From Wikipedia to the ClassroomErstpublikation in: Proceedings of the International Conference of the Learning Sciences
Publikationsdatum:
|
![]() |

Zusammenfassungen
Wikipedia represents an intriguing new publishing paradigm - can it be used to engage students in authentic collaborative writing activities? How can we design wiki publishing tools and curricula to support learning among student authors? We suggest that wiki publishing environments can create learning opportunities that address four dimensions of authenticity: personal, real world, disciplinary, and assessment. We have begun a series of design studies to investigate links between wiki publishing experiences and writing-to-learn. The results of an initial study in an undergraduate government course indicate that perceived audience plays an important role in helping students monitor the quality of writing; however, students’ perception of audience on the Internet is not straightforward. This preliminary iteration resulted in several guidelines that are shaping efforts to design and implement new wiki publishing tools and curricula for students and teachers.
Von Andrea Forte, Amy Bruckman im Text From Wikipedia to the Classroom (2006)
Bemerkungen

Dieser Text erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Sasha Barab , Carl Bereiter , Amy Bruckman , Axel Bruns , Susan L. Bryant , Ward Cunningham , Kushal Dave , Andrea Forte , Jim Giles , Mark Guzdial , Sal Humphreys , Colleen Kehoe , Jean Lave , Bo Leuf , Jochen Rick , Marlene Scardamalia , Kurt Squire , Fernanda B. Viégas , Martin Wattenberg , Etienne Wenger | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Aussagen KB IB clear | Veröffentlichung der eigenen Arbeit kann motivierend wirken | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Schreiben am Computer |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
14 Erwähnungen 
- When Students Speak, Who Listens? - Constructing Audience in Classroom Argumentation (Leema K. Berland, Andrea Forte)
- Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) (2007)
- Wikis and Wikipedia as a Teaching Tool (Piotr Konieczny) (2007)
- Studieren neu erfinden - Hochschule neu denken - GMW-Tagung 2007 (Marianne Merkt, Kerstin Mayrberger, Rolf Schulmeister) (2007)
- Das kollaborative Schreiben von Geschichte als Lernprozess - Eigenheiten und Potential von Wiki-Systemen und Wikipedia (Jan Hodel, Peter Haber)
- Das kollaborative Schreiben von Geschichte als Lernprozess - Eigenheiten und Potential von Wiki-Systemen und Wikipedia (Jan Hodel, Peter Haber)
- WikiSym 2007 (2007)
- Building Collaborative Capacities in Learners - The M/Cyclopedia Project, Revisited (Axel Bruns, Sal Humphreys)
- Constructing Text - Wiki as a Toolkit for (Collaborative?) Learning (Andrea Forte, Amy Bruckman)
- Building Collaborative Capacities in Learners - The M/Cyclopedia Project, Revisited (Axel Bruns, Sal Humphreys)
- CSCL 2009 (2009)
- Why be a Wikipedian (Hoda Baytiyeh, Jay Pfaffman)
- Why be a Wikipedian (Hoda Baytiyeh, Jay Pfaffman)
- WikiSym 2009 (2009)
- Wikis to support the «collaborative» part of collaborative learning (Jóhann Ari Lárusson, Richard Alterman) (2009)
- Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education (Martin Ebner, Mandy Schiefner) (2009)
- Web 2.0-Based E-Learning - Applying Social Informatics for Tertiary Teaching (Mark J.W. Lee, Catherine McLoughlin) (2010)
- 11. Meeting at the Wiki - The New Arena for Collaborative
Writing in Foreign Language Courses (Ana Oskoz, Idoia Elola)
- 11. Meeting at the Wiki - The New Arena for Collaborative
Writing in Foreign Language Courses (Ana Oskoz, Idoia Elola)
- Wikis: what students do and do not do when writing collaboratively (Hagit Meishar-Tal, Paul Gorsky) (2010)
- Breaking up the writing process - how wikis can support understanding the composition and revision strategies of young writers (Manoli Pifarré, Ros Fisher) (2011)
- Technology enhanced collaborative learning in projects - Dimensions of knowledge building: student’s activity, collaboration and communication (Michele Notari) (2012)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen 
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf).