Michele NotariDies ist keine offizielle Homepage von Michele Notari, E-Mails an Michele Notari sind hier nicht möglich! |
![]() |

4 Books by Michele Notari 

Scripting Strategies in Computer Supported Collaborative Learning Environments
(Michele Notari) (2003)


Technology enhanced collaborative learning in projects
Dimensions of knowledge building: student’s activity, collaboration and communication
(Michele Notari) (2012)

Gestalten und Begleiten von Lernprozessen mit digitalen Kollaborationswerkzeugen
(Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) (2013)



Technology-Enhanced and Collaborative Learning
Affordances, approaches and challenges
(Stewart Martin, Michele Notari) (2017)
9 Texts by Michele Notari 
Year | full text | Requests | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
8, 6, 3, 1, 1, 3, 9, 2, 6, 7, 3, 1 | Collaborative Learning of Translation - The Case of TransWiki in Macao (Hari Venkatesan, Robert P. Biuk-Aghai, Michele Notari) published in OpenSym ’14, August 27-29 2014, Berlin, Germany | Konferenz-Paper | ||
2006 | How to use a wiki in education - Wiki based effective constructive learning (Michele Notari) erschienen in WikiSym 2006 | Konferenz-Paper | ||
2007 | 6, 12, 5, 2, 3, 4, 15, 4, 5, 7, 5, 3 | Didactic Process Map Language - Visualisierung von Unterrichtsszenarien als Planungs-, Reflexions- und Evaluationshilfe (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) erschienen in Studieren neu erfinden - Hochschule neu denken (Seite 416) ![]() ![]() | Konferenz-Paper | |
2008 | ![]() ![]() |
3, 4, 7, 7, 2, 1, 5, 3, 5, 4, 1, 3 | Electronic messaging in collaborative e-learning environments - A method to assess two key factors of communication quality: HCI and language (Michele Notari, Stefan Minder) erschienen in EdMedia 2008 ![]() | Konferenz-Paper |
2009 | ![]() ![]() |
5, 11, 9, 4, 3, 3, 14, 4, 5, 11, 3, 2 | Over-computing CSCL Macro scripts? - gaining flexibility by using WikiPlus instead of specialized tools for authoring macro scripts (Beat Döbeli Honegger, Michele Notari) erschienen in CSCL 2009 ![]() | Konferenz-Paper |
2011 | ![]() |
5, 7, 10, 1, 1, 2, 11, 4, 5, 6, 4, 1 | Visualizing learning processes using Didactic Process Maps (Beat Döbeli Honegger, Michele Notari) erschienen in Investigations of E-Learning Patterns (Seite 15 - 148) | Kapitel |
2012 | ![]() ![]() |
1, 4, 3, 5, 5, 1, 6, 3, 7, 3, 1, 3 | Computer Generated Voice-Over in a Medical Elearning Application - The Impact on Factual Learning Outcome (Stefan Minder, Michele Notari, Felix Schmitz, Rainer Hofer, Ulrich Woermann) published in Journal of Universal Computer Science, Vol. 18, No. 3, pp. 314-326. | Journal-Artikel |
2013 | ![]() ![]() |
2, 2, 6, 5, 3, 2, 5, 2, 5, 5, 3, 4 | Empowering formative assessment using embedded Web Widgets in Wikis (Michele Notari, Sonja Schär, Martin Schellenberg) published in WikiSym ’13 August 05-07 2013, Hong Kong, China | Konferenz-Paper |
2016 | ![]() ![]() |
3, 3, 8, 15, 3, 3, 14, 2, 7, 5, 3, 3 | Educational Apps Ontology (Michele Notari, Michael Hielscher, Mark King) erschienen in Mobile Learning Design (Seite 83 - 96) ![]() | Kapitel |
2 Interviews with Michele Notari 
Year | full text | Requests | Text |
---|---|---|---|
2009 | ![]() ![]() |
4, 7, 4, 3, 2, 3, 6, 2, 3, 5, 8, 1 | Digital 03: Ein Laptop für jedes Kind (Beat Döbeli Honegger, Urs Lerch, Michele Notari, Matthias Schüssler) published in Radio Stadtfilter, 24. März 2009 |
2013 | ![]() ![]() |
2, 2, 4, 5, 4, 2, 2, 8, 2, 4, 3, 3 | Interview zum Wiki-Weg des Lernens - an der Frankfurter Buchmesse 2013 (Michele Notari, Manfred Götzke) published in Sendung PISAplus, Deutschlandfunk 12.10.2013, 14:00 |
Definitions by Michele Notari
game-based learning |
|
Gamification |
|
meta-script |
|
serious games |
|
Comments by Michele Notari
Von Michele Notari gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
Zugehörigkeiten
Bild | Von | Bis | Name | Rolle |
---|---|---|---|---|
![]() |
2003 | heute | PH Bern | MitarbeiterIn |
Timeline
Organizational relations ofMichele Notari 
Co-Authors
Robert P. Biuk-Aghai, Beat Döbeli Honegger, Manfred Götzke, Michael Hielscher, Rainer Hofer, Mark King, Urs Lerch, Stewart Martin, Stefan Minder, Sonja Schär, Stefan Schärer, Martin Schellenberg, Felix Schmitz, Matthias Schüssler, Hari Venkatesan, Ulrich Woermann
Citation Network 
Word Cloud of Michele Notari
9 Talks by Beat mentioning
- Digitale Lehrmittel für die Schule von morgen
ILZ-Lehrmittelsymposium 2014
Wolfsberg, Ermatingen (TG), 24.01.2014 - Kollaborative Lese- & Schreibprozesse mit Wikis, Etherpad, GoogleDoc etc
Interne Weiterbildung PHSZ, 10.02.2014 - CDs abspielen mit dem interaktiven Whiteboard
Rückblick auf eine faszinierende Unterrichtstechnologie
PH Heidelberg, 21.03.2014 - Denken ist wie googlen, nur krasser
Kantonsschule Ausserschwyz, 28.08.2014 - Kollaborative digitale Arbeitsflächen
Referat im Rahmen der Blockwoche Mediendidaktik der PHSZ
Goldau, 10.10.2016 - OER-Practice in der LehrerInnenbildung an der PH Schwyz
Internationale Openlearningdays Schweiz, Luzern, 28.01.2019 - Das Kollegi Schwyz und die Digitalisierung
Schwyz, 21.05.2019 - Professur «Digitalisierung und Bildung»
Kurzvorstellung der Professur an der internen Forschungsklausur der PHSZ
Goldau, 29.06.2020 - Die Digitalisierung von nebenan
ARGE Alp, BBZG, 23.09.2022
3 Postings in Beats Weblog
Citation Graph
Citation Graph(Beta-Test mit vis.js)
52 References 
- Collaborative Learning of Translation - The Case of TransWiki in Macao (Hari Venkatesan, Robert P. Biuk-Aghai, Michele Notari)
- Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) (2007)
- WikiSym 2007 (2007)
- Using a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project (G. Trentin) (2008)
- Der Drittwelt-Laptop wird unsere Notebooks verändern (Christian Bütikofer) (2008)
- A systemic and cognitive view on collaborative knowledge building with wikis (Ulrike Creß, Joachim Kimmerle) (2008)
- Medienkonzept OLPC für die Projektschule Im.puls (Mala Mukherjee-Süss, Elisabeth Halbherr, Nikolaus Schaller) (2008)
- Offener Bildungsraum Hochschule - Freiheiten und Notwendigkeiten (Sabine Zauchner, Peter Baumgartner, Edith Blaschitz, Andreas Weissenbäck) (2008)
- Eine hochschuldidaktische Beschreibungssprache für (E-)Szenarien (Marianne Merkt, Ivo van den Berk)
- CSCL 2009 (2009)
- Over-computing CSCL Macro scripts? - gaining flexibility by using WikiPlus instead of specialized tools for authoring macro scripts (Beat Döbeli Honegger, Michele Notari)
- Over-computing CSCL Macro scripts? - gaining flexibility by using WikiPlus instead of specialized tools for authoring macro scripts (Beat Döbeli Honegger, Michele Notari)
- Wikis to support the «collaborative» part of collaborative learning (Jóhann Ari Lárusson, Richard Alterman) (2009)
- Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education (Martin Ebner, Mandy Schiefner) (2009)
- Are Wikis and Weblogs an Appropriate Approach to Foster Collaboration, Reflection and Students’ Motivation? (Mathias Krebs, Christian Schmidt, Michael Henninger, Matthias Ludwig, Wolfgang Müller) (2010)
- Learning in the Disciplines - Proceedings of the 9th International Conference of the Learning Sciences (ICLS 2010) - Volume 1, Full Papers (Kimberly Gomez, Leilah Lyons, Joshua Radinsky) (2010)
- Social Software and Knowledge Building - Supporting Co-Evolution
of Individual and Collective Knowledge (Joachim Kimmerle, Ulrike Creß, Christoph Held, Johannes Moskaliuk)
- Social Software and Knowledge Building - Supporting Co-Evolution
of Individual and Collective Knowledge (Joachim Kimmerle, Ulrike Creß, Christoph Held, Johannes Moskaliuk)
- Investigations of E-Learning Patterns - Context Factors, Problems and Solutions (Christian Kohls, Joachim Wedekind) (2011)
- Lernen durch Kooperation - Potenziale der Zusammenarbeit zwischen Schulen und Unternehmen am Beispiel eines Schule-Wirtschaft-Projekts (Sandra Hofhues) (2012)
- Wiki Supporting Formal and Informal Learning (Stefania Bocconi, G. Trentin) (2012)
- Technology enhanced collaborative learning in projects - Dimensions of knowledge building: student’s activity, collaboration and communication (Michele Notari) (2012)
- 1. Project-based learning and knowledge building
- 3. Learning in an Active, Collaborative Space (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger)
- 4. Wiki: an Archetypical Tool for Collaborative Learning in the Digital Age (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger)
- Empowering formative assessment using embedded Web Widgets in Wikis (Michele Notari, Sonja Schär, Martin Schellenberg) (2013)
- Der Wiki-Weg des Lernens - Gestalten und Begleiten von Lernprozessen mit digitalen Kollaborationswerkzeugen (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) (2013)
- Interview zum Wiki-Weg des Lernens - an der Frankfurter Buchmesse 2013 (Michele Notari, Manfred Götzke) (2013)
- Einführung in die Mediendidaktik - Lehren und Lernen mit digitalen Medien (Dominik Petko) (2014)
- Wiki und die starke Schule (Adrian Albisser) (2014)
- smartphone geht vor - Wie Schule und Hochschule mit dem Aufmerksamkeitskiller umgehen können (Andreas Belwe, Thomas Schutz) (2014)
- Mobile Learning Design - Theories and Application (Daniel Churchill, Jie Lu, Thomas K.F. Chiu, Bob Fox) (2016)
- 5. Educational Apps Ontology (Michele Notari, Michael Hielscher, Mark King)
- 5. Educational Apps Ontology (Michele Notari, Michael Hielscher, Mark King)
- Mehr als 0 und 1 - Schule in einer digitalisierten Welt (Beat Döbeli Honegger) (2016)
- 6. Wozu Informatik? (2016)
- 6. Wozu Informatik? (2016)
- Lernen mit Bildungstechnologien - Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien (Helmut M. Niegemann, Armin Weinberger) (2019)
- Das «QS Wiki» als Schulentwicklungsinstrument (Jens Brauhardt) (2019)
- Schulen für die Zukunft gestalten - Gutachten zur Entwicklung von räumlichen Lehr-Lernsettings für die Stadtmedienzentren Stuttgart und Karlsruhe (Frank Thissen, Richard Stang) (2021)
Find elsewhere
Fulltexts
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | Der Wiki-Weg des Lernens: Eingescanntes englisches Buch als Volltext (![]() ![]() |
![]() | Learning in an Active, Collaborative Space: Artikel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | Technology enhanced collaborative learning in projects: Gesamtes Buch als Volltext (![]() ![]() |
![]() | Visualizing learning processes using Didactic Process Maps: Artikel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() |
External links
![]() ![]() ![]() | |
![]() ![]() ![]() | |
![]() ![]() ![]() | |
![]() ![]() ![]() |
Search at other places 
Biblionetz-History 
default2
default3