
Zusammenfassungen
Research in the Computer Supported Collaborative
Leaming (CSCL) field is currently tackling three
important prohlems which are closely related: dijjjcult
integration of CSCL tools. scarce sofmare reuse and
technificotion. This paper presents a Grid Collahorative
Learning Environment (GRIDCOLE) that combines IMS
Leaming Design (IMS-LD) and Open Grid Senices
Architecture (OGSA) technologies in order to address
these issues. More specifcal!v. GRIDCOLE allows users
with no technical skills easy integration and use of
applications that e$’ectively support collahorative
leaming processes. IMS-LD is employed to formally
describe the desi@ of these collaborative learning
processes while applications are built using tools
provided by third-pary suppliers as OGSA-compliant
grid service.^ With this aim, GRIDCOLE architecture and
ifs main functionalities are introduced. A simple
protofype is also presented in order to show the feasihilig
of the most important concepb introduced in this paper.
Furthermore, a real collaborative learning scenario in
which we plan to validate GRIDCOLE is introduced.
Von Miguel L. Bote-Lorenzo, Luis M. Vaquero-Gonzalez, Guillermo Vega-Gorgojo, Juan I. Asensio-Perez, Eduardo Gómez-Sanchez, Yannis A. Dimitxiadis im Text GRIDCOLE (2004)
Dieser Text erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Pierre Dillenbourg | ||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | CSCLComputer-Supported Collaborative Learning
, IMS LD
, ![]() ![]() | ||||||||||||||||||
![]() Bücher |
|
Einträge in Beats Blog
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen 
- Computational Representation of Collaborative Learning Flow Patterns using IMS Learning Design (Davinia Hernández-Leo, Juan I. Asensio-Pérez, Yannis Dimitriadis) (2005)
- Research on e-Learning and ICT in Education (Athanassios Jimoyiannis) (2012)
- Lernen mit Bildungstechnologien - Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien (Helmut M. Niegemann, Armin Weinberger) (2019)
- 29. Kooperationsskripts beim technologieunterstützten Lernen (Katharina Kiemer, Christina Wekerle, Ingo Kollar)
- 29. Kooperationsskripts beim technologieunterstützten Lernen (Katharina Kiemer, Christina Wekerle, Ingo Kollar)
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat Dieser Text auch schon in Blogpostings erwähnt.