Addressing challenges of constructionist modeling of adaptive systems
Zusammenfassungen
How should computer-based educational tools represent Machine Learning (ML) systems for didactic purposes? We address this question using constructionist learning theory and the intelligent agent paradigm of AI. ML in this context is understood as generating and improving ”goal-directed” system behaviors by iteratively maximizing a ”goal function”.
We give a theoretical outline of the problem domain along the questions: How independent can ML concepts be from concepts of classical computer science (CS)? What are central concepts and processes that ML possesses? What are important properties of structural models of this kind of systems conducive to comprehension? Finally, we propose some design features of educational informatics tools for teaching ML and outline further research needs.
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Personen KB IB clear | Rodney Brooks , Peter Denning , Rebecca Fiebrink , Mareen Grillenberger , Idit Harel , Dieter Klaudt , Peter Norvig , Seymour Papert , Mitchel Resnick , Ralf Romeike , R. Benjamin Shapiro , Brian Silverman , Christian Spannagel , Matti Tedre , Tapani Toivonen , Andreas Zendler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , machine learning | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
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Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
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Addressing challenges of constructionist modeling of adaptive systems: Fulltext at the ACM Digital Library ( : ) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.