/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Computational Representation of Collaborative Learning Flow Patterns using IMS Learning Design

Davinia Hernández-Leo, Juan I. Asensio-Pérez, Yannis Dimitriadis
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The identification and integration of reusable and customizable CSCL (Computer Supported Collaborative Learning) may benefit from the capture of best practices in collaborative learning structuring. The authors have proposed CLFPs (Collaborative Learning Flow Patterns) as a way of collecting these best practices. To facilitate the process of CLFPs by software systems, the paper proposes to specify these patterns using IMS Learning Design (IMS-LD). Thus, teachers without technical knowledge can particularize and integrate CSCL tools. Nevertheless, the support of IMS-LD for describing collaborative learning activities has some deficiencies: the collaborative tools that can be defined in these activities are limited. Thus, this paper proposes and discusses an extension to IMS-LD that enables to specify several characteristics of the use of tools that mediate collaboration. In order to obtain a Unit of Learning based on a CLFP, a three stage process is also proposed. A CLFP-based Unit of Learning example is used to illustrate the process and the need of the proposed extension.
Von Davinia Hernández-Leo, Juan I. Asensio-Pérez, Yannis Dimitriadis im Text Computational Representation of Collaborative Learning Flow Patterns using IMS Learning Design (2005)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Christopher Alexander, Juan I. Asensio-Perez, Miguel L. Bote-Lorenzo, Pierre Dillenbourg, Yannis A. Dimitxiadis, Erich Gamma, Eduardo Gómez-Sanchez, Richard Helm, Sara Ishikawa, Patrick Jermann, Ralph Johnson, Timothy D. Koschmann, A. Lesgold, Murray Silverstein, A. Soller, Jan-Willem Strijbos, Luis M. Vaquero-Gonzalez, Guillermo Vega-Gorgojo, John Vlissides

Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, IMS LD, Lernenlearning, patternpattern, social network analysissocial network analysis
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1977 A Pattern Language (Christopher Alexander, Sara Ishikawa, Murray Silverstein) 2, 7, 6, 6, 4, 10, 1, 3, 9, 2, 3, 831481508
1995  local  Design Patterns (Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides) 8, 1, 10, 6, 11, 2, 4, 5, 1, 4, 1, 5451354375
1999 Collaborative Learning (Pierre Dillenbourg) 2, 6, 7, 9, 2, 7, 1, 2, 5, 2, 3, 7634072428
2004 local  What we know about CSCL and implementing it in higher education (Jan-Willem Strijbos, Paul A. Kirschner, Rob L. Martens) 8, 4, 11, 2, 12, 2, 5, 8, 1, 5, 7, 61311561867
2004 local web  The Effect of Roles on Computer-Supported Collaborative Learning (Jan-Willem Strijbos) 1, 6, 2, 9, 3, 10, 1, 4, 11, 6, 2, 747071075
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004 local web  Computer Software Support for Collaborative Learning (Patrick Jermann, A. Soller, A. Lesgold) 1, 2, 6, 2, 9, 4, 9, 1, 5, 7, 5, 72237903
2004 local web  GRIDCOLE (Miguel L. Bote-Lorenzo, Luis M. Vaquero-Gonzalez, Guillermo Vega-Gorgojo, Juan I. Asensio-Perez, Eduardo Gómez-Sanchez, Yannis A. Dimitxiadis) 2, 6, 7, 8, 4, 10, 1, 3, 6, 2, 1, 3363597
2004 Designing for interaction (Jan-Willem Strijbos) 6, 1, 6, 3, 7, 1, 5, 3, 2, 1, 1, 9299550

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.