Ink, Improvisation, and Interactive Engagement
Learning with Tablets
Jeremy Roschelle, Deborah Tatar, S. Raj Chaudhury, Yannis Dimitriadis, Charles Patton, Chris DiGiano
Zu finden in: Computer - September 2007, Volume 40, Number 9 (Seite 42 bis 48), 2007
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Communities that form around platforms such as Classroom Presenter and Group Scribbles should provide a forum for instruc-tional models that educators develop and share with their peers.
Von Klappentext in der Zeitschrift Computer - September 2007, Volume 40, Number 9 (2007) im Text Ink, Improvisation, and Interactive Engagement In "Ink, Improvisation, and Interactive Engagement:Learning with Tablets," Jeremy Roschelle and colleaguesdiscuss how today’s approaches to teaching have movedbeyond the notion of learning as recollection to newmetaphors and approaches. They describe how com-munities that form around platforms such as ClassroomPresenter, GroupScribbles, and related applicationsshould provide an excellent forum for advances in theuse of tablets in educational settings.
Von Jane Prey, Alf Weaver in der Zeitschrift Computer - September 2007, Volume 40, Number 9 (2007) im Text Tablet PC Technology Socrates’ pedagogical use of an
early learning technology -
improvising an informal sketch
in the sand - demonstrates why
today’s teachers might prefer Tablet
PCs over desktop or laptop computers
to structure interactive, engaging
learning experiences.
Given the central role of teaching
practice in learning outcomes,
advances in the use of tablets in education
will be driven not primarily by
technology features but rather by
instructional models that reflective
educators develop and share with their
peers. Communities that form around
platforms such as Classroom Presenter
and the authors’ own Group Scribbles
should provide an excellent forum for
such advances.
Von Klappentext in der Zeitschrift Computer - September 2007, Volume 40, Number 9 (2007) im Text Ink, Improvisation, and Interactive Engagement Dieser Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | John Brecht , S. Raj Chaudhury , Catherine H. Crouch , Chris DiGiano , Eric Mazur , Charles Patton , Jeremy Roschelle , Deborah Tatar | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Tablet PCTablet PC | |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Tablet PCs in education |
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Integration von Tablet PCs im Rahmen des Medieneinsatzes einer gymnasialen Oberstufe - Endbericht (Björn Eric Stolpmann, Stefan Welling) (2009)
- Digitalisierung und Bildung (Silke Ladel, Julia Knopf, Armin Weinberger) (2018)
Anderswo suchen
Beat und dieser Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.