Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
| Rahman Mitchel Tashakkori |
Research experience for teachers (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
| Alexander Mitchell |
Developing Computational Thinking Through Image Making and Constructionist Learning (2015) MIST, The Mathematical Image Synthesis Toolkit (2015)
| |
| Alice Mitchell |
Siehe Alice Mitchell |
Siehe Alice Mitchell |
| Alison Mitchell |
Computing science (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
| Christopher T. Mitchell |
Selecting and using a parallel programming language (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
| Claudia Mitchell |
Imaging, Keyboarding, and Posting Identities (2007)
| Siehe Imaging, Keyboarding, and Posting Identities (2007)
|
| Faye Mitchell |
PILeT (2015) (erschienen in Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015)
| |
| Jason P. Mitchell |
Disclosing information about the self is intrinsically rewarding (2012)
| Siehe Disclosing information about the self is intrinsically rewarding (2012)
|
| Kirby Mitchell |
Understanding the Usage and Familiarity of Home Network Terminology Using Open Card Sorting Analysis (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
| Pru Mitchell |
Wikis in education (2006)
| Siehe Wikis in education (2006)
|
| William J. Mitchell |
High Technology and Low-Income Communities (1998)
The Kumamoto-Kyoto-MIT Collaborative Project (1998)
| |
| R. Mitchell Parry |
A Nearest Neighbors Analysis of Student Academic Performance in Computer Science (Abstract Only) (2015)
| |
| Robert Mitchell Parry |
Research experience for teachers (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
| Katherine Mitchem |
Electronic Performance Support System (EPSS) Tools to Enhance Success in School for Secondary Students with Special Needs (2009) (erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level)
| |
| Konstantin Mitgutsch |
Serious Learning in Serious Games (2012)
| Siehe Serious Learning in Serious Games (2012)
|
| Kevin Mitnick |
Die Kunst der Täuschung (2006)
Das Phantom im Netz (2012)
| |
| Sugata Mitra |
Minimally Invasive Education for mass computer literacy (2000)
Children and the Internet (2001)
Can kids teach themselves? (2007)
| |
| Sudipa Mitra-Kirtley |
Evaluating the Symbiosis of DyKnow Software and Pen-Based Computing in the Rose-Hulman Classroom (2007)
Tablet or Laptop? (2006)
| |
| Tracy Mitrano |
A Wider World (2006)
| Siehe A Wider World (2006)
|
| Antonija Mitrovic |
Supporting collaborative learning and problem-solving in a constraint-based CSCL environment for UML class diagrams (2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2)
| |
| Haymo Mitschian |
Lernsoftware (2004)
| Siehe Lernsoftware (2004)
|
| Alexander Mittag |
Bildung in der digitalen vernetzten Welt (2016)
Informatikunterricht in Baden-Württemberg (2019)
| |
| Jens Mittag |
Wie machen es die digitalen Vorreiter? (2021)
Wie machen es die digitalen Vorreiter? (2021)
| |
| Tom Mittelbach |
Alles nur Anarchie – oder wird doch etwas gelernt? (2021) (erschienen in Hybrides Lernen)
| |
| Jenna Mittelmeier |
Research Evidence on the Use of Learning Analytics (2016)
| Siehe Research Evidence on the Use of Learning Analytics (2016)
|
| Ewald Mittelstädt |
Kategoriale Wirtschaftsdidaktik mit Wikis medienintegriert realisieren (2005) (erschienen in Wikis in der Schule)
| |
| Jürgen Mittelstraß |
Die Sprachlosigkeit der Ingenieure (1999)
| Siehe Die Sprachlosigkeit der Ingenieure (1999)
|
| Joseph Mitterer |
| |
| Roland Mittermeir |
Siehe Roland Mittermeir |
Siehe Roland Mittermeir |
| Roland T. Mittermeir |
Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages (2013)
Perspectives and Visions of Computer Science Education in Primary and Secondary (K-12) Schools (2014)
| |
| Katharina Mittlböck |
lern.medien.werk.statt (2021)
Kompetenzorientierte Lernobjekte in der Berufsbildung (2012) (erschienen in Zukunft des Lernens)
| |
| Hartmut Mitzlaff |
Siehe Hartmut Mitzlaff |
Siehe Hartmut Mitzlaff |
| Motoki Miura |
Anchor garden (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
| Sosuke Miura |
Situated Learning with SketchMap (2009) (erschienen in Innovative Mobile Learning)
| |
| Naomi Miyake |
CSCL 2 (2002)
CSCL 2011 (2011)
| |
| Keiko T. Miyashita |
Instruments for Assessing Educator Progress in Technology Integration (2000)
| Siehe Instruments for Assessing Educator Progress in Technology Integration (2000)
|
| Ryuji Miyazaki |
Development of IoT Educational Program for Workers to Meet the Era of the Fourth Industrial Revolution (2018)
| Siehe Development of IoT Educational Program for Workers to Meet the Era of the Fourth Industrial Revolution (2018)
|
| Al P. Mizell |
The Sum of the Parts Is Greater Than the Whole in Online Graduate Education (1992) (erschienen in ICCAL '92)
| |
| Riichiro Mizoguchi |
Ontological Support for a Theory-Eclectic Approach to Instructional and Learning Design (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
| Kati Mkitalo-Siegl |
Classroom of the Future (2009)
| Siehe Classroom of the Future (2009)
|
| Alexsandra Mladenovic |
«Wollen die Schule nicht neu erfinden» (2014)
| Siehe «Wollen die Schule nicht neu erfinden» (2014)
|
| Monika Mladenović |
Comparing loops misconceptions in block-based and text-based programming languages at the K-12 level
| Siehe Comparing loops misconceptions in block-based and text-based programming languages at the K-12 level
|
| Michael Mlynarski |
KnowledgeBus - An Architecture to Support Intelligent and Flexible Knowledge Management (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
| |
| Raphael Mmasy |
The impact of memory transfer language (MTL) in reducing misconceptions in teaching programming to novices (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |
| Saad Mneimneh |
Fibonacci in The Curriculum (2015)
| |
| Magnus Moar |
Two Uses of Computers in Science Teaching (1992)
| Siehe Two Uses of Computers in Science Teaching (1992)
|
| Michalis Moatsos |
Satellite-Enabled Interactive Education (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
| Brent Moberly |
Get Connected (2006) (erschienen in Educause Quarterly 4/2006)
| |
| Arbeitsgruppe Mobilfunk und Strahlung |
Bericht Mobilfunk und Strahlung (2019)
| Siehe Bericht Mobilfunk und Strahlung (2019)
|
| August Möbius |
| |
| Thomas Möbius |
Digitale Medien im Deutschunterricht (2014)
| Siehe Digitale Medien im Deutschunterricht (2014)
|
| Claus Möbus |
Siehe Claus Möbus |
Siehe Claus Möbus |
| Dennis Möbus |
Von Menschen und Maschinen (2022)
| Siehe Von Menschen und Maschinen (2022)
|
| Dennis Mocigemba |
Kommunizieren statt Testen (2013)
| Siehe Kommunizieren statt Testen (2013)
|
| Lauren Mock |
AP CS Principles and The Beauty and Joy of Computing Curriculum (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Oh, Snap! Enabling and Encouraging Success in CS1 (Abstract Only) (2015)
| |
| Andreas Möckel |
3D/VR-Visualisierung eines Motormodells in der ingenieurwissenschaftlichen Hochschulausbildung (2010) (erschienen in DeLFI 2010)
| |
| Andrijan Möcker |
Smart-Home-Tausendsassa (2023)
| Siehe Smart-Home-Tausendsassa (2023)
|
| Craig Mod |
Designing Books in the Digital Age (2012)
| Siehe Designing Books in the Digital Age (2012)
|
| Rüdiger Modell |
Warum mit Laptops lernen? (2003)
| Siehe Warum mit Laptops lernen? (2003)
|
| Eckart Modrow |
Siehe Eckart Modrow |
Siehe Eckart Modrow |
| Tobias Moebert |
E.V.A. - Emotionen Verstehen und Ausdrücken (2019) (erschienen in DELFI 2019) Ein generalisierter Ansatz zur kontextsensitiven Anpassung in mobilen E-Learning-Umgebungen (2014) (erschienen in DeLFI 2014 Workshops)
| |
| Antje Moebus |
Calliope Mini (2018)
Lehrerhandreichung zur Bremer Explorationsstudie «Calliope mini» (2018)
Zauberhafte Kleidung und intelligente Accessoires (2017)
| |
| Henk F. Moed |
Citation Analysis in Research Evaluation (2005)
| Siehe Citation Analysis in Research Evaluation (2005)
|
| Korbinian Moeller |
Sensor Based Adaptive Learning - Lessons Learned (2019)
Development of a Questionnaire on Self-concept, Motivational Beliefs, and Attitude Towards Programming (2019)
Cognitive Correlates of Computational Thinking (2019)
Behavioral and Neurocognitive Evaluation of a Web-Platform for Game-Based Learning of Orthography and Numeracy (2017)
Teaching primary school children about computer viruses (2020)
Making the Transition to Text-Based Programming (2023)
| |
| Charles Moen |
Using a pre-assessment exam to construct an effective concept-based genetic program for predicting course success (2005) (erschienen in SIGCSE 2005)
| |
| Selmer Moen |
A low-tech introduction to operating systems (1995) (erschienen in SIGCSE 1995)
| |
| Marie-Francine Moens |
Information Extraction from Blogs (2008)
| Siehe Information Extraction from Blogs (2008)
|
| David C. Moffat |
The use of MUVE technology in teaching AI algorithms (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
| Hans Mogel |
Psychologie des Kinderspiels (2008)
| Siehe Psychologie des Kinderspiels (2008)
|
| Sepehr Hejazi Moghadam |
Diversity Barriers in K-12 Computer Science Education (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) K-12 Computer Science Education Across the U.S. (2016)
Landscape of K-12 Computer Science Education in the U.S. (2016) (erschienen in SIGCSE 2016) Computing Education (2019)
Social Perceptions in Computer Science and Implications for Diverse Students (2017)
| |
| Roya Moghaddam |
Deutsch als Fremdsprache mit gendergerechter Didaktik? (2010)
| |
| Halimeh Moghbeli |
Term Extraction for Domain Modeling (2024) (erschienen in DELFI 2024)
| |