Yannis DimitriadisDies ist keine offizielle Homepage von Yannis Dimitriadis, E-Mails an Yannis Dimitriadis sind hier nicht möglich! |
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
11 Texte von Yannis Dimitriadis
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
5, 1, 5, 3, 4, 7, 5, 3, 1, 4, 5, 1 | Supporting orchestration of CSCL scenarios in web-based Distributed Learning Environments (Luis P. Prieto, Juan I. Asensio-Pérez, Juan A. Muñoz-Cristóbal, Iván M. Jorrín-Abellán, Yannis Dimitriadis, Eduardo Gómez-Sánchez) erschienen in Computers & Education 73 (2014) 9-25 | Journal-Artikel | ||
1, 1, 7, 3, 4, 6, 2, 2, 1, 2, 5, 3 | COLLAGE - A collaborative Learning Design editor based on patterns (Davinia Hernández-Leo, Eloy D. Villasclaras-Fernández, Juan I. Asensio-Pérez, Yannis Dimitriadis, Iván M. Jorrín-Abellán, Inés Ruiz-Requies, Bartolomé Rubia-Avi) | Text | ||
2001 | 5, 3, 2, 7, 2, 4, 5, 6, 3, 3, 4, 4 | Using a Theoretical Framework for the Evaluation of Sequentiability, Reusability and Complexity of Development in CSCL Applications (César Osuna, Yannis Dimitriadis, Alejandra Martínez) erschienen in Euro-CSCL | Konferenz-Paper | |
2005 | 2, 6, 4, 4, 7, 3, 1, 2, 1, 3, 5, 3 | Computational Representation of Collaborative Learning Flow Patterns using IMS Learning Design (Davinia Hernández-Leo, Juan I. Asensio-Pérez, Yannis Dimitriadis) | Text | |
2006 | Studying participation networks in collaboration using mixed methods (Alejandra Martínez-Monés, Yannis Dimitriadis, Eduardo Gómez-Sánchez, Bartolomé Rubia-Avi, Iván M. Jorrín-Abellán, José Antonio Marcos) erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 1 (Seite 383 - 408) | Journal-Artikel | ||
2007 | 3, 2, 1, 5, 3, 3, 6, 16, 2, 3, 5, 3 | Ink, Improvisation, and Interactive Engagement - Learning with Tablets (Jeremy Roschelle, Deborah Tatar, S. Raj Chaudhury, Yannis Dimitriadis, Charles Patton, Chris DiGiano) erschienen in Computer - September 2007, Volume 40, Number 9 (Seite 42 - 48) | Zeitschriftenartikel | |
2007 | Diagrams of learning flow patterns’ solutions as visual representations of refinable IMS Learning Design templates (Davinia Hernández-Leo, Eloy D. Villasclaras-Fernández, Juan I. Asensio-Pérez, Yannis Dimitriadis) erschienen in Handbook of Visual Languages for Instructional Design (Seite 394 - 412) | Text | ||
2009 | 1, 3, 4, 6, 1, 4, 3, 4, 6, 2, 3, 2 | Trace Theory, Coordination Games, and Group Scribbles (Charles Patton, Deborah Tatar, Yannis Dimitriadis) erschienen in International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 921 - 933) | Kapitel | |
2010 | 7, 1, 4, 6, 4, 2, 6, 6, 3, 1, 3, 3 | An Interaction-Aware Design Process for the Integration of Interaction Analysis into Mainstream CSCL Practices (Alejandra Martínez-Monés, Andreas Harrer, Yannis Dimitriadis) erschienen in Analyzing Interactions in CSCL (Seite 269 - 291) | Kapitel | |
2011 | Linking CSCL Script Design Patterns - Connections between Assessment and Learning Patterns (Eloy D. Villasclaras-Fernández, Davinia Hernández-Leo, Juan I. Asensio Pérez, Yannis Dimitriadis, Alejandra Martínez-Monés) erschienen in Investigations of E-Learning Patterns | Text | ||
2012 | 1, 6, 2, 9, 3, 4, 6, 1, 2, 2, 5, 3 | Supporting Teachers in Orchestrating CSCL Classrooms (Yannis Dimitriadis) erschienen in Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 71 - 82) | Konferenz-Paper |
Bemerkungen von Yannis Dimitriadis
Von Yannis Dimitriadis gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
Texte KB IB clear | An Interaction-Aware Design Process for the Integration of Interaction Analysis into Mainstream CSCL Practices, COLLAGE, Computational Representation of Collaborative Learning Flow Patterns using IMS Learning Design, Diagrams of learning flow patterns’ solutions as visual representations of refinable IMS Learning Design templates, Linking CSCL Script Design Patterns, Supporting orchestration of CSCL scenarios in web-based Distributed Learning Environments, Supporting Teachers in Orchestrating CSCL Classrooms, Trace Theory, Coordination Games, and Group Scribbles, Using a Theoretical Framework for the Evaluation of Sequentiability, Reusability and Complexity of Development in CSCL Applications |
Zeitleiste
CoautorInnen
Juan I. Asensio-Pérez, S. Raj Chaudhury, Chris DiGiano, Eduardo Gómez-Sánchez, Andreas Harrer, Davinia Hernández-Leo, Iván M. Jorrín-Abellán, José Antonio Marcos, Alejandra Martínez, Alejandra Martínez-Monés, Juan A. Muñoz-Cristóbal, César Osuna, Charles Patton, Juan I. Asensio Pérez, Luis P. Prieto, Jeremy Roschelle, Bartolomé Rubia-Avi, Inés Ruiz-Requies, Deborah Tatar, Eloy D. Villasclaras-Fernández
Zitationsnetz
Begriffswolke von Yannis Dimitriadis
Zitationsgraph
9 Erwähnungen
- Supporting orchestration of CSCL scenarios in web-based Distributed Learning Environments (Luis P. Prieto, Juan I. Asensio-Pérez, Juan A. Muñoz-Cristóbal, Iván M. Jorrín-Abellán, Yannis Dimitriadis, Eduardo Gómez-Sánchez)
- Design approaches in technology enhanced learning (Yishay Mor, Niall Winters) (2007)
- Participatory design in open education - a workshop model for developing a pattern language (Yishay Mor, Niall Winters) (2008)
- Integration von Tablet PCs im Rahmen des Medieneinsatzes einer gymnasialen Oberstufe - Endbericht (Björn Eric Stolpmann, Stefan Welling) (2009)
- Investigations of E-Learning Patterns - Context Factors, Problems and Solutions (Christian Kohls, Joachim Wedekind) (2011)
- Research on e-Learning and ICT in Education (Athanassios Jimoyiannis) (2012)
- Digitalisierung und Bildung (Silke Ladel, Julia Knopf, Armin Weinberger) (2018)
- Lernen mit Bildungstechnologien - Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien (Helmut M. Niegemann, Armin Weinberger) (2019)
- 29. Kooperationsskripts beim technologieunterstützten Lernen (Katharina Kiemer, Christina Wekerle, Ingo Kollar)
Anderswo finden
Volltexte
Trace Theory, Coordination Games, and Group Scribbles: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 1586 kByte; : 2020-11-28) | |
An Interaction-Aware Design Process for the Integration of Interaction Analysis into Mainstream CSCL Practices: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 1862 kByte; : 2020-11-28) | |
Supporting Teachers in Orchestrating CSCL Classrooms: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 303 kByte; : 2020-11-28) | |
Supporting orchestration of CSCL scenarios in web-based Distributed Learning Environments: Artikel als Volltext (: , 2139 kByte; : 2021-03-21) | |
Computational Representation of Collaborative Learning Flow Patterns using IMS Learning Design: Artikel als Volltext (: , 345 kByte; : 2021-03-21) | |
Linking CSCL Script Design Patterns: Connections between Assessment and Learning Patterns: Article als Fulltext-PDF (IGI-Global) (: , 445 kByte; : 2021-03-21) | |
COLLAGE: Artikel als Volltext (: , 252 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2018-01-11) | |
Diagrams of learning flow patterns’ solutions as visual representations of refinable IMS Learning Design templates : Article als Fulltext-PDF (IGI-Global) (: , 503 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28) | |
Using a Theoretical Framework for the Evaluation of Sequentiability, Reusability and Complexity of Development in CSCL Applications: Artikel als Volltext (: , 52 kByte) |
Externe Links
COLlaborative LeArning desiGn Editor: COLLAGE is a high-level specialized Learning Design authoring tool for collaborative learning. ( : 2021-03-21) |