/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Wiki Supporting Formal and Informal Learning

Stefania Bocconi, G. Trentin ,
Buchcover
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Already in common use outside the educational arena, wikis are rapidly moving into education as a form of learner communication and expression, and as a means to facilitate collaboration and working in groups. Many uses of wikis in formal education have been outlined by scholars and practitioners mainly focused on the students' perspective. However, further investigations are needed on how teachers are actually using this tool to support the design and development of educational materials, as well as the evaluation of both individual contribution and active participation to collaborative learning projects. This book provides a valuable tool and a source of knowledge for all those involved in enhancement of formal and informal learning both in higher and adult education.
Von Klappentext im Buch Wiki Supporting Formal and Informal Learning (2012)

iconKapitel Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

  • 1. Principles and Recommendations for the Delivery of a Curriculum that Makes Use of a Wiki (David L. Neumann)
  • 2. Wiki: an Archetypical Tool for Collaborative Learning in the Digital Age (, )
  • 3. Wiki-Supported Knowledge Building - Theory, Research and Application (, , )
  • 4. The Psychological Dimension of Using Wikis - Pedagogy, Anxiety and Usability (Lorenzo Vigentini, Benjamin R. Cowan)
  • 5. Using Wikis to Create Communities of Practice in Physical Education - Three Case Studies from Various Sites of Practice (Peter Hastie, Ashley Casey)
  • 6. Wiki Pedagogy and Design for Learning in Schools (Norhisham Mohamad Nordin, Jane E. Klobas)
  • 7. A Conceptual Architecture for Wiki-Based Learning Processes in the Area of Argumentation (Stefania Bocconi)
  • 8. Wiki-Supported Collaborative Learning (Marija Cubric)
  • 9. An Approach to Evaluating Contributions to Wiki-Based Collaborative Writing in an Informal Learning Context (G. Trentin)
  • 10. A Wiki for Informal Learning among Social Workers in a Local Health Authority (Marisa Ponti, Stefano Renzi, Jane E. Klobas)

iconDieses Buch erwähnt...


Personen
KB IB clear
Albert Bandura, Amy Bruckman, Jerome S. Bruner, Moshe Cohen, Melissa Cole, Ulrike Creß, Simon Cropper, Ward Cunningham, Alain Désilets, Pierre Dillenbourg, Beat Döbeli Honegger, Thomas M. Duffy, Martin Ebner, Frank Fischer, Andrea Forte, Mark Guzdial, Sabine Hauser, Andreas Helmke, Fabrice Hong, Patrick Jermann, David H. Jonassen, Terry Judd, Colleen Kehoe, Gregor E. Kennedy, Joachim Kimmerle, Daniela Knüsel, Bo Leuf, Heinz Mandl, Hilbert Meyer, Hartmut Mitzlaff, Thomas Moser, Martin Muehlenbrock, Michele Notari, Sébastien Paquet, Dominik Petko, Will Richardson, Jochen Rick, Margaret Riehl, Nikol Rummel, Mandy Schiefner, Iwan Schrackmann, A. Soller, Hans Spada, Gerry Stahl, G. Trentin, Norman G. Vinson, Armin Weinberger

Aussagen
KB IB clear
Bildungsperspektive: Die Informationsgesellschaft verändert die Aufgabe von Bildung
Lebensweltargument: ICT gehört in die Schule, weil es die Alltagsrealität der SchülerInnen (mit) prägt.
Lernargument: ICT-Einsatz fördert das Lernen
Lernen ist ein aktiver Prozesslearning is an active process
Zukunftsargument: computer literacy ist eine für die Informationsgesellschaft notwendige Kulturtechnik

Begriffe
KB IB clear
Argumentieren, informal learninginformal learning, Kollaboratives Schreibencollaborative writing, Lernenlearning, Pädagogik / Erziehungswissenschaft, ProsumerProsumer, Psychologiepsychology, Schreibenwriting, Schuleschool, UsabilityUsability, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
Unterrichtsqualität (Andreas Helmke) 4, 2, 2, 2, 7, 4, 6, 3, 2, 4, 7, 41824346
1960   The Process of Education (Jerome S. Bruner) 5, 5, 3, 10, 9, 6, 5, 4, 10, 4, 9, 7681672303
1992  Constructivism and the technology of instruction (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 4, 4, 4, 12, 10, 8, 2, 4, 6, 7, 8, 6833362309
1998Self-efficacy (Albert Bandura) 30000
2001Euro-CSCL Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Pierre Dillenbourg, A. Eurelings, K. Hakkarainen) 5, 5, 6, 9, 7, 1, 1, 5, 3, 3, 7, 72912771667
2001    The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 10, 10, 7, 14, 16, 11, 13, 8, 8, 6, 13, 71055473839
2002   Computer Support for Collaborative Learning (Gerry Stahl) 5, 5, 6, 11, 6, 13, 5, 3, 4, 6, 7, 5445251409
2002Three worlds of CSCL (Paul A. Kirschner) 4, 4, 4, 9, 8, 3, 2, 2, 3, 4, 9, 4554041448
2003    Scripting Strategies in Computer Supported Collaborative Learning Environments (Michele Notari) 5, 5, 4, 6, 12, 5, 4, 4, 6, 2, 10, 752971231
2004    Computer Support for Interaction Regulation in Collaborative Problem-Solving (Patrick Jermann) 3, 3, 6, 12, 9, 5, 2, 4, 10, 5, 6, 746871755
2005  WikiSym 20059, 9, 9, 16, 13, 8, 6, 12, 8, 7, 12, 116962111635
2006    Blogs, Wikis, Podcasts, and Other Powerful Web Tools for Classrooms (Will Richardson) 2, 2, 20, 22, 15, 10, 11, 9, 8, 4, 10, 8237383120
2006WikiSym 20069, 9, 10, 16, 13, 10, 3, 11, 8, 5, 10, 94712291624
2007    Web 2.0 - Internet Interaktiv6, 6, 16, 17, 10, 7, 4, 11, 11, 7, 10, 111790112391
2007    Studieren neu erfinden - Hochschule neu denken (Marianne Merkt, Kerstin Mayrberger, Rolf Schulmeister) 12, 12, 19, 13, 12, 10, 6, 14, 10, 6, 10, 93219392188
2008     Computer und Internet in der Primarschule (Iwan Schrackmann, Daniela Knüsel, Thomas Moser, Hartmut Mitzlaff, Dominik Petko) 12, 12, 18, 19, 15, 10, 12, 10, 12, 28, 13, 1819203182916
2009   Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education (Martin Ebner, Mandy Schiefner) 10, 10, 6, 13, 10, 5, 6, 9, 7, 7, 10, 1010103101614
2011  Investigations of E-Learning Patterns (Christian Kohls, Joachim Wedekind) 7, 7, 4, 11, 13, 5, 4, 8, 2, 2, 7, 96669695
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989    The effect of distant audiences on students' writing (Moshe Cohen, Margaret Riehl) 2, 3, 2, 2, 2, 2, 3, 1, 2, 1, 3, 3223155
1992Constructivism (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 14300
1994   Self-Efficacy (Albert Bandura) 2, 1, 1, 1, 4, 1, 1, 1, 3, 5, 4, 41534713
2001    Using Wiki (Bo Leuf, Ward Cunningham) 5300
2001   From Mirroring to Guiding (Patrick Jermann, A. Soller, Martin Muehlenbrock) 2, 1, 1, 1, 4, 1, 3, 1, 3, 7, 5, 3963430
2001   Beyond Adoption to Invention (Mark Guzdial, Jochen Rick, Colleen Kehoe) 3, 3, 4, 10, 11, 8, 5, 4, 8, 2, 9, 9262191981
2002    Over-scripting CSCL (Pierre Dillenbourg) 12, 12, 5, 11, 14, 4, 6, 4, 4, 1, 10, 144233142096
2002Fostering computer supported collaborative learning with cooperation scripts and scaffolds (Armin Weinberger, Frank Fischer, Heinz Mandl) 5100
2003   Zehn Merkmale guten Unterrichts (Hilbert Meyer) 7, 7, 5, 4, 7, 10, 9, 3, 7, 1, 12, 13624136121
2004Collaborative Learning (Patrick Jermann) 1, 1, 1, 3, 3, 4, 3, 5, 1, 2, 2, 73147593
2005Learning to collaborate (Nikol Rummel, Hans Spada) 11000
2005   Wiki as a Tool for Web-based Collaborative Story Telling in Primary School (Alain Désilets, Sébastien Paquet) 4, 3, 3, 2, 7, 4, 2, 2, 1, 5, 6, 57205842
2005    Wikis - a Rapidly Growing Phenomenon in the German-Speaking School Community (Beat Döbeli Honegger) 8, 8, 14, 14, 12, 4, 6, 11, 8, 4, 9, 122414121277
2005   Are Wikis Usable? (Alain Désilets, Sébastien Paquet, Norman G. Vinson) 3, 1, 1, 3, 8, 5, 3, 1, 1, 3, 4, 411184613
2006    Learning to collaborate in a computer-mediated setting (Nikol Rummel, Hans Spada, Sabine Hauser) 1, 2, 3, 3, 1, 3, 1, 3, 1, 3, 4, 4274341
2006How to use a wiki in education (Michele Notari) 11200
2007    Wiki und die starken Potenziale (Beat Döbeli Honegger) 5, 5, 8, 9, 8, 7, 8, 7, 10, 2, 8, 5121851191
2007Didactic Process Map Language (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) 3, 3, 5, 8, 6, 3, 4, 10, 4, 1, 10, 5625892
2008    Using a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project (G. Trentin) 4, 2, 2, 1, 6, 3, 1, 4, 2, 5, 5, 36153419
2008    The mechanics of CSCL macro scripts (Pierre Dillenbourg, Fabrice Hong) 4, 4, 4, 1, 6, 3, 1, 3, 1, 5, 4, 75187349
2008    A systemic and cognitive view on collaborative knowledge building with wikis (Ulrike Creß, Joachim Kimmerle) 3, 3, 4, 9, 6, 5, 3, 2, 4, 1, 6, 714367554
2009    Using wiki technology to support student engagement (Melissa Cole) 4, 2, 2, 2, 6, 4, 2, 1, 1, 3, 6, 38133239
2010    Writing, Citing, and Participatory Media (Andrea Forte, Amy Bruckman) 4, 4, 2, 8, 3, 2, 2, 2, 5, 1, 6, 53215288
2010    Using wikis for collaborative learning (Terry Judd, Gregor E. Kennedy, Simon Cropper) 4, 3, 3, 3, 7, 3, 4, 3, 2, 4, 5, 61156412
2011   Visualizing learning processes using Didactic Process Maps (Beat Döbeli Honegger, Michele Notari) 6, 6, 5, 7, 5, 4, 3, 7, 4, 1, 9, 53195580

iconDieses Buch erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon3 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconStandorte Eine Liste von Orten, wo das Objekt physisch vorhanden ist.

Michele

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
Wiki Supporting Formal and Informal Learninge--0-Bei einer Nebis-Bibliohek ausleihen
Bei Amazon.com suchen und direkt bestellen

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.