/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Wikis in Education

Is Public Better?
Sarah Guth
Zu finden in: WikiSym 2007, 2007
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Beat Döbeli HoneggerThe paper begins with a discussion of the benefits of public wikis in education. It then describes two semesters of a foreign language course setting at the University of Padua, using Skype, Weblogs and Wikis as communication tools.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 03.11.2007
Wikis are being used in educational settings more and more but they are often installed within existing institutional Learning Management Systems (LMS) and as such are private, i.e. readable and editable only with a password, or semi-public, i.e. readable but not editable without a password. What differentiates the use of social software tools such as wikis in the classroom from other traditional computer mediated communication (CMC) tools is that they enable communication between people and knowledge sharing beyond the limits of the classroom and classroom activities. This paper investigates whether or not closing a wiki limits the very potential the tool has in education. Based on a brief review of the literature on wikis in education, the first section discusses how the benefits of wikis might be greater when they are public. This is followed by a description of two courses carried out at the University of Padua, one using a semi-public wiki and the other a public wiki. The same groups of students contributed to both wikis over two semesters and conclusions on the advantages and disadvantages of using a public wiki are drawn from a qualitative analysis of the data gathered. The preliminary findings are then used to suggest that a compromise between public and private wikis in education might provide the ideal learning environment.
Von Sarah Guth im Konferenz-Band WikiSym 2007 (2007) im Text Wikis in Education

iconBemerkungen

Beats BibliothekarLeider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Naomi Augar, Axel Bruns, Todd Bryant, Stephen Downes, Jim Giles, Sal Humphreys, Brian Lamb, Andreas Lund, Ruth Raitman, Gilly Salmon, Ole Smordal, Wanlei Zhou

Aussagen
KB IB clear
Das Ganze ist mehr als die Summe seiner Teile.
Wiki eignet sich sehr für kollaboratives Schreibenwikis are very suitable for collaborative writing
Wiki in der Aus- und Weiterbildung fördert die Verantwortungsfähigkeitwikis in education foster the responsability
Wiki vereinfacht das Veröffentlichen im Internet

Begriffe
KB IB clear
Computervermittelte Kommunikationcomputer mediated communication, del.icio.us, flickr, Kollaboratives Schreibencollaborative writing, Kommunikationcommunication, Plagiarismusplagiarism, PodcastPodcast, Schreibenwriting, social bookmarkingsocial bookmarking, social softwaresocial software, Verantwortungresponsability, Veröffentlichung von Text, Weblogsblogging, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education, Wikipedia
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2002E-tivities (Gilly Salmon) 3, 8, 12, 8, 6, 6, 7, 6, 7, 10, 5, 1417114811
2004New Tools for Back-to-School6, 1, 1, 6, 6, 10, 13, 5, 6, 6, 5, 164544161371
2005  WikiSym 20055, 8, 11, 12, 12, 16, 17, 12, 16, 8, 7, 166962161808
2006Educause Quarterly 2/06 Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt 6, 4, 3, 5, 2, 6, 7, 6, 5, 7, 9, 84458722
2006WikiSym 20065, 6, 8, 8, 16, 14, 10, 11, 8, 19, 15, 2048122201807
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004 local secure web Teaching and learning online with wikis (Naomi Augar, Ruth Raitman, Wanlei Zhou) 1, 3, 1, 5, 2, 5, 3, 1, 2, 6, 7, 61696793
2004 local secure web Wide Open Spaces (Brian Lamb) 2, 1, 2, 5, 2, 3, 5, 3, 4, 6, 4, 9331691081
2004 local secure web Educational Blogging (Stephen Downes) 4, 1, 1, 5, 4, 4, 10, 1, 2, 5, 1, 5975663
2005 local secure web Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 2, 7, 12, 12, 5, 7, 6, 5, 6, 8, 5, 1330913887
2005 local secure web Internet encyclopaedias go head to head (Jim Giles) 9, 8, 9, 12, 20, 10, 15, 22, 14, 19, 11, 16293161112
2006 local secure web Social Software in Academia (Todd Bryant) 6, 6, 3, 10, 13, 12, 9, 10, 8, 10, 9, 93249730
2006 local secure Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (Andreas Lund, Ole Smordal) 1, 7, 12, 6, 2, 2, 4, 4, 4, 7, 5, 914179755

iconDieses Konferenz-Paper  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Folksonomy, openBC / Xing, Podcasts in education, RSS, Weblogs in education

iconTagcloud

iconEinträge in Beats Blog

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalWikis in Education: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 77 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.