Using a Theoretical Framework for the Evaluation of Sequentiability, Reusability and Complexity of Development in CSCL ApplicationsZu finden in: Euro-CSCL, 2001
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Zusammenfassungen
In this document we describe how the use of an educational telematic framework has helped us to evaluate and
improve the properties of sequentiability, reusability and decrease of complexity in the developing of constructivist
collaborative learning applications. This framework is represented by three levels, namely: situational, constructivist and
co-operative level, which are based on a knowledge-construction spiral model; its representation is completed by means of
a series of five templates which describe those properties that must be included in CSCL applications and are designed
following object-oriented techniques; subsequent to this, three CSCL applications that deal with three different learning
contexts serve as a basis for the introduction of the use of the framework, and finally, we provide an outline of its
usefulness in the evaluation of these three CSCL applications regarding the above mentioned properties.
Von César Osuna, Yannis Dimitriadis, Alejandra Martínez im Konferenz-Band Euro-CSCL (2001) im Text Using a Theoretical Framework for the Evaluation of Sequentiability, Reusability and Complexity of Development in CSCL Applications Bemerkungen
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Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Evaluationevaluation , Lernenlearning , Wiederverwendbarkeitreusability |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Konferenz-Paper ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.