Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

When Students Speak, Who Listens?

Constructing Audience in Classroom Argumentation
Leema K. Berland, Andrea Forte
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Does a speaker craft an argument carefully if no one will hear it? Does an engineer design structures without reflecting on the individuals for whom her creations will have meaning and utility? Learning sciences research often explores such creative activities as meaningful opportunities for learning—inherent in these acts of creation is the concept of audience. In this paper, we draw on the philosophical and science studies literature to further unpack the role of audience in argumentation and examine three different ways that educators have addressed the problem of creating an audience for student work. We discuss how these approaches can challenge existing classroom structures and present evidence from empirical studies that demonstrate some of the outcomes.
Von Leema K. Berland, Andrea Forte im Text When Students Speak, Who Listens?

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Carl Bereiter, Amy Bruckman, Andrea Forte, John Locke, Marlene Scardamalia, Steeve Wheeler, Dawn Wheeler, Peter Yeomans

Begriffe
KB IB clear
Dialog, LehrerInteacher, Lernenlearning, Schreibenwriting, Veröffentlichung von Text, Wikiwiki, Wikipedia
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1690 local secure An essay concerning human understanding (John Locke) 6100
1996CSCL (Timothy D. Koschmann) 8, 6, 10, 14, 2, 1, 8, 12, 7, 2, 9, 9985091176
2007WikiSym 20076, 2, 7, 14, 9, 5, 12, 10, 14, 13, 21, 1731146171365
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1991Higher levels of agency for children in knowledge building (Carl Bereiter, Marlene Scardamalia) 7000
1994 local secure web Computer Support for Knowledge-Building Communities (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 7, 3, 4, 9, 1, 2, 11, 17, 8, 4, 4, 450741499
2006 local secure From Wikipedia to the Classroom (Andrea Forte, Amy Bruckman) 4, 1, 4, 7, 1, 2, 8, 7, 6, 5, 5, 214212717
2007 local secure Constructing Text (Andrea Forte, Amy Bruckman) 6, 2, 5, 16, 2, 6, 13, 13, 12, 12, 11, 810408949
2008 local secure web The good, the bad and the wiki (Steeve Wheeler, Peter Yeomans, Dawn Wheeler) 3, 1, 3, 10, 1, 2, 2, 2, 4, 3, 3, 25112302

iconDieser Text  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht, Wiki in education

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Aufgrund der Grösse ist diese Grafik nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser (vermutlich IE) aber nicht unterstützt.
Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW When Students Speak, Who Listens?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 77 kByte; WWW: Link OK 2020-01-29 ,Neulich geändert. am: 2020-01-16)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.