/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Texte

How Machine Learning impacts the Undergraduate Computing Curriculum

R. Benjamin Shapiro, Rebecca Fiebrink, Peter Norvig
Erstpublikation in: Communications of the ACM, November 2018, Vol. 61 No. 11, Pages 27-29
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

The growing importance of machine learning creates challenging questions for computing education.
Von Klappentext im Text How Machine Learning impacts the Undergraduate Computing Curriculum (2018)
Machine learning now powers a huge range of applications, from speech recognition systems to search engines, self-driving cars, and prison-sentencing systems. Many applications that were once designed and programmed by humans now combine human-written components with behaviors learned from data. This shift presents new challenges to computer science (CS) practitioners and educators. In this column, we consider how machine learning might change what we consider to be core CS knowledge and skills, and how this should impact the design of both machine learning courses and the broader CS university curriculum.
Von R. Benjamin Shapiro, Rebecca Fiebrink, Peter Norvig im Text How Machine Learning impacts the Undergraduate Computing Curriculum (2018)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Efthimia Aivaloglou, Erik Barendsen, John D. Ferguson, Brendan Foreman, Natasa Grgurina, Felienne Hermans, Hai Hong, Linxiao Ma, Sepehr Hejazi Moghadam, Marc Roper, Linda M. Seiter, Simon, Susan Snowdon, Juha Sorva, Jos Tolboom, Jennifer Wang, Murray Wood

Begriffe
KB IB clear
Algorithmusalgorithm, Computercomputer, Curriculum / Lehrplancurriculum, Hochschulehigher education institution, Informatikcomputer science, Informatiklehrveranstaltung auf Hochschulebene, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, machine learning, notional machine, Programmierenprogramming, Spracherkennungvoice recognition, Statistikstatistics, Universitätuniversity
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2011Computer Science Education 1/20112, 2, 1, 2, 4, 2, 2, 5, 2, 2, 3, 15191122
2011ICER 2011 (Kate Sanders, Michael E. Caspersen, Alison Clear) 2, 2, 1, 1, 4, 4, 1, 1, 4, 2, 2, 212532104
2012    Visual Program Simulation in Introductory Programming Education (Juha Sorva) 2, 7, 5, 9, 7, 3, 6, 8, 3, 2, 3, 27982145
2013ICER 2013 (Beth Simon, Alison Clear, Quintin I. Cutts) 4, 3, 3, 7, 4, 1, 2, 15, 4, 1, 1, 2251032153
2016ICER 2016 (Judy Sheard, Josh Tenenberg, Donald Chinn, Brian Dorn) 53, 53, 3, 2, 1, 1, 13, 4, 1, 3111253134
2016    Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Andrej Brodnik, Françoise Tort) 1, 1, 1, 5, 3, 2, 2, 8, 2, 1, 1, 26118252
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2011    Investigating and improving the models of programming concepts held by novice programmers (Linxiao Ma, John D. Ferguson, Marc Roper, Murray Wood) 1, 2, 1, 4, 4, 1, 1, 6, 5, 2, 1, 25162136
2011    Explaining program code (Simon, Susan Snowdon) 2, 1, 1, 1, 5, 2, 2, 1, 1, 1, 131118
2013    Modeling the learning progressions of computational thinking of primary grade students (Linda M. Seiter, Brendan Foreman) 6, 6, 1, 2, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 1, 181142
2016    How Kids Code and How We Know (Efthimia Aivaloglou, Felienne Hermans) 4100
2016    A New Informatics Curriculum for Secondary Education in The Netherlands (Erik Barendsen, Natasa Grgurina, Jos Tolboom) 1, 1, 1, 2, 4, 1, 146111
2016    K-12 Computer Science Education Across the U.S. (Hai Hong, Jennifer Wang, Sepehr Hejazi Moghadam) 1, 1, 1, 1, 1, 1, 3, 1, 135111

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon1 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW How Machine Learning impacts the Undergraduate Computing Curriculum: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 2537 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2019-08-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2018-12-16)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.