/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Collaborative Learning of Translation

The Case of TransWiki in Macao
Hari Venkatesan, Robert P. Biuk-Aghai, Michele Notari
Erstpublikation in: OpenSym ’14, August 27-29 2014, Berlin, Germany
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Michele NotariPedagogy has undergone a paradigm shift since the focus changed from uni-directional transmission to collaborative construction of knowledge. The social constructivist approach calls for pedagogy to facilitate interaction between learners involved in collaborative problem solving of real life tasks. This paper describes a wikibased implementation of this approach (TransWiki) in the learning of translation. The paper examines issues that arise both from the perspective of the learner/user and the pedagogue and discusses solutions supported by the customization of the wiki system. User surveys and a case study indicate that the platform for collaboration is generally well received, but there is marked ambivalence with regard to the advantages of asynchronous collaboration through TransWiki over real-time face-to-face discussions. From the perspective of the instructor, the platform is seen as enabling scaffolding and providing a wealth of data that could inform pedagogy.
Von Hari Venkatesan, Robert P. Biuk-Aghai, Michele Notari im Text Collaborative Learning of Translation

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Brad Belbas, Carl Bereiter, Axel Bruns, Sharon Clark, Mary Cossarin, Beat Döbeli Honegger, Christine Greenhow, Sarah Guth, Sal Humphreys, Andreas Lund, Michele Notari, Xavier de Pedro Puente, Jim Rudolph, Marlene Scardamalia, Sonja Schär, Martin Schellenberg, Linda Schwartz, Ole Smordal

Begriffe
KB IB clear
Konstruktivismusconstructivism, Lernenlearning, Paradigmaparadigm, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996 CSCL (Timothy D. Koschmann) 5, 3, 3, 9, 5, 7, 1, 12, 2, 2, 9, 11005211468
2005   WikiSym 20053, 2, 2, 7, 1, 21, 3, 12, 1, 2, 8, 3706232093
2006 WikiSym 20066, 2, 8, 10, 12, 5, 9, 4, 11, 2, 6, 44912462182
2007 International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 22, 5, 1, 6, 3, 7, 4, 8, 1, 3, 13, 29332660
2007 WikiSym 20072, 4, 2, 7, 3, 8, 4, 7, 1, 6, 8, 13114811829
2012 Wiki Supporting Formal and Informal Learning (Stefania Bocconi, G. Trentin) 4, 5, 3, 3, 7, 5, 8, 5, 10, 1, 6, 1237161182
2012 local  Technology enhanced collaborative learning in projects (Michele Notari) 2, 2, 1, 7, 3, 10, 3, 11, 1, 2, 9, 3512931308
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1994 local web  Computer Support for Knowledge-Building Communities (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 2, 1, 6, 7, 1, 8, 4, 13, 1, 5, 9, 152711777
2004 local web  Educational Wikis (Linda Schwartz, Sharon Clark, Mary Cossarin, Jim Rudolph) 6, 1, 1, 6, 1, 8, 3, 9, 2, 3, 5, 2171321275
2005 local web  Wikis - a Rapidly Growing Phenomenon in the German-Speaking School Community (Beat Döbeli Honegger) 2, 6, 2, 6, 9, 2, 13, 3, 13, 1, 3, 12241431724
2005 local web  Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 3, 1, 1, 6, 1, 10, 2, 13, 1, 5, 5, 131911112
2006 local  Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (Andreas Lund, Ole Smordal) 2, 4, 1, 1, 4, 1, 11, 2, 9, 1, 5, 1414185976
2007 Using activity-oriented design methods to study collaborative knowledge-building in e-learning courses within higher education (Christine Greenhow, Brad Belbas) 1100
2007 local web  Building Collaborative Capacities in Learners (Axel Bruns, Sal Humphreys) 1, 5, 1, 5, 2, 6, 7, 8, 1, 4, 3, 2492542
2007 local  Wikis in Education (Sarah Guth) 5, 1, 1, 7, 2, 7, 6, 7, 1, 4, 4, 162911005
2007 local  New Method Using Wikis and Forums to Evaluate Individual Contributions in Cooperative Work while Promoting Experiential Learning (Xavier de Pedro Puente) 1, 3, 1, 1, 3, 3, 9, 2, 12, 26, 4, 931441021
2012 Wiki: an Archetypical Tool for Collaborative Learning in the Digital Age (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) 3, 2, 3, 9, 8, 10, 5, 12, 1, 4, 7, 13411895
2013 local web  Empowering formative assessment using embedded Web Widgets in Wikis (Michele Notari, Sonja Schär, Martin Schellenberg) 1, 2, 1, 3, 1, 7, 5, 9, 1, 3, 8, 11211606

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Behaviorismus

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.