Zusammenfassungen
Conversational agents and intelligent toys are present in children’s homes. This raises questions as to the impact of AI on their development. In this context, we explore how to educate the children that are growing up with AI and best prepare them for the future. Our prior studies showed that young people consider intelligent agents as friendly and trustworthy, and sometimes even defer to them when making decisions [16, 73]. This thesis explores how 107 children from 4 countries, who are 7 to 14 years old, develop a better understanding of AI concepts and change their perception of smart agents by programming and teaching them with the Cognimates platform we developed. Variations between children of different nationalities and SES backgrounds are discussed together with the influence of their collaboration and communication skills.
Diese Doktorarbeit erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Sonja Baumer , Matteo Bittanti , danah boyd , Cynthia L. Breazeal , Rachel Cody , Becky Herr-Stephenson , Heather Horst , Mizuko Ito , Patricia G. Lange , Dilan Mahendran , Katynka Z. Martínez , Seymour Papert , C.J. Pascoe , Dan Perkel , Mitchel Resnick , Laura Robinson , Brian Silverman , Christo Sims , Lisa Tripp , Sherry Turkle | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Agent / Botbot
, Bildungeducation (Bildung)
, Eltern parents
, Kinder children
, Künstliche Intelligenz (KI / AI) artificial intelligence
, Lernen learning
, Motivation motivation
, Programmieren programming
, Schule school
, Technologie technology
, Verstehenunderstanding
, Zukunft future
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Diese Doktorarbeit erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, LehrerIn, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
7 Erwähnungen 
- What is AI Literacy? - Competencies and Design Considerations (Duri Long, Brian Magerko) (2020)
- Machine Learning for Teachers - Evaluation und Entwicklung von Lehr- und Lernmaterialien zum Thema Künstliche Intelligenz für Lehrpersonen ab Sekundarstufe 1 (Thomas Zurfluh) (2022)
- Machine Learning and the Five Big Ideas in AI (David S. Touretzky, Christina Gardner-McCune, Deborah W. Seehorn) (2022)
- Computer Science Education - Perspectives on Teaching and Learning in School (2nd edition) (Sue Sentance, Erik Barendsen, Nicol R. Howard, Carsten Schulte) (2023)
- WIPSCE '24 (Tilman Michaeli, Sue Sentance, Nadine Bergner) (2024)
- Unpacking Approaches to Learning and Teaching Machine Learning in K-12 Education - Transparency, Ethics, and Design Activities (Luis Morales-Navarro, Yasmin B. Kafai) (2024)
- Unpacking Approaches to Learning and Teaching Machine Learning in K-12 Education - Transparency, Ethics, and Design Activities (Luis Morales-Navarro, Yasmin B. Kafai) (2024)
- AI Snake Oil - What Artificial Intelligence Can Do, What It Can’t, and How to Tell the Difference (Arvind Narayanan, Sayash Kapoor) (2024)
- Was alle über Künstliche Intelligenz wissen sollen und wie KI-bezogene Kompetenzen in der Schule entwickelt werden können - Weiterführende Überlegungen zum GI-Positionspapier „Künstliche Intelligenz in der Bildung“ (Daniel Losch, Steffen Jaschke, Tilman Michaeli, Simone Opel, Ute Schmid, Stefan Seegerer, Peer Stechert) (2025)
Co-zitierte Bücher
Volltext dieses Dokuments
![]() | Growing up with AI. Cognimates: from coding to teaching machines: Gesamtes Buch als Volltext ( : , 77016 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und diese Dissertation
Beat hat diese Dissertation während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

Eltern
Kinder
Künstliche Intelligenz (KI / AI)
Lernen
Motivation
Programmieren
Schule
Technologie
Zukunft







, 77016 kByte;
)
Biblionetz-History