/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Using a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project

G. Trentin
Erstpublikation in: Journal of Computer Assisted Learning
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

One critical issue arising in the educational use of collaborative learning concerns the teacher’s difficulty in evaluating the contribution and participation of each student in group-work. This article aims to illustrate and discuss a methodology that enables evaluation of the collaborative learning process based on co-writing in a wiki environment. After considering the effectiveness of co-writing as a strategy of collaborative learning, the article will highlight issues regarding methods for evaluating each student’s contribution to the collaborative process and to the group’s overall action.Asolution will be proposed to address the problem. It is based upon the elaboration of information traced automatically by wiki, employing survey grids and formulae developed ad hoc to calculate participation and contribution indexes. These tools will be illustrated together with their application in two university courses. Results demonstrate the added value given by the proposed approach to the evaluation process of co-writing. However, these findings also highlight critical issues and some possible remedies for the lack of specific wiki functions to automatically extract information required for quantitative analysis of the actions taken by members of the learning group.
Von G. Trentin im Text Using a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project (2008)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Bryan Alexander, Axel Bruns, Joseph T. Chao, Sal Humphreys, Michele Notari, Kevin R. Parker, L. B. Resnick, Gerry Stahl

Begriffe
KB IB clear
Evaluationevaluation, Gruppenarbeitgroup work, Kollaboratives Schreibencollaborative writing, Lernenlearning, peer reviewpeer review, Schreibenwriting, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 6, 7, 16, 12, 7, 7, 9, 9, 16, 17, 2, 31262632130
2005  WikiSym 20055, 7, 17, 14, 14, 14, 14, 10, 12, 16, 14, 4696242023
2006Digital Game-Based Learning2, 8, 17, 12, 10, 10, 7, 11, 14, 10, 13, 318153900
2006 local Group Cognition (Gerry Stahl) 9, 15, 11, 8, 8, 8, 11, 12, 8, 2, 1, 118281839
2006WikiSym 200618, 18, 20, 14, 14, 10, 11, 16, 18, 2, 5, 1148126112099
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005 local web Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 8, 11, 19, 7, 11, 11, 13, 10, 18, 10, 1, 430941057
2006 local web Web 2.0: A New Wave of Innovation for Teaching and Learning? (Bryan Alexander) 7, 18, 10, 3, 3, 6, 7, 9, 10, 1, 1, 1711403
2006How to use a wiki in education (Michele Notari) 12200
2007 local web Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) 10, 20, 11, 8, 8, 6, 9, 15, 19, 10, 2, 216262917

iconDieser Text  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schreiben am Computer, Wikipedia

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Using a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 285 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.