Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Wikis are simple to use collaborative hypertext authoring systems. In recent years, these systems have caught the attention of the education community, because they embody many aspects of personal empowerment and communication between learners. To date, most work on Wiki in education has focused on use for information creation and sharing by students at the post-primary level. In this paper, we present a case study where primary level students (Grade 4-6) used a Wiki for collaborative storytelling. The paper reports on our experience with this activity in the course of 5 semesters since 2002, each semester comprising 9 hours of class time. The paper reports observations on the collaborative process that took place during the activity. It also describes the activity in sufficient detail to allow a technically sophisticated teacher to use it in the classroom, and makes recommendations on how Wiki could be improved to better support collaborative storytelling by young children.
Von Alain Désilets, Sébastien Paquet im Text Wiki as a Tool for Web-based Collaborative Story Telling in Primary School (2005) Bemerkungen
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Naomi Augar , Karen Carroll , Ward Cunningham , Alain Désilets , Catherine Frété , Mark Guzdial , Lissa Holloway-Attaway , Colleen Kehoe , Brian Lamb , Bo Leuf , D. Mattison , Tom Morley , Sébastien Paquet , Ruth Raitman , Matthew Realff , Jochen Rick , Daniel Schneider , Paraskevi Synteta , Norman G. Vinson , Brandy Walker , Wanlei Zhou | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Hypertexthypertext , Kollaboratives Schreibencollaborative writing , Lernenlearning , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Schreibenwriting , Schuleschool , Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education , Wikipedia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, LehrerIn, Schreiben am Computer, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
7 Erwähnungen
- WikiSym 2005 - Conference Proceedings of the 2005 International Symposium on Wikis, San Diego, California (2005)
- Are Wikis Usable? (Alain Désilets, Sébastien Paquet, Norman G. Vinson)
- WikiSym 2006 (2006)
- Translation the Wiki Way (Alain Désilets, Lucas Gonzalez, Sébastien Paquet, Marta Stojanovic)
- Open Educational Practices and Resources - OLCOS Roadmap 2012 (Guntram Geser) (2007)
- Open Educational Practices and Resources - The Key Role of Social Software (Guntram Geser) (2007)
- INFOS 2007 - Didaktik der Informatik in Theorie und Praxis - 12. GI-Fachtagung Informatik und Schule (Sigrid E. Schubert) (2007)
- Wiki Supporting Formal and Informal Learning (Stefania Bocconi, G. Trentin) (2012)
- Technology enhanced collaborative learning in projects - Dimensions of knowledge building: student’s activity, collaboration and communication (Michele Notari) (2012)
Volltext dieses Dokuments
Wiki as a Tool for Web-based Collaborative Story Telling in Primary School: Artikel als Volltext (: , 169 kByte) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.