Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Empowering formative assessment using embedded Web Widgets in Wikis

Michele Notari, Sonja Schär, Martin Schellenberg
Erstpublikation in: WikiSym ’13 August 05-07 2013, Hong Kong, China
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Michele NotariIn this article we describe how we developed and how we use a tool for teachers enhancing inter-group collaboration of learners using wikis in project-based learning settings with over 100 participants, where different groups of students develop similar projects and each project has an own wiki page. To achieve our goal we extended typical wiki functionality by using web widgets, mini applications embedded anywhere in the wiki environment using the iframe tag. Two different evaluation widgets (rating widget and `working progress` widget) are placed on each of the project pages. The project groups use the `working progress` widget to declare the amount of work done. The teacher and the rest of the learning community use the `rating` widget to rate the ongoing project work. A so called `meta widget` showing a summary of the results of the `rating` and `working progress` widget can be displayed on the start page of the learning community or if a project is divided in different milestones, on the page describing the goals and timeline for the milestone. Evaluation widgets and meta widget, which easily can be embedded by the teacher potentially all over the wiki pages, enhances visibility of quality and termination degree of a project and enhance so the self, the tutor and the peer review opportunities in such large scale project based learning settings. The created evaluation widgets and meta widgets have been embedded in the wiki of a three months curriculum. The evaluation of utility and usability of the widgets is ongoing. The educational value of rating and re ecting about the working progress of a given task is discussed.
Von Michele Notari, Sonja Schär, Martin Schellenberg im Text Empowering formative assessment using embedded Web Widgets in Wikis (2013)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Joseph T. Chao, Beat Döbeli Honegger, Mark Guzdial, Colleen Kehoe, Michele Notari, Kevin R. Parker, Jochen Rick, George Siemens

Begriffe
KB IB clear
cMOOCconnectivist MOOC, CommunityCommunity, Curriculum / Lehrplancurriculum, Evaluationevaluation, formal learningformal learning, LehrerInteacher, Lernenlearning, MOOCMassive Open Online Course, peer reviewpeer review, UsabilityUsability, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education, xMOOC
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006WikiSym 20069, 6, 10, 21, 6, 5, 6, 8, 8, 16, 14, 1048122101734
2007  local secure Web 2.0 - Internet Interaktiv11, 16, 16, 20, 13, 11, 17, 13, 20, 26, 24, 271790272594
2009 local secure Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education (Martin Ebner, Mandy Schiefner) 10, 7, 12, 23, 10, 11, 8, 7, 16, 15, 17, 1410103141754
2012L3T talk (Sandra Schön, Martin Ebner) 4, 5, 10, 13, 9, 7, 7, 8, 13, 17, 19, 1852918651
2012Wiki Supporting Formal and Informal Learning (Stefania Bocconi, G. Trentin) 11, 2, 6, 26, 4, 5, 7, 8, 15, 14, 20, 2237122803
2012 local secure Technology enhanced collaborative learning in projects (Michele Notari) 6, 6, 10, 16, 7, 12, 6, 6, 13, 9, 16, 14512914949
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001 local secure Beyond Adoption to Invention (Mark Guzdial, Jochen Rick, Colleen Kehoe) 9, 7, 10, 18, 6, 7, 6, 8, 16, 13, 13, 9262192094
2006How to use a wiki in education (Michele Notari) 12200
2007 local secure web Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) 5, 5, 1, 6, 6, 6, 9, 8, 12, 6, 6, 11162611695
2007 local secure web Wiki und die starken Potenziale (Beat Döbeli Honegger) 5, 4, 12, 29, 5, 9, 7, 10, 14, 12, 12, 131218131318
2009 local secure Learning in an Active, Collaborative Space (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) 11, 8, 12, 20, 5, 3, 8, 3, 11, 13, 12, 1027110937
2012Open Online Courses (George Siemens) 3100
2012Wiki: an Archetypical Tool for Collaborative Learning in the Digital Age (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) 5, 6, 9, 20, 5, 3, 7, 2, 12, 10, 12, 73417563

iconDieses Konferenz-Paper  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
informal learning, Lehrplan 21, Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Aufgrund der Grösse ist diese Grafik nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser (vermutlich IE) aber nicht unterstützt.
Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Empowering formative assessment using embedded Web Widgets in Wikis: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 212 kByte; WWW: Link OK 2020-01-29)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.