Patrick JermannDies ist keine offizielle Homepage von Patrick Jermann, E-Mails an Patrick Jermann sind hier nicht möglich! |
![]() |
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Bücher von Patrick Jermann 

Computer Support for Interaction Regulation in Collaborative Problem-Solving
(Patrick Jermann) (2004)
13 Texte von Patrick Jermann 
| Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
|---|---|---|---|---|
| 1996 | |
Le paradoxe de la machine 'sociale' ( Pierre Dillenbourg, Patrick Jermann) erschienen in INTERFACE | Text | |
| 1996 | |
Stratégies de sélection des items dans les tests adaptatifs ( Pierre Dillenbourg, Patrick Jermann) erschienen in INTERFACE | Text | |
| 1996 | |
1, 7, 4, 1, 4, 4, 2, 2, 2, 3, 3, 10 | Edutainment: les raisons d'un succès ( Patrick Jermann, Patrick Mendelsohn) erschienen in INTERFACE | Text |
| 1997 | |
3, 2, 7, 1, 4, 4, 2, 3, 3, 1, 2, 15 | Semi-structured interface in collaborative problem-solving (Patrick Jermann, Daniel Schneider) erschienen in first swiss workshop on distributed and parallel systems | Text |
| 1999 | |
4, 6, 2, 3, 4, 4, 1, 5, 4, 3, 2, 14 | An analysis of learner arguments in a collective learning environment (Patrick Jermann, Pierre Dillenbourg) erschienen in CSCL 1999 | Text |
| 1999 | 1, 4, 2, 3, 3, 3, 1, 4, 2, 3, 3, 16 | Dialectics for collective activities - an approach to virtual campus design ( Pierre Dillenbourg, Patrick Jermann) erschienen in AI&ED 1999, pages 570-577, 1999 | Text | |
| 2001 | |
1, 7, 3, 1, 4, 2, 1, 2, 6, 6, 2, 12 | From Mirroring to Guiding - A Review of State of the Art Technology for Supporting Collaborative Learning (Patrick Jermann, A. Soller, Martin Muehlenbrock) erschienen in Euro-CSCL | Konferenz-Paper |
| 2002 | Task and Interaction Regulation in Controlling a Traffic Simulation (Patrick Jermann) erschienen in Computer Support for Collaborative Learning (Seite 301 - 302) | Konferenz-Paper | ||
| 2004 | |
4, 6, 12, 5, 5, 11, 3, 3, 8, 7, 5, 12 | Computer Software Support for Collaborative Learning (Patrick Jermann, A. Soller, A. Lesgold) erschienen in What we know about CSCL and implementing it in higher education (Seite 141 - 166) | Text |
| 2004 | |
1, 6, 3, 5, 2, 4, 1, 4, 3, 7, 5, 18 | A framework for integrated learning scripts - Deliverable 23.4.1 (Pierre Dillenbourg, Patrick Jermann, Armin Weinberger, Karsten Stegmann, Frank Fischer) | Text |
| 2007 | |
1, 8, 2, 7, 5, 3, 1, 3, 9, 6, 1, 11 | Designing Integrative Scripts (Pierre Dillenbourg, Patrick Jermann) erschienen in Scripting Computer-Supported Collaborative Learning | Text |
| 2009 | 1, 1, 6, 2, 2, 1, 2, 4, 1, 1, 3, 11 | Collaboration and abstract representations - towards predictive
models based on raw speech and eye-tracking data (Marc-Antoine Nüssli, Patrick Jermann, Mirweis Sangin, Pierre Dillenbourg) erschienen in CSCL 2009 | Konferenz-Paper | |
| 2014 | |
Gaze Analytics - where do we stand? (Patrick Jermann) erschienen in DeLFI 2014 (Seite 14 - 14) | Konferenz-Paper |
Definitionen von Patrick Jermann
Von Patrick Jermann gibt es im Biblionetz insgesamt 11 Definitionen zu den Begriffen conflict class, Cool Modes, free-rider effect, jigsaw class, macro-script, micro-script, problem-based learning, reciprocal class, ShoutSpace, social loafing, sucker effect
Bemerkungen von Patrick Jermann
Von Patrick Jermann gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
![]() Bücher KB IB clear | Computer Support for Interaction Regulation in Collaborative Problem-Solving |
![]() Texte KB IB clear | A framework for integrated learning scripts, An analysis of learner arguments in a collective learning environment, Collaboration and abstract representations, Collaborative Learning, Computer Software Support for Collaborative Learning, Designing Integrative Scripts, Dialectics for collective activities, Edutainment: les raisons d'un succès, From Mirroring to Guiding, Gaze Analytics, Le paradoxe de la machine 'sociale', Regulation of Collaborative Problem-Solving, Semi-structured interface in collaborative problem-solving, Stratégies de sélection des items dans les tests adaptatifs |
![]() Begriffe KB IB clear | AwarenessAwareness, collaboration scriptcollaboration script, Computervermittelte Kommunikationcomputer mediated communication, CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, free-rider effectfree-rider effect |
Bemerkungen über Patrick Jermann
PATRICK JERMANN is a permanent Senior Research Scientist of the Swiss Federal Institute of Technology Lausanne (EPFL), working in the Center for Research and Support of Training and its Technologies (CRAFT). His main research area are interaction regulation and computer-supported collaborative learning.
Zugehörigkeiten
| Bild | Von | Bis | Name | Rolle |
|---|---|---|---|---|
| ? | heute | EPFL Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne | MitarbeiterIn |
Zeitleiste
Organisatorische Beziehungen von Patrick Jermann 
CoautorInnen
Pierre Dillenbourg, Frank Fischer, A. Lesgold, Patrick Mendelsohn, Martin Muehlenbrock, Marc-Antoine Nüssli, Mirweis Sangin, Daniel Schneider, A. Soller, Karsten Stegmann, Armin Weinberger
Zitationsnetz 
Begriffswolke von Patrick Jermann
Einträge in Beats Blog
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
35 Erwähnungen 
- COLLAGE - A collaborative Learning Design editor based on patterns (Davinia Hernández-Leo, Eloy D. Villasclaras-Fernández, Juan I. Asensio-Pérez, Yannis Dimitriadis, Iván M. Jorrín-Abellán, Inés Ruiz-Requies, Bartolomé Rubia-Avi)
- Supporting orchestration of CSCL scenarios in web-based Distributed Learning Environments (Luis P. Prieto, Juan I. Asensio-Pérez, Juan A. Muñoz-Cristóbal, Iván M. Jorrín-Abellán, Yannis Dimitriadis, Eduardo Gómez-Sánchez)
- Collaborative Learning - Cognitive and Computational Approaches (Pierre Dillenbourg) (1999)
- Three worlds of CSCL - Can we support CSCL (Paul A. Kirschner) (2002)
- Over-scripting CSCL - The risks of blending collaborative learning with instructional design (Pierre Dillenbourg)
- Over-scripting CSCL - The risks of blending collaborative learning with instructional design (Pierre Dillenbourg)
- What we know about CSCL and implementing it in higher education (Jan-Willem Strijbos, Paul A. Kirschner, Rob L. Martens) (2004)
- Computer Software Support for Collaborative Learning (Patrick Jermann, A. Soller, A. Lesgold)
- Computer Software Support for Collaborative Learning (Patrick Jermann, A. Soller, A. Lesgold)
- Computer Support for Interaction Regulation in Collaborative Problem-Solving (Patrick Jermann) (2004)
- 5. Regulating interaction
- Examples of CSCL scripts using of mobile tools - D23.3.1 (Final) (Karsten Stegmann) (2004)
- Framework for integrated learning (Pierre Dillenbourg) (2004)
- A framework for integrated learning scripts - Deliverable 23.4.1 (Pierre Dillenbourg, Patrick Jermann, Armin Weinberger, Karsten Stegmann, Frank Fischer) (2004)
- Computational Representation of Collaborative Learning Flow Patterns using IMS Learning Design (Davinia Hernández-Leo, Juan I. Asensio-Pérez, Yannis Dimitriadis) (2005)
- Qualitätskriterien für E-Learning - Ein Leitfaden für Lehrer/innen, Lehrende und Content-Ersteller/innen (Robert Kristöfl, Heimo Sandtner, Maria Jandl) (2006)
- 2. Qualitätskriterien für Didaktik (Anastasia Sfiri, Irmgard Schinnerl, Jutta Pauschenwein, Heimo Sandtner)
- Scripting Computer-Supported Collaborative Learning (Frank Fischer, Ingo Kollar, Heinz Mandl, Jörg M. Haake) (2007)
- The mechanics of CSCL macro scripts (Pierre Dillenbourg, Fabrice Hong) (2008)
- Offener Bildungsraum Hochschule - Freiheiten und Notwendigkeiten (Sabine Zauchner, Peter Baumgartner, Edith Blaschitz, Andreas Weissenbäck) (2008)
- The ManyScripts Pedagogical Handbook - How to build scripts for collaborative learning? (Pierre Dillenbourg, Fabrice Hong, Taiga Brahm) (2009)
- CSCL 2009 (2009)
- Interaction Analysis of Dual-Interaction CSCL Environments (Murat Perit Cakir, Gerry Stahl)
- Interaction Analysis of Dual-Interaction CSCL Environments (Murat Perit Cakir, Gerry Stahl)
- Research on e-Learning and ICT in Education (Athanassios Jimoyiannis) (2012)
- Wiki Supporting Formal and Informal Learning (Stefania Bocconi, G. Trentin) (2012)
- Technology enhanced collaborative learning in projects - Dimensions of knowledge building: student’s activity, collaboration and communication (Michele Notari) (2012)
- Personalisiertes Lernen mit digitalen Medien - Ein roter Faden (Wayne Holmes, Stamatina Anastopoulou, Heike Schaumburg, Manolis Mavrikis) (2018)
- Medien und Schule - Unterrichten mit Whiteboard, Smartphone und Co. (Heike Schaumburg, Doreen Prasse) (2018)
- Lernen mit Bildungstechnologien - Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien (Helmut M. Niegemann, Armin Weinberger) (2019)
- 29. Kooperationsskripts beim technologieunterstützten Lernen (Katharina Kiemer, Christina Wekerle, Ingo Kollar)
- 29. Kooperationsskripts beim technologieunterstützten Lernen (Katharina Kiemer, Christina Wekerle, Ingo Kollar)
- Big Data, Datafizierung und digitale Artefakte (Stefan Iske, Johannes Fromme, Dan Verständig, Katrin Wilde) (2020)
- OECD Digital Education Outlook 2021 - Pushing the frontiers with AI, blockchain, and robots (OECD Organisation for Economic Co-operation and Development) (2021)
- Classroom analytics - Zooming out from a pupil to a classroom (Pierre Dillenbourg)
- Classroom analytics - Zooming out from a pupil to a classroom (Pierre Dillenbourg)
- Bildung und Digitalität - Analysen – Diskurse – Perspektiven (Sandra Aßmann, Norbert Ricken) (2023)
- Künstliche Intelligenz - vom Subjekt zur Umgebung (Heidrun Allert, Christoph Richter)
- Künstliche Intelligenz - vom Subjekt zur Umgebung (Heidrun Allert, Christoph Richter)
- DELFI 2024 (Sandra Schulz, Natalie Kiesler) (2024)
- Design, Realisierung und Evaluation von Scaffolds zur Unterstützung von Lernprozessen im Hochschulkontext (Lea Reinartz, Sarah Schneeweiß, Andreas Harrer) (2024)
- Design, Realisierung und Evaluation von Scaffolds zur Unterstützung von Lernprozessen im Hochschulkontext (Lea Reinartz, Sarah Schneeweiß, Andreas Harrer) (2024)
Volltexte
![]() | An analysis of learner arguments in a collective learning environment: Artikel als Volltext ( : , 64 kByte; : 2021-03-21) |
![]() | Gaze Analytics: Artikel als Volltext ( : , 18 kByte; : 2021-03-21) |
![]() | Semi-structured interface in collaborative problem-solving: Artikel als Volltext ( : , 51 kByte; : 2021-03-21) |
![]() | Edutainment: les raisons d'un succès: Artikel als Volltext ( : , 19 kByte; : 2021-03-21) |
![]() | Stratégies de sélection des items dans les tests adaptatifs: Artikel als Volltext ( : , 12 kByte; : 2021-03-21) |
![]() | Le paradoxe de la machine 'sociale': Artikel als Volltext ( : , 189 kByte; : 2021-03-21) |
![]() | Computer Software Support for Collaborative Learning: Artikel als Volltext ( : , 508 kByte) |
![]() | Designing Integrative Scripts: Artikel als Volltext ( : , 367 kByte) |
![]() | A framework for integrated learning scripts: Artikel als Volltext ( : , 141 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2008-10-28) |
![]() | Computer Support for Interaction Regulation in Collaborative Problem-Solving: Gesamtes Buch als Volltext ( : , 2160 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2008-12-28) |
![]() | From Mirroring to Guiding: Artikel als Volltext ( : , 75 kByte) |



, 64 kByte;
2021-03-21)
, 141 kByte;
Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2008-10-28) 
Biblionetz-History