Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In an earlier study we had tested if observing a model collaboration or following a collaboration script could improve students' subsequent collaboration in a computer-mediated setting and promote their knowledge of what makes good collaboration. Both model and script showed positive effects. The current study was designed to further probe the effects of model and script by comparing them to conditions (model-plus, script-plus) in which the learning was further supported by providing elaboration support (instructional prompts and guided self-explanation). 40 dyads were tested, 8 in each of the following conditions: model plus elaboration, model, script plus elaboration, script, control. Observing a model collaboration with elaboration support yielded the best results over all other conditions on several measures of the quality of collaborative process and on outcome variables. Model without elaboration was second best. The results for the script conditions were mixed; on some variables even below those of the control condition.
Von Nikol Rummel, Hans Spada, Sabine Hauser im Text Learning to collaborate in a computer-mediated setting (2006) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | John Seely Brown , Allan Collins , Edward L. Deci , Pierre Dillenbourg , S. E. Newmann , Richard M. Ryan | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | collaboration scripts fördern Interaktion zwischen Lernenden | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | collaboration scriptcollaboration script | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- CSCL 2009 (2009)
- Over-computing CSCL Macro scripts? - gaining flexibility by using WikiPlus instead of specialized tools for authoring macro scripts (Beat Döbeli Honegger, Michele Notari)
- Wiki Supporting Formal and Informal Learning (Stefania Bocconi, G. Trentin) (2012)
- Technology enhanced collaborative learning in projects - Dimensions of knowledge building: student’s activity, collaboration and communication (Michele Notari) (2012)
Volltext dieses Dokuments
Learning to collaborate in a computer-mediated setting: Artikel als Volltext (: , 101 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.