/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Breaking up the writing process

how wikis can support understanding the composition and revision strategies of young writers
Manoli Pifarré, Ros Fisher
Erstpublikation in: Language and Education Vol. 25, No. 5, September 2011, 451–466
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Understanding how best to support immature writers in the development of their understanding of the writing process is an important concern for researchers and teachers. Social technologies have become key features of leisure and work place writing, yet knowledge about how to design educational settings that take full advantage of the affordances ofWeb 2.0 technologies to support early writing is scarce. This paper presents a small-scale study that investigated how writing in a wiki environment might facilitate and support students’ use of composition and revision strategies. Our findings show that wikis can enlarge young writers’ experience of the process of composition and revision both through their own efforts and by observing the process in others. In this study, students employed a wide range of types of revisions, both surface and text-based changes. These revisions took place during the process of composition as well as at the end. It is argued here that writing in a wiki not only provides young writers with experience of a mode of composition prevalent in the contemporary work environment, but also breaks up the process of writing in a way that may support students’ understanding of the processes of composition and revision.
Von Manoli Pifarré, Ros Fisher im Text Breaking up the writing process (2011)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Carl Bereiter , Amy Bruckman , Joseph T. Chao , Melissa Cole , Andrea Forte , Kevin R. Parker , Marlene Scardamalia , G. Trentin

Begriffe
KB IB clear
LehrerInteacher , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Schreibenwriting , Schreiben am Computerwriting with a computer , Schuleschool , WebQuest , Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
The psychology of written composition (Carl Bereiter, Marlene Scardamalia) 12 0 0 0
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local  From Wikipedia to the Classroom (Andrea Forte, Amy Bruckman) 4, 4, 5, 7, 3, 1, 2, 5, 3, 3, 6, 4 14 21 4 1037
2007 local web  Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) 2, 4, 5, 10, 2, 1, 7, 6, 2, 1, 7, 3 16 26 3 1036
2008 local web  Using a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project (G. Trentin) 3, 7, 7, 9, 3, 1, 5, 6, 6, 1, 7, 3 6 15 3 738
2009 local web  Using wiki technology to support student engagement (Melissa Cole) 1, 2, 4, 4, 6, 4, 5, 7, 6, 5, 5, 1 9 13 1 567

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Breaking up the writing process: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1050 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.