EduTech Wiki - an all-in-one solution to support whole scholarship?Zu finden in: EdMedia 2008 (Seite 2128 bis 2133), 2008
|
|
Diese Seite wurde seit 16 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
One of the greatest challenges to educational technologists is to apply our research to ourselves, e.g. use technology to enhance our own intellectual development, and the way we teach and interact with others. There are many explanations why technology is underused even by educational technologists. We may find one in the uncomfortable relationship between research and teaching. Boyer (1997) distinguishes between scholarship of discovery, integration, application and teaching. At least in European research universities only the first one (research) is relevant in terms of career planning. In other words, it is a bad strategy to invest in time-consuming technology-enhanced pedagogies, in collective knowledge building/integration or in application activities. However, I believe that most academics still would agree that these would be “nice to have". EduTech Wiki is an attempt by an educational technologist to lower the cost of engagement in Boyer’s “lesser" scholarships though using the same medium for multiple purposes, e.g. preparation of literature reviews, integration of ideas, teaching materials preparation, activity-based teaching (writing-to-learn), tutoring and finally sharing and co-constructing with others. We suggest that some of this work may be considered domain independent good practice.
Von Daniel Schneider im Konferenz-Band EdMedia 2008 (2008) im Text EduTech Wiki - an all-in-one solution to support whole scholarship? Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Sarah Guth | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
EduTech Wiki - an all-in-one solution to support whole scholarship?: Artikel als Volltext (: , 269 kByte) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.