When Students Speak, Who Listens?Constructing Audience in Classroom Argumentation
Leema K. Berland, Andrea Forte
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Does a speaker craft an argument carefully if no one will hear it? Does an engineer design structures
without reflecting on the individuals for whom her creations will have meaning and utility? Learning sciences
research often explores such creative activities as meaningful opportunities for learning—inherent in these acts
of creation is the concept of audience. In this paper, we draw on the philosophical and science studies literature to further unpack the role of audience in argumentation and examine three different ways that educators have addressed the problem of creating an audience for student work. We discuss how these approaches can
challenge existing classroom structures and present evidence from empirical studies that demonstrate some of
the outcomes.
Von Leema K. Berland, Andrea Forte im Text When Students Speak, Who Listens? Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Carl Bereiter , Amy Bruckman , Andrea Forte , John Locke , Marlene Scardamalia , Steeve Wheeler , Dawn Wheeler , Peter Yeomans | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Dialog , LehrerInteacher , Lernenlearning , Schreibenwriting , Veröffentlichung von Text , Wikiwiki , Wikipedia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, Schreiben am Computer, Schule, Unterricht, Wiki in education |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
When Students Speak, Who Listens?: Artikel als Volltext (: , 77 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.