Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Supporting Teachers in Orchestrating CSCL Classrooms

Yannis Dimitriadis
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 71 bis 82), 2012 local secure 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Teachers face numerous problems in orchestrating technology-enhanced classrooms, especially when dealing with complex pedagogies such as collaborative learning. Designing and putting in practice computer-supported collaborative learning (CSCL) lesson plans requires an extensive knowledge both in pedagogy and technology, which needs to match teachers´ beliefs and goals. This paper and the associated keynote talk deals with enhanced and shared teacher practices, as well as the support that may be provided in order to achieve the goals of effective and sustainable creation and use of CSCL lesson plans or scripts. Some illustrating examples are drawn from the GSIC/EMIC research work in the past decade, as well as other initiatives in the quest for appropriate mediating artifacts that may support the complex lifecycle of CSCL scripts.
Von Yannis Dimitriadis im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education (2012) im Text Supporting Teachers in Orchestrating CSCL Classrooms

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Juan I. Asensio-Perez, Juan I. Asensio-Pérez, Miguel L. Bote-Lorenzo, Larry Cuban, Pierre Dillenbourg, Yannis Dimitriadis, Yannis A. Dimitxiadis, Frank Fischer, Eduardo Gómez-Sanchez, Jörg M. Haake, Davinia Hernández-Leo, Patrick Jermann, Iván M. Jorrín-Abellán, Myint Swe Khine, Paul A. Kirschner, Ingo Kollar, Heinz Mandl, Rob L. Martens, Martin Muehlenbrock, Bartolomé Rubia-Avi, Inés Ruiz-Requies, Issa M. Saleh, A. Soller, Jan-Willem Strijbos, Luis M. Vaquero-Gonzalez, Guillermo Vega-Gorgojo, Eloy D. Villasclaras-Fernández

Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, Lernenlearning
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001Euro-CSCL Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Pierre Dillenbourg, A. Eurelings, K. Hakkarainen) 3, 3, 7, 7, 3, 9, 13, 8, 1, 6, 2, 62912761715
2001 local secure Oversold and Underused (Larry Cuban) 3, 4, 2, 7, 3, 1, 7, 5, 2, 5, 1, 659761345
2002Three worlds of CSCL (Paul A. Kirschner) 3, 4, 9, 4, 3, 3, 7, 3, 1, 6, 7, 125740121490
2004 local secure What we know about CSCL and implementing it in higher education (Jan-Willem Strijbos, Paul A. Kirschner, Rob L. Martens) 5, 5, 7, 8, 5, 12, 10, 4, 1, 2, 2, 71311271524
2007 local secure Scripting Computer-Supported Collaborative Learning (Frank Fischer, Ingo Kollar, Heinz Mandl, Jörg M. Haake) 6, 4, 5, 10, 5, 7, 22, 5, 5, 1, 4, 7179671401
2010 local secure New Science of Learning (Myint Swe Khine, Issa M. Saleh) 3, 2, 1, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 8398200
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local secure web COLLAGE (Davinia Hernández-Leo, Eloy D. Villasclaras-Fernández, Juan I. Asensio-Pérez, Yannis Dimitriadis, Iván M. Jorrín-Abellán, Inés Ruiz-Requies, Bartolomé Rubia-Avi) 1, 2, 14, 10, 11, 14, 17, 13, 2, 3, 2, 46114724
2001 local secure From Mirroring to Guiding (Patrick Jermann, A. Soller, Martin Muehlenbrock) 1, 3, 7, 5, 3, 3, 4, 4, 1, 2, 3, 4964451
2002 local secure web Over-scripting CSCL (Pierre Dillenbourg) 4, 1, 10, 14, 2, 8, 19, 3, 6, 12, 16, 184433182180
2002 local secure Can we support CSCL? (Paul A. Kirschner) 2, 2, 3, 5, 2, 2, 5, 1, 1, 1, 1, 71387677
2004 local secure web GRIDCOLE (Miguel L. Bote-Lorenzo, Luis M. Vaquero-Gonzalez, Guillermo Vega-Gorgojo, Juan I. Asensio-Perez, Eduardo Gómez-Sanchez, Yannis A. Dimitxiadis) 2, 2, 1, 1, 2, 4, 2, 11, 1, 9, 11, 5365387

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Supporting Teachers in Orchestrating CSCL Classrooms: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 303 kByte; WWW: Link OK 2019-10-11)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.