweiz - Überblick über zentrale Studien und Ergebnisse (Stephan Gerhard Huber, Uschi Klein, Isabella Lussi, Nadine Schneider, Juliana Hoffmann, Anushari Wathiyage Don)
- What kinds of personal data do primary school pupils share with whom? - Children’s view of personal data and its implications for teaching about privacy (Martin Hermida, Raffael Meier, Iwan Schrackmann, Nina Imlig-Iten, Eva Marinus) (2024)
Volltexte
Assessing computer program reading comprehension skill in pre-service teachers: Kapitel als Volltext (: , 139 kByte) | |
Programming concepts and misconceptions in grade 5 and 6 children: Kapitel als Volltext (: , 123 kByte) | |
Welche schützenswerten Daten teilen Fünftklässler mit wem?: Kapitel als Volltext (: , 206 kByte) | |
A literature review of children’s and youth’s conceptions of the internet: Artikel als Volltext (: , 522 kByte; : ) | |
What kinds of personal data do primary school pupils share with whom?: Artikel als Volltext (: , 1540 kByte; : ) | |
Unravelling the Cognition of Coding in 3-to-6-year Olds: Artikel als Volltext (: , 699 kByte; : ) | |
A literature review of children’s and youth’s conceptions of the internet: Artikel als Volltext (: , 522 kByte; : ) | |
Using Concept Cartoons for Assessing Children's Conceptions about the Internet: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 636 kByte; : ) | |
Launching Registered Report Replications in Computer Science Education Research: Artikel als Volltext (: , 681 kByte; : ) | |
Assessing and priming pre-service teachers’ attitudes about online privacy and their protection strategies for social networks, email and cloud storage: Artikel als Volltext (: , 973 kByte; : ) |