From Tools to CommunitiesZu finden in: Connected Code (Seite 51 bis 72), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In chapter 4, From Tools to Communities, we argue that learning to program is no longer performed as an isolated endeavor but is accomplished within a shared social context, utilizing open Software environments and mutual enthusiasm to spur participation. The qualities of these shareable artifacts (a highly playable game, a sophisticated animation, or a particu^arly nuanced digital story) foster camaraderie and offer entry into coding communities. This chapter examines the emergence of youth programming communities and the ways that young designers enter and participate in such communities.
Von Yasmin B. Kafai, Quinn Burke im Buch Connected Code (2014) im Text The Comeback of Coding Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Mitchel Resnick , Brian Silverman , Etienne Wenger | ||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Creativity Design Principle 02: Low threshold, high ceiling, and wide walls | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | AgentSheets , Alice.org , high ceiling , LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language) , low floor , pair programming , Programmierenprogramming , Scratch , wide walls | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | AgentCubes |
Tagcloud
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Modality matters - Understanding the Effects of Programming Language Representation in High School Computer Science Classrooms (David Weintrop) (2016)
- ICER 2020 - International Computing Education Research Conference, Virtual Event, New Zealand, August 10-12, 2020 (Anthony V. Robins, Adon Moskal, Amy J. Ko, Renée McCauley) (2020)
- An Analysis of Use-Modify-Create Pedagogical Approach's Success in Balancing Structure and Student Agency (Diana Franklin, Merijke Coenraad, Jennifer Palmer, Donna Eatinger, Anna Zipp, Marco Anaya, Max White, Hoang Pham, Ozan Gökdemir, David Weintrop) (2020)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.