/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

CT 2.0

Matti Tedre, Peter J. Denning, Tapani Toivonen
Erstpublikation in: Koli Calling '21: Proceedings of the 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research, November 2021
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Peter J. DenningCT has been the central rallying point for K-12 computing education at least since the early 2010s. Many teachers, school administrators, and policymakers have joined the movement. A consensus has emerged over the conceptual landscape of CT.
Meanwhile, machine learning (ML) has triggered some major changes in many sectors of computing. Children’s lives today are full of ML-driven services—take TikTok’s spot-on recommendations, social media’s automatic tagging of their friends in photos, and targeted personalized advertisement, just to mention a few. Children cannot learn to think about and design ML technology from learning classical programming. ML is poised to upend the CT consensus.
Look at some of the changes ML has already triggered in computing. It has enabled greatly improved speech and image recognition, powerful recommendations on streaming services, autonomous navigation of cars, super-human performance in board and computer games, and even alternative-reality “deepfake” videos. Most advances in topics above are due to hardware evolution to non-traditional, special purpose architectures, new algorithms such as convolutional neural networks (CNN) or generative adversarial networks (GAN), and new objectives and measures of success.
We will show that several key CT concepts, including debugging, problem-solving workflow, correctness, and notional machines, are insufficient for ML and need to be extended. Moreover, ML introduces new concepts including neural networks, curating and training data, and reinforcement learning that are not part of CT at all. All these changes challenge the traditional views related to teaching CT in K–12.
ML is not the only emerging technology appearing in the computing landscape. Quantum computing and biological computing are not far behind. We need to start rethinking how CT must evolve to anticipate and meet these challenges.
Von Matti Tedre, Peter J. Denning, Tapani Toivonen im Text CT 2.0 (2021)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Erik Brynjolfsson, Andrew McAfee, Seymour Papert, Mitchel Resnick, Brian Silverman, Juha Sorva

Begriffe
KB IB clear
Algorithmusalgorithm, Bildungeducation (Bildung), Computercomputer, Computerspielecomputer game, Datendata, deepfake, Generative Adversarial Network (GAN), Kinderchildren, LehrerInteacher, machine learning, notional machine, Programmierenprogramming, reinforcement learning, social media / Soziale Mediensocial networking software
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 7, 17, 2, 4, 13, 4, 5, 3, 8, 13, 8, 1132847115814
2012 local web  Visual Program Simulation in Introductory Programming Education (Juha Sorva) 6, 14, 1, 5, 16, 3, 4, 6, 8, 6, 4, 101410210625
2014  local  The Second Machine Age (Erik Brynjolfsson, Andrew McAfee) 1, 17, 3, 9, 18, 1, 4, 1, 3, 6, 4, 88813381045
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005 local web  Some Reflections on Designing Construction Kits for Kids (Mitchel Resnick, Brian Silverman) 1, 11, 2, 8, 1, 2, 10, 6, 5, 6, 3, 914279658

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconVorträge von Beat mit Bezug

  • Schule, Digitalisierung und die Rolle der Informatik

    Landesinformatiktag Hamburg und Schleswig-Holstein, 25.03.2023

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW CT 2.0: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1075 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat Dieses Konferenz-Paper auch schon in Vorträgen erwähnt.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.