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Beats Biblionetz - Texte

Unpacking Approaches to Learning and Teaching Machine Learning in K-12 Education

Transparency, Ethics, and Design Activities
Luis Morales-Navarro, Yasmin B. Kafai
Publikationsdatum:
Zu finden in: WIPSCE '24, 2024 local web 
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iconZusammenfassungen

Yasmin B. KafaiIn this conceptual paper, we review existing literature on artificial intelligence/machine learning (AI/ML) education to identify three approaches to how learning and teaching ML could be conceptualized. One of them, a data-driven approach, emphasizes providing young people with opportunities to create data sets, train, and test models. A second approach, learning algorithm-driven, prioritizes learning about learning algorithms. In addition, we identify efforts within a third approach that integrates the previous two. In our review, we focus on unpacking how the approaches: (1) glassbox and blackbox different aspects of ML, (2) build on learner interests and provide opportunities for designing applications, (3) integrate ethics and justice. In the discussion, we address the challenges and opportunities of current approaches and suggest future directions for the design of tools and learning activities.
Von Luis Morales-Navarro, Yasmin B. Kafai im Konferenz-Band WIPSCE '24 im Text Unpacking Approaches to Learning and Teaching Machine Learning in K-12 Education (2024)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
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Robbie Berg , Peter Denning , Michael Eisenberg , Christina Gardner-McCune , Idit Harel , Yasmin B. Kafai , Fred Martin , Seymour Papert , Mitchel Resnick , Deborah W. Seehorn , Matti Tedre , Tapani Toivonen , David S. Touretzky

Begriffe
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Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence , machine learning
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Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 4, 8, 13, 2, 2, 2, 2, 10, 1, 10, 5, 4 129 47 4 1578
1991 Children Designers (Idit Harel) 3, 6, 8, 10, 1, 1, 3, 12, 3, 3, 8, 3 20 5 3 1076
1995 local web  Minds in Play (Yasmin B. Kafai) 8, 5, 3, 7, 17, 2, 4, 10, 4, 4, 4, 3 27 33 3 605
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Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2000 local web  Beyond Black Boxes (Mitchel Resnick, Robbie Berg, Michael Eisenberg) 3, 1, 5, 5, 8, 1, 1, 8, 3, 3, 2, 3 9 11 3 633
2019 local web  Envisioning AI for K-12 (David Touretzky, Christina Gardner-McCune, Fred Martin, Deborah Seehorn) 9 9 0 0
2021 local web  CT 2.0 (Matti Tedre, Peter J. Denning, Tapani Toivonen) 8 21 0 0

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Auf dem WWW Unpacking Approaches to Learning and Teaching Machine Learning in K-12 Education: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 636 kByte; WWW: Link OK )

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iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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