Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Some Reflections on Designing Construction Kits for Kids

Mitchel Resnick, Brian Silverman
Erstpublikation in: Proceedings of Interaction Design and Children conference. Boulder, CO.
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mitchel ResnickIn this paper, we present ten guiding principles for designing construction kits for kids, informed by our experiences over the past two decades:
  • Design for Designers
  • Low Floor and Wide Walls
  • Make Powerful Ideas Salient – Not Forced
  • Support Many Paths, Many Styles
  • Make it as Simple as Possible – and Maybe Even Simpler
  • Choose Black Boxes Carefully
  • A Little Bit of Programming Goes a Long Way
  • Give People What They Want – Not What They Ask For
  • Invent Things That You Would Want to Use Yourself
  • Iterate, Iterate – then Iterate Again
While these principles apply especially to the development of construction kits, we believe that they could be useful for everyone who designs new technologies for kids.
Von Mitchel Resnick, Brian Silverman im Text Some Reflections on Designing Construction Kits for Kids (2005)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Robbie Berg, Stina Cooke, Michael Eisenberg, Yasmin B. Kafai, John Maeda, Seymour Papert, Mitchel Resnick, Natalie Rusk, Sherry Turkle

Aussagen
KB IB clear
Creativity Design Principle 02: Low threshold, high ceiling, and wide walls
Creativity Design Principle 04: Support collaboration
Creativity Design Principle 06: Make it as simple as possible - and maybe even simpler.
Creativity Design Principle 07: Choose black boxes carefully

Begriffe
KB IB clear
Designdesign, high ceiling, Lernenlearning, LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language), low floor, microworldmicroworld, Multimediamultimedia, Programmierenprogramming, Roboterrobot, Simulation, StarLogo, Technologietechnology, wide walls
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 12, 8, 8, 17, 20, 14, 12, 24, 11, 14, 21, 3022745305064
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 3, 6, 9, 10, 7, 6, 9, 16, 4, 5, 5, 2994021096
1993    Revolution des Lernens (Seymour Papert) 16, 18, 7, 14, 17, 14, 19, 38, 15, 19, 19, 1278176127838
1994    Turtles, Termites, and Traffic Jams (Mitchel Resnick) 3, 6, 4, 7, 9, 2, 7, 14, 5, 6, 11, 111771112213
1995  Leben im Netz (Sherry Turkle) 5, 8, 5, 11, 9, 6, 6, 13, 7, 9, 9, 790189715966
1998High Technology and Low-Income Communities (Donald A. Schön, Bish Sanyal, William J. Mitchell) 2, 1, 1, 1, 6, 1, 1, 6, 2, 3, 1, 26342787
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990    Epistemological pluralism and the revaluation of the concrete (Sherry Turkle, Seymour Papert) 1, 7, 6, 6, 9, 6, 8, 16, 5, 5, 2, 329243239
1993    Behavior construction kits (Mitchel Resnick) 9600
1998    The Computer Clubhouse Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Stina Cooke, Mitchel Resnick, Natalie Rusk) 6800
2000    Beyond Black Boxes (Mitchel Resnick, Robbie Berg, Michael Eisenberg) 2, 2, 2, 2, 6, 3, 3, 9, 1, 5, 3, 28112340
2003    A Networked, Media-Rich Programming Environment to Enhance Technological Fluency at After-School Centers in Economically-Disadvantaged Communities (Mitchel Resnick, Yasmin B. Kafai, John Maeda) 5, 2, 3, 4, 5, 2, 3, 13, 3, 4, 7, 34113558

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Some Reflections on Designing Construction Kits for Kids: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 40 kByte; WWW: Link OK 2019-08-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.