An analysis of learner arguments in a collective learning environmentErstpublikation in: CSCL 1999
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This contribution analyses the arguments of students in a learning activity entitled "Argue Graph".
This activity is intended to make students understand the relationship between learning theories and design
choices in courseware development. The analysis of arguments is centered on the effects of discussion and
opinion conflict on the elaboration of arguments. We then use an adaptation of a collective intelligence model
to describe the knowledge flow among people and artifacts during the learning activity. Finally, the
representations produced by the system, used by students to write a synthesis and by the teacher to debrief the
class are analysed in relation to metacognition. We propose to consider these representations as
metacognitive tools which structure the learning activity.
Von Pierre Dillenbourg, Patrick Jermann im Text An analysis of learner arguments in a collective learning environment (1999) Dieser Text erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Cognitive Toolscognitive tools , Designdesign , Konstruktivismusconstructivism , Theorietheory |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- Three worlds of CSCL - Can we support CSCL (Paul A. Kirschner) (2002)
- Over-scripting CSCL - The risks of blending collaborative learning with instructional design (Pierre Dillenbourg)
- Computer Support for Interaction Regulation in Collaborative Problem-Solving (Patrick Jermann) (2004)
- Qualitätskriterien für E-Learning - Ein Leitfaden für Lehrer/innen, Lehrende und Content-Ersteller/innen (Robert Kristöfl, Heimo Sandtner, Maria Jandl) (2006)
- 2. Qualitätskriterien für Didaktik (Anastasia Sfiri, Irmgard Schinnerl, Jutta Pauschenwein, Heimo Sandtner)
Volltext dieses Dokuments
An analysis of learner arguments in a collective learning environment: Artikel als Volltext (: , 64 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.