Wikis and Wikipedia as a Teaching ToolPiotr Konieczny
Erstpublikation in: International Journal of Instructional Technology And Distance Learning, 2007, Nr. 1
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Konieczny ist ein aktiver Wikipedianer. Daher geht er in seiner Darstellung auch auf Möglichkeiten ein, Wikipedia im Unterricht einzusetzen, bzw. die aktive Beteiligung an Wikipedia zum Bestandteil des Unterrichts zu machen. Ausserdem beschreibt er ausführlich am Beispiel von Wikipedia, wie ein Wiki funktioniert.
weblog.histnet.ch
Von Jan Hodel, erfasst im Biblionetz am 02.07.2007weblog.histnet.ch
This paper leads us from the basics of wikis for teaching and learning to Wikipedia and a whole new concept of productive activity for faculty and students. It explains the value of wikis for teaching and learning as compared to web pages. It goes on to show the power of open source learning and the Wikipedia. Most important, it shows how the Wikipedia and global peer review can directly and immediately influence the quality and relevance of teaching and learning in classrooms and learning spaces today.
Von Piotr Konieczny im Text Wikis and Wikipedia as a Teaching Tool (2007) Wikis are a very versatile and easy-to-use tool that is finding increasing applications in teaching and learning. This paper will illustrate how teaching academics can join the wiki revolution. First. it will introduce the common wikis and then focus on Wikipedia, The Free Encyclopedia, which has become one of the most popular Internet sites and offers unique opportunities for teachers and learners. It will describe how wikis and Wikipedia are used as a teaching tool and how to develop them further.
Wikipedia can be used for various assignments: for example, students can be asked to reference an unreferenced article or create a completely new one. In doing so, students will see that writing an article is not a 'tedious assignment' but an activity that millions do 'for fun'. By submitting their work to Wikipedia students will see their work benefiting - and being improved upon - by the entire world.
Von Piotr Konieczny im Text Wikis and Wikipedia as a Teaching Tool (2007) Wikipedia can be used for various assignments: for example, students can be asked to reference an unreferenced article or create a completely new one. In doing so, students will see that writing an article is not a 'tedious assignment' but an activity that millions do 'for fun'. By submitting their work to Wikipedia students will see their work benefiting - and being improved upon - by the entire world.
Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Naomi Augar , Joseph Bergin , Amy Bruckman , Axel Bruns , Sharon Clark , Mary Cossarin , Ward Cunningham , Andrea Forte , Jim Giles , Mark Guzdial , Sal Humphreys , Brian Lamb , Bo Leuf , Melissa E. O'Neill , Ruth Raitman , Jim Rudolph , Linda Schwartz , Wanlei Zhou | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Open SourceOpen Source , peer reviewpeer review , Schreibenwriting , Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education , Wikipedia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schreiben am Computer |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
7 Erwähnungen
- Studieren neu erfinden - Hochschule neu denken - GMW-Tagung 2007 (Marianne Merkt, Kerstin Mayrberger, Rolf Schulmeister) (2007)
- Das kollaborative Schreiben von Geschichte als Lernprozess - Eigenheiten und Potential von Wiki-Systemen und Wikipedia (Jan Hodel, Peter Haber)
- Weblog und Wiki als Theorie- und Regelheftersatz - Einsatz webgestützter selbstreflexiver Unterrichtselemente im Mathematikunterricht (Marc Widmer) (2008)
- Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education (Martin Ebner, Mandy Schiefner) (2009)
- Wikis in elearning and student projects (Claudia Bremer) (2012)
- Wikis in Schule und Hochschule (Michael Beißwenger, Nadine Anskeit, Angelika Storrer) (2012)
- Technology enhanced collaborative learning in projects - Dimensions of knowledge building: student’s activity, collaboration and communication (Michele Notari) (2012)
- Der Wiki-Weg des Lernens - Gestalten und Begleiten von Lernprozessen mit digitalen Kollaborationswerkzeugen (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) (2013)
- 3. Lernen im Spannungsfeld von Öffentlichkeit, Öffnung und Offenheit - Überlegungen am Beispiel des Wikieinsatzes in Schulen (Sandra Hofhues, Katharina Uhl)
Volltext dieses Dokuments
Wikis and Wikipedia as a Teaching Tool: Artikel als Volltext (: , 241 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.