Beats Biblionetz - Bücher

/ en / Traditional / help

Wiki Supporting Formal and Informal Learning

Stefania Bocconi, G. Trentin ,
Buchcover
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Already in common use outside the educational arena, wikis are rapidly moving into education as a form of learner communication and expression, and as a means to facilitate collaboration and working in groups. Many uses of wikis in formal education have been outlined by scholars and practitioners mainly focused on the students' perspective. However, further investigations are needed on how teachers are actually using this tool to support the design and development of educational materials, as well as the evaluation of both individual contribution and active participation to collaborative learning projects. This book provides a valuable tool and a source of knowledge for all those involved in enhancement of formal and informal learning both in higher and adult education.
Von Klappentext im Buch Wiki Supporting Formal and Informal Learning (2012)

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

  • 1. Principles and Recommendations for the Delivery of a Curriculum that Makes Use of a Wiki (David L. Neumann)
  • 2. Wiki: an Archetypical Tool for Collaborative Learning in the Digital Age (, )
  • 3. Wiki-Supported Knowledge Building - Theory, Research and Application (, , )
  • 4. The Psychological Dimension of Using Wikis - Pedagogy, Anxiety and Usability (Lorenzo Vigentini, Benjamin R. Cowan)
  • 5. Using Wikis to Create Communities of Practice in Physical Education - Three Case Studies from Various Sites of Practice (Peter Hastie, Ashley Casey)
  • 6. Wiki Pedagogy and Design for Learning in Schools (Norhisham Mohamad Nordin, Jane E. Klobas)
  • 7. A Conceptual Architecture for Wiki-Based Learning Processes in the Area of Argumentation (Stefania Bocconi)
  • 8. Wiki-Supported Collaborative Learning (Marija Cubric)
  • 9. An Approach to Evaluating Contributions to Wiki-Based Collaborative Writing in an Informal Learning Context (G. Trentin)
  • 10. A Wiki for Informal Learning among Social Workers in a Local Health Authority (Marisa Ponti, Stefano Renzi, Jane E. Klobas)

icondieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Albert Bandura, Amy Bruckman, Jerome S. Bruner, Moshe Cohen, Melissa Cole, Ulrike Creß, Simon Cropper, Ward Cunningham, Alain Désilets, Pierre Dillenbourg, Beat Döbeli Honegger, Thomas M. Duffy, Martin Ebner, Frank Fischer, Andrea Forte, Mark Guzdial, Sabine Hauser, Andreas Helmke, Fabrice Hong, Patrick Jermann, David H. Jonassen, Terry Judd, Colleen Kehoe, Gregor E. Kennedy, Joachim Kimmerle, Daniela Knüsel, Bo Leuf, Heinz Mandl, Hilbert Meyer, Hartmut Mitzlaff, Thomas Moser, Martin Muehlenbrock, Michele Notari, Sébastien Paquet, Dominik Petko, Will Richardson, Jochen Rick, Margaret Riehl, Nikol Rummel, Mandy Schiefner, Iwan Schrackmann, A. Soller, Hans Spada, Gerry Stahl, G. Trentin, Norman G. Vinson, Armin Weinberger

Aussagen
KB IB clear
Bildungsperspektive: Die Informationsgesellschaft verändert die Aufgabe von Bildung
Lebensweltargument: ICT gehört in die Schule, weil es die Alltagsrealität der SchülerInnen (mit) prägt.
Lernargument: ICT-Einsatz fördert das Lernen
Lernen ist ein aktiver Prozesslearning is an active process
Zukunftsargument: computer literacy ist eine für die Informationsgesellschaft notwendige Kulturtechnik

Begriffe
KB IB clear
Argumentieren, informal learninginformal learning, Kollaboratives Schreibencollaborative writing, Lernenlearning, Pädagogik / Erziehungswissenschaft, ProsumerProsumer, Psychologiepsychology, Schreibenwriting, Schuleschool, UsabilityUsability, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
Unterrichtsqualität (Andreas Helmke) 3, 2, 4, 7, 4, 6, 17, 2, 6, 4, 4, 71827392
1960 local secure The Process of Education (Jerome S. Bruner) 10, 4, 9, 7, 5, 7, 10, 5, 7, 5, 5, 117016112358
1992  Constructivism and the technology of instruction (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 6, 7, 8, 6, 5, 13, 10, 3, 3, 2, 3, 118333112359
1998Self-efficacy (Albert Bandura) 30000
2001Euro-CSCL Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Pierre Dillenbourg, A. Eurelings, K. Hakkarainen) 3, 3, 7, 7, 3, 9, 13, 8, 1, 6, 2, 62912761715
2001  local secure The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 8, 6, 13, 7, 5, 9, 12, 3, 9, 6, 8, 91055493900
2002 local secure Computer Support for Collaborative Learning (Gerry Stahl) 4, 6, 7, 5, 5, 8, 9, 1, 1, 10, 21, 8445481472
2002Three worlds of CSCL (Paul A. Kirschner) 3, 4, 9, 4, 3, 3, 7, 3, 1, 6, 7, 125740121490
2003 local secure web Scripting Strategies in Computer Supported Collaborative Learning Environments (Michele Notari) 6, 2, 10, 7, 6, 11, 15, 8, 7, 7, 7, 11529111303
2004 local secure web Computer Support for Interaction Regulation in Collaborative Problem-Solving (Patrick Jermann) 4, 10, 5, 6, 7, 2, 3, 12, 5, 3, 2, 11468111793
2005  WikiSym 20058, 7, 12, 11, 4, 11, 13, 5, 5, 8, 11, 126962121704
2006  local secure Blogs, Wikis, Podcasts, and Other Powerful Web Tools for Classrooms (Will Richardson) 8, 4, 10, 8, 5, 6, 15, 8, 6, 2, 4, 7237373173
2006WikiSym 20068, 5, 10, 9, 6, 10, 21, 6, 5, 6, 8, 84812281694
2007  local secure Web 2.0 - Internet Interaktiv11, 7, 10, 11, 16, 16, 20, 13, 11, 17, 13, 201790202517
2007  local secure Studieren neu erfinden - Hochschule neu denken (Marianne Merkt, Kerstin Mayrberger, Rolf Schulmeister) 10, 6, 10, 9, 10, 14, 21, 11, 14, 13, 10, 2032193202301
2008  local secure web Computer und Internet in der Primarschule (Iwan Schrackmann, Daniela Knüsel, Thomas Moser, Hartmut Mitzlaff, Dominik Petko) 12, 28, 13, 18, 19, 19, 18, 22, 23, 15, 18, 3819203383088
2009 local secure Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education (Martin Ebner, Mandy Schiefner) 7, 7, 10, 10, 7, 12, 23, 10, 11, 8, 7, 1610103161708
2011  Investigations of E-Learning Patterns (Christian Kohls, Joachim Wedekind) 2, 2, 7, 9, 4, 7, 20, 2, 5, 4, 4, 1266612753
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989 local secure web The effect of distant audiences on students' writing (Moshe Cohen, Margaret Riehl) 1, 2, 1, 3, 3, 1, 2, 5, 3, 1, 2, 4224173
1992Constructivism (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 14300
1994 local secure Self-Efficacy (Albert Bandura) 1, 3, 5, 4, 4, 1, 3, 7, 2, 4, 1, 41534735
2001 local secure web Using Wiki (Bo Leuf, Ward Cunningham) 5300
2001 local secure From Mirroring to Guiding (Patrick Jermann, A. Soller, Martin Muehlenbrock) 1, 3, 7, 5, 3, 3, 4, 4, 1, 2, 3, 4964451
2001 local secure Beyond Adoption to Invention (Mark Guzdial, Jochen Rick, Colleen Kehoe) 8, 2, 9, 9, 7, 10, 18, 6, 7, 6, 8, 162621162059
2002 local secure web Over-scripting CSCL (Pierre Dillenbourg) 4, 1, 10, 14, 2, 8, 19, 3, 6, 12, 16, 184433182180
2002Fostering computer supported collaborative learning with cooperation scripts and scaffolds (Armin Weinberger, Frank Fischer, Heinz Mandl) 5300
2003 local secure Zehn Merkmale guten Unterrichts (Hilbert Meyer) 7, 1, 12, 13, 4, 8, 10, 2, 6, 4, 7, 10624106172
2004Collaborative Learning (Patrick Jermann) 1, 2, 2, 7, 1, 7, 9, 3, 5, 8, 8, 1231412646
2005Learning to collaborate (Nikol Rummel, Hans Spada) 13000
2005 local secure Wiki as a Tool for Web-based Collaborative Story Telling in Primary School (Alain Désilets, Sébastien Paquet) 2, 1, 5, 6, 5, 2, 8, 1, 1, 2, 3, 57205864
2005 local secure web Wikis - a Rapidly Growing Phenomenon in the German-Speaking School Community (Beat Döbeli Honegger) 8, 4, 9, 12, 6, 10, 14, 5, 3, 9, 7, 112414111342
2005 local secure Are Wikis Usable? (Alain Désilets, Sébastien Paquet, Norman G. Vinson) 1, 3, 4, 4, 2, 3, 10, 1, 1, 1, 1, 311183635
2006 local secure web Learning to collaborate in a computer-mediated setting (Nikol Rummel, Hans Spada, Sabine Hauser) 1, 3, 4, 4, 1, 1, 7, 1, 1, 1, 2, 3273358
2006How to use a wiki in education (Michele Notari) 12200
2007 local secure web Wiki und die starken Potenziale (Beat Döbeli Honegger) 10, 2, 8, 5, 4, 12, 29, 5, 9, 7, 10, 141218141281
2007Didactic Process Map Language (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) 4, 1, 10, 5, 4, 8, 14, 4, 7, 13, 11, 156215968
2008 local secure web Using a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project (G. Trentin) 2, 5, 5, 3, 1, 7, 7, 1, 1, 1, 1, 56155443
2008 local secure web The mechanics of CSCL macro scripts (Pierre Dillenbourg, Fabrice Hong) 3, 1, 5, 4, 7, 2, 7, 2, 1, 1, 1, 57185368
2008 local secure web A systemic and cognitive view on collaborative knowledge building with wikis (Ulrike Creß, Joachim Kimmerle) 4, 1, 6, 7, 1, 4, 8, 1, 2, 1, 6, 915369586
2009 local secure web Using wiki technology to support student engagement (Melissa Cole) 1, 1, 3, 6, 3, 4, 7, 2, 1, 1, 3, 28132259
2010 local secure web Writing, Citing, and Participatory Media (Andrea Forte, Amy Bruckman) 2, 2, 5, 1, 6, 5, 2, 9, 1, 2, 2, 63216310
2010 local secure web Using wikis for collaborative learning (Terry Judd, Gregor E. Kennedy, Simon Cropper) 3, 2, 4, 5, 6, 1, 3, 9, 2, 1, 1, 1011510439
2011 local secure Visualizing learning processes using Didactic Process Maps (Beat Döbeli Honegger, Michele Notari) 4, 1, 9, 5, 1, 7, 18, 6, 6, 5, 2, 1031910635

icondieses Buch  erwähnt nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconStandorte  Eine Liste von Orten, wo das Objekt physisch vorhanden ist.

Michele

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.Jahr ISBN      
Wiki Supporting Formal and Informal Learninge--0-Bei einer Nebis-Bibliohek ausleihen
Bei Amazon.com suchen und direkt bestellen

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.