Electronic messaging in collaborative e-learning environmentsA method to assess two key factors of communication quality: HCI and language
Michele Notari, Stefan Minder
Publikationsdatum:
Zu finden in: EdMedia 2008, 2008
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In many publications in the field of computer-supported communication / collaboration, participants in
their research are required to have a comparable capability to formulate and write down thoughts and
to record the resulting text on a keyboard-based computer interface. The combination of event tracking
and qualitative content analysis (Mayring, 2007) enhances the quality of the preliminary decision for
many experimental and quasi-experimental settings by combining the assessment of one important
skill in technoliteracy (Kimber et al., 2007), namely typing efficiency, with the outcome, namely text
quality. Our experimental setup uses a JavaScript event logger in a web form, permitting to analyse the
typing behaviour of persons responding to different questions. The captured final texts are analysed
with qualitative content analysis. The first preliminary experiment conducted with 63 prospective
teachers are discussed. All participants were asked to answer two questions about one lesson they had.
attended.
Von Michele Notari, Stefan Minder im Konferenz-Band EdMedia 2008 im Text Electronic messaging in collaborative e-learning environments (2008) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education (Martin Ebner, Mandy Schiefner) (2009)
- Technology enhanced collaborative learning in projects - Dimensions of knowledge building: student’s activity, collaboration and communication (Michele Notari) (2012)
Volltext dieses Dokuments
Electronic messaging in collaborative e-learning environments: Artikel als Volltext (: , 184 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.