Envisioning AI for K-12what should every child know about AI?
Publikationsdatum:
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit August 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
The ubiquity of AI in society means the time is ripe to consider what educated 21st century digital citizens should know about this subject. In May 2018, the Association for the Advancement of Artificial Intelligence (AAAI) and the Computer Science Teachers Association (CSTA) formed a joint working group to develop national guidelines for teaching AI to K-12 students. Inspired by CSTA's national standards for K-12 computing education, the AI for K-12 guidelines will define what students in each grade band should know about artificial intelligence, machine learning, and robotics. The AI for K-12 working group is also creating an online resource directory where teachers can find AI-related videos, demos, software, and activity descriptions they can incorporate into their lesson plans. This blue sky talk invites the AI research community to reflect on the big ideas in AI that every K-12 student should know, and how we should communicate with the public about advances in AI and their future impact on society. It is a call to action for more AI researchers to become AI educators, creating resources that help teachers and students understand our work.
Von David Touretzky, Christina Gardner-McCune, Fred Martin, Deborah Seehorn im Text Envisioning AI for K-12 (2019) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Amy Bruckman , Fred Martin , Mitchel Resnick | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Informatikcomputer science , Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence , LehrerInteacher , machine learning , Zukunftfuture | ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Intelligenz, Lernen, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
8 Erwähnungen
- Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Sergei Pozdniakov, Valentina Dagienė) (2019)
- Unplugged Activities in the Context of AI (Annabel Lindner, Stefan Seegerer, Ralf Romeike)
- Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (Michail N. Giannakos) (2020)
- 7. Games for Artificial Intelligence and Machine Learning Education - Review and Perspectives (Michail N. Giannakos, Iro Voulgari, Sofia Papavlasopoulou, Zacharoula Papamitsiou, Georgios Yannakakis)
- WiPSCE '21 - The 16th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Virtual Event / Erlangen, Germany, October 18-20, 2021 (Marc Berges, Andraes Mühling, Michal Armoni) (2021)
- Addressing AI and Data Literacy in Teacher Education - A Review of Existing Educational Frameworks (Viktoriya Olari, Ralf Romeike) (2021)
- Designing a Teacher PD Programme for AI - First Steps (Annabel Lindner) (2021)
- CT 2.0 (Matti Tedre, Peter J. Denning, Tapani Toivonen) (2021)
- Conceptualizing AI literacy - An exploratory review (Davy Tsz Kit Ng, Jac Ka Lok Leung, Samuel Kai Wah Chu, Maggie Shen Qiao) (2021)
- Machine Learning for Teachers - Evaluation und Entwicklung von Lehr- und Lernmaterialien zum Thema Künstliche Intelligenz für Lehrpersonen ab Sekundarstufe 1 (Thomas Zurfluh) (2022)
- Computer Science Education - Perspectives on Teaching and Learning in School (2nd edition) (Sue Sentance, Erik Barendsen, Nicol R. Howard, Carsten Schulte) (2023)
Volltext dieses Dokuments
Envisioning AI for K-12: Artikel als Volltext (: , 311 kByte; : ) | |
Envisioning AI for K-12: Artikel als Volltext (: , 311 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.