Kapitel 
- Electronic messaging in collaborative e-learning environments - A method to assess two key factors of communication quality: HCI and language (Michele Notari, Stefan Minder) (2008)
- Towards an Active Curriculum for Computer Science (Sonja Kabicher, Michael Derntl, Renate Motschnig-Pitrik)
- Wiki Based Teaching and Learning Scenarios at the University of Vienna (Harald Höller, Peter Reisinger)
- Differences in Male and Female Wiki Participation during Educational Group Projects (Carl Kennard)
- Education in Motion - Innovating with iPods (Seite 629 - 639) (Rebecca Clothey, Cory Schmitt)
- A Stylistic Analysis of Graphic Emoticons - A Stylistic Analysis of Graphic Emoticons: (Seite 972 - 977) (Junichi Azuma, Martin Ebner)
- Social Software in the Context of Vocational Training (Seite 1329) (Daniel Schneider, Urs Richle, Mireille Betrancourt, Monica Gavota)
- EduTech Wiki - an all-in-one solution to support whole scholarship? (Seite 2128 - 2133) (Daniel Schneider)
- Understanding Digital Media by Constructing Intelligent Artefacts - Design of a Learning Environment for Children (Seite 2348 - 2357) (Nadine Dittert, Katharina Dittmann, Torsten Grüter, Anja Kümmel, Anja Osterloh, Milena Reichel, Heidi Schelhowe, Gerald Volkmann, Isabel Zorn)
- Wiki as a Collaborative Learning Tool in a Language Arts Methods Class (Seite 2678) (Kathryn I. Matthew, Rebecca Callaway)
- Podcasting at TU Graz - How to Implement Podcasting as a Didactical Method
for Teaching and Learning Purposes at a University of Technology (Seite 3858 - 3863) (Walther Nagler, Anna Saranti, Martin Ebner)
- A Blog Sphere for Higher Education (Seite 5618 - 5625) (Martin Ebner, Behnam Taraghi)
Dieser Konferenz-Band erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Anne Bartlett-Bragg , Robbie Berg , Manuel Castells , Joseph T. Chao , Katie Clinton , Lilia Efimova , Michael Eisenberg , Dieter Euler , James Farmer , Sebastian Fiedler , Catherine Frété , Sarah Guth , Donna Haraway , Jasmina Hasanbegovic , Henry Jenkins , Yasmin B. Kafai , Michael Kerres , T. Korner , Maren Lübcke , Lev Manovich , Nick Montfort , Seymour Papert , Kevin R. Parker , Rasco Perschke , Ravi Purushotma , Andreas Reinhardt , Mitchel Resnick , Alice J. Robison , C. Otto Scharmer , Jan Schmidt , Daniel Schneider , Klaus Schönberger , Sabine Seufert , Brian Silverman , Christian Stegbauer , James Surowiecki , Paraskevi Synteta , Don Tapscott , Sherry Turkle , Britta Voß , Noah Wardrip-Fruin , Margaret Weigel , Etienne Wenger , Anthony D. Williams | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Behaviorismusbehaviorism
, Berufsbildung
, Berufsschule
, Blended LearningBlended Learning
, Bologna-Reform
, Computervermittelte Kommunikationcomputer mediated communication
, CSCLComputer-Supported Collaborative Learning
, CyberspaceCyberspace
, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieser Konferenz-Band erwähnt vermutlich nicht ... 
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
4 Erwähnungen 
- Konstruktionstätigkeit mit Digitalen Medien - Eine qualitative Studie als Beitrag zur Medienbildung (Isabel Zorn) (2009)
- Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education (Martin Ebner, Mandy Schiefner) (2009)
- Teaching and Learning in Higher Education - An Integral Approach (Martin Ebner, Nikolai Scerbakov, Behnam Taraghi, Walther Nagler, Isidor Kamrat) (2010)
- Technology enhanced collaborative learning in projects - Dimensions of knowledge building: student’s activity, collaboration and communication (Michele Notari) (2012)
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | Differences in Male and Female Wiki Participation during Educational Group Projects: Artikel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | EdMedia 2008: Gesamtes Buch als Volltext (![]() ![]() |
![]() | EduTech Wiki - an all-in-one solution to support whole scholarship?: Artikel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | Social Software in the Context of Vocational Training: Artikel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | Towards an Active Curriculum for Computer Science: Artikel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | Understanding Digital Media by Constructing Intelligent Artefacts: Artikel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | Wiki as a Collaborative Learning Tool in a Language Arts Methods Class: Artikel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und diese Konferenz-Proceedings
Beat hat diese Konferenz-Proceedings während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der vielen Verknüpfungen im Biblionetz scheint er sich intensiver damit befasst zu haben. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.