/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Personen

Personen mit V ...

... und eigener Biblionetzseite

... ohne eigene Biblionetzseite

Zum Seitenanfang V

Ist Autor von

wird erwähnt in

Vangel V. Ajanovski Pass Rates in STEM Disciplines Including Computing (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
Sabarish V. Babu Dancing alice (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
Jorge L. V. Barbosa Local (2008) (erschienen in SIGCSE 2008)
Raghav V. Sampangi Designing Engaging Learning Experiences (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
Anatoly V. Voronin Use of computing curricula 1991 for transition from "Mathematics" to "Applied Mathematics and CS" baccalaureate programme (poster) (1997)
Michael Vaas Podcasting im Musikunterricht (2009)
Siehe Podcasting im Musikunterricht (2009)
E. Vadam Levit Controlware for Learning Using Mobile Robots (1998) (erschienen in Computer Science Education 3/1998)
Tere Vadén Wikiworld (2010)   
Siehe Wikiworld (2010)   
José Ángel Vadillo Integration of active methodologies with the reuse of shared online videos (2018)    
Siehe Integration of active methodologies with the reuse of shared online videos (2018)    
Venu Vadisigi CS1 and CS2 (panel session) (2000) (erschienen in SIGCSE 2000)
Sibylle Vaes ICT- und Medienkonzept Kantonsschule Beromünster (2008)   
Siehe ICT- und Medienkonzept Kantonsschule Beromünster (2008)   
Evgenia Vagianou Program working storage (2006) (erschienen in Coli Calling 2006)
Amin Vahdat A chat room assignment for teaching network security (2001) (erschienen in SIGCSE 2001)
Phil Vahey Palm Education Pioneers Program (2002)    
Siehe Palm Education Pioneers Program (2002)    
Frank Vahid An Analysis of Using Many Small Programs in CS1 (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
Getting Students to Earnestly Do Reading, Studying, and Homework in an Introductory Programming Class (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
Teaching Students a Systematic Approach to Debugging (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
Interactive, Language-neutral Flowcharts and Pseudocode for Teaching Core CS0/1 Programming Concepts (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
Python Versus C++ (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
Interactive Ebooks and Course Materials (2015)
Axel Vahldiek Was wirklich schützt (2017)   
Draußen nur verschlüsselt (2017)   
Jan Vahrenhold Siehe Jan Vahrenhold Siehe Jan Vahrenhold
Siva Vaidhyanathan The Googlization of Everything (2011)   
Siehe The Googlization of Everything (2011)   
H. Vaihinger Die Philosophie des Als Ob (1913)
Larry Vail Computing foundations for the scientist (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
Teaching Computing Foundations to Non-Majors (2015)
Vesa Vainio Factors in novice programmers' poor tracing skills (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
Roger Vaissière SCHULpraktische Bildung (1995) (erschienen in Die schulpraktische Ausbildung neu denken)
Ignatios Vakalis Undergraduate computational science and engineering programs and courses (2002) (erschienen in SIGCSE 2002)
Computational science, parallel and high performance computing in undergraduate education (abstract) (1995) (erschienen in SIGCSE 1995)
Increasing Diversity in the Face of Enrollment Increases (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
Joseph S. Valacich Rethinking Media Richness (1999)   
Siehe Rethinking Media Richness (1999)   
Nicos Valanides Epistemological and methodological issues for the conceptualization, development, and assessment of ICT-TPCK (2009)    
A Socio-Technical Analysis of Factors Affecting the Integration of ICT in Primary and Secondary Education (2006) (erschienen in Handbook of Research on Literacy in Technology at the K-12 Level)
Martin Valcke Scripting by assigning roles (2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2)
The impact of primary school teachers’ educational beliefs on the classroom use of computers    
Andreas Valda Sind wir zu wenig produktiv?   
Google soll für kopierte News zahlen müssen (2018)    
Der Lokführer steuert am Bildschirm (2017)    
«Privatsphäre wird zum Luxusgut» (2015)    
Digitalisierung schafft mehr Jobs, als dass verloren gehen (2017)    
Erschwert der Bundesrat den Download? (2014)    
Stefan Hofer-Krucker Valderrama Neue Medien als Chance für einen zeitgemässen Schulunterricht (2019)    
Siehe Neue Medien als Chance für einen zeitgemässen Schulunterricht (2019)    
Lindy Alan Valdez Online Publications: The Success and Saga (2018)    
Siehe Online Publications: The Success and Saga (2018)    
Pedro Valdivia A Mental Approach to Software Testing (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
Measuring Unit Test Accuracy (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
Paulina Valdivieso Code Crafting Curriculum (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
Patrick Valduriez XWiki concerto (2008) (erschienen in WikiSym 2008)
Stephan Valentin Ichlinge   
Siehe Ichlinge   
David W. Valentine CS educational research (2004) (erschienen in SIGCSE 2004)
Stephanie Valentine Revolutionizing Education with Digital Ink (2016)   
Siehe Revolutionizing Education with Digital Ink (2016)   
Felix Valenzuela Using Audience Response Systems to Develop Critical Thinking Skills (2006) (erschienen in Audience response systems in higher education)
Davide Valeriani Towards a Wearable Device for Controlling a Smartphone with Eye Winks (2015)    
Siehe Towards a Wearable Device for Controlling a Smartphone with Eye Winks (2015)    
Marianne Valerius «Slicing-Book»-Technik (2002) (erschienen in LOG IN 120/2002)
Anna Valeva A method for incorporating usable security into computer security courses (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
Terje Väljataga Theoretical Framework of the iCampFolio (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
Externalization of a PLE (2010)    
Competence Advancement Supported by Social Media (2008) (erschienen in Technology Support for Self-Organized Learners)
Marinka Valkering-Sijsling ETH EduApp (2013)   
Siehe ETH EduApp (2013)   
Kay Vallance Criteria for the Implementation of Learning Technologies (2008) (erschienen in Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning)
Michael Vallance Criteria for the Implementation of Learning Technologies (2008) (erschienen in Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning)
Michael Vallant activboard @ school (2008)  
Siehe activboard @ school (2008)  
Michael Vallendor Hamburger Notebook-Modellversuch Semik (2003)     
Hamburger Netbook-Projekt (2010)    
Einsatzbereiche von tablet-notebooks im Schulunterricht    
Wahlseminar «Multimedia im Web» (2004) (erschienen in SEMIK-Impulse für die Lehrerbildung)
Lernen mit persönlichen Notebooks (2003)   
Josep Valls-Vargas Lessons Learned From an Interactive Educational Computer Game About Concurrent Programming (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
Stavros Valsamidis Courseware Evaluation Through Content, Usage and Marking Assessment (2014) (erschienen in Research on e-Learning and ICT in Education)
Flurina Valsecchi Über zwei Stunden im Internet (2011)   
Wenn das digitale Buch für den Unterricht fehlt (2011)   
Sander Valstar Behaviors of Higher and Lower Performing Students in CS1 (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
Closing the Academia-Industry Gap in Undergraduate CS (2019) (erschienen in ICER 2019)
Renate Valtin IGLU 2016 (2017)    
Siehe IGLU 2016 (2017)    
Teemu Valtonen Students’ perceptions of ICT use in higher education context (2018)    
Best of Finland: Perspectives for the Pre-service Teachers’ Readiness to Take Advantage of ICT in Education (2018)    
Preparing (student-)teachers in using technology in their teaching: An international perspective – Part 1 (2018)    
Factors affecting pre- and in-service use of technology in teaching: Implications for research and practice – Part 1 (2018)    
Thomas van Aken Ein integrierter, digitaler Semesterapparat (2008) (erschienen in DeLFI 2008)
Eddy Van Avermaet Mapping Perceived Socio-Emotive Quality of Small-Group Functioning (2005) (erschienen in Computer-Supported Collaborative Learning in Higher Education)
Jan van Bruggen A first exploration of an inductive analysis approach for detecting learning design patterns (2005)    
COOPER (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
Wim van de Grift Computational thinking skills in Dutch secondary education (2013) (erschienen in Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013)
Andrew van de Moere The Language of Cyberspace (2001)   
Virtual Library - Paths to Knowledge (2001)   
Zimcke Van de Staey Co-de (2018) (erschienen in Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2018, Potsdam, Germany, October 04-06, 2018.)
David Van de Water Ameisenalgorithmen (2008) (erschienen in LOG IN 154/155/2008)
N. J. van den Boom ali - Aachener eLeitprogramme der Informatik (2007) (erschienen in INFOS 2007 - Didaktik der Informatik in Theorie und Praxis)
Piet Van den Bossche Effects of problem-based learning: a meta-analysis (2003)
Siehe Effects of problem-based learning: a meta-analysis (2003)
Jan Van den Bulck Mapping Perceived Socio-Emotive Quality of Small-Group Functioning (2005) (erschienen in Computer-Supported Collaborative Learning in Higher Education)
André van der Hoek An experience report on the design and delivery of two new software design courses (2009) (erschienen in SIGCSE 2009)
Multi-site evaluation of SimSE (2009) (erschienen in SIGCSE 2009)
Informatics (2005) (erschienen in SIGCSE 2005)
Gerhard Van der Leun Die zwölf Gebote des Cyberspace (1996)  
Siehe Die zwölf Gebote des Cyberspace (1996)  
Jan van der Veen Using Workflow for Projects in Higher Education (2000) (erschienen in Computer Science Education 3/2000)
Gerrit C. van der Veer A Plea for a Poor Man's HCI Component in Software Engineering and Computer Science Curricula; After all (2003) (erschienen in Computer Science Education 3/2003)
J. L. van der Walt The effect of incorporating cooperative learning principles in pair programming for student teachers (2008)    
Siehe The effect of incorporating cooperative learning principles in pair programming for student teachers (2008)    
Duan van der Westhuizen Towards a pedagogical design for teaching novice programmers (2015)    
Siehe Towards a pedagogical design for teaching novice programmers (2015)    
Arie van Deursen Pragmatic Software Testing Education (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
A Collaborative Approach to Teaching Software Architecture (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
Wouter van Diggelen The LEAD Project (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
Michele Van Dyne Effectiveness of a computational thinking (CS0) course on student analytical skills (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
Lindsay Van Gelder The strange Case of the Electronic Lover
Siehe The strange Case of the Electronic Lover
Mark J. Van Gorp An Empirical Evaluation of Using Constructive Classroom Activities to Teach Introductory Programming (2001)    
Siehe An Empirical Evaluation of Using Constructive Classroom Activities to Teach Introductory Programming (2001)    
Pascal Van Hentenryck Teaching creative problem solving in a MOOC (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
Karen Van Houten (In)Formal Methods (1995) (erschienen in Computer Science Education 1/1995)
Kristien Van Loon Bringing Algorithms to Flemish Classrooms (2017) (erschienen in Proceedings of the 12th Workshop on Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2017, Nijmegen, The Netherlands, November 8-10, 2017)
Jeroen J. G. van Merriënboer Research Paradigms and Perspectives on Learning (2014)    
Designing a Blended Course in Android App Development using 4C/ID (2018) (erschienen in Coli Calling 2018)
Jan Van Mierlo Mapping Perceived Socio-Emotive Quality of Small-Group Functioning (2005) (erschienen in Computer-Supported Collaborative Learning in Higher Education)
Manh Van Nguyen Toward Developing a Cloud Computing Model Curriculum (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
Frank Van Reeth Design and realization of an interactive multimedia server in education (1997) (erschienen in ITiCSE 1997)
Peter Van Roy The role of language paradigms in teaching programming (2003) (erschienen in SIGCSE 2003)
Maarten van Swaay Goal-oriented laboratory development in CS/EE (1988) (erschienen in SIGCSE 1988)
Klaas van Veen Investigating Informatics Teachers´ Initial Pedagogical Content Knowledge on Modeling and Simulation (2017)    
Defining and Observing Modeling and Simulation in Informatics (2016)    
Exploring Students' Computational Thinking Skills in Modeling and Simulation Projects (2015) (erschienen in Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015)
Computational thinking skills in dutch secondary education (2014) (erschienen in WiPSCE 2014)
Patricia B. van Verth Testing a model of program quality (1986) (erschienen in SIGCSE 1986)
Hans van Vliet A Plea for a Poor Man's HCI Component in Software Engineering and Computer Science Curricula; After all (2003) (erschienen in Computer Science Education 3/2003)
Chris Vanags A Visual Programming Environment for Learning Distributed Programming (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
Ashlee Vance Elon Musk (2015)   
Siehe Elon Musk (2015)   
David R. Vance Computer literacy (2005) (erschienen in SIGCSE 2005)
Technology Skills Of Incoming Freshman (2006)    
Computer literacy (2005)    
Karsten Vandamme Werkstatt: Hausaufgaben im Informatikunterricht (1999) (erschienen in LOG IN 1/1999)
Tammy VanDeGrift Computer scientists put the informatics into bio, health, and medical informatics education (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
POGIL Activities in Data Structures (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
Commonsense computing (episode 6) (2010)    
What students say about gender in hiring software professionals (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
The game of life (2008) (erschienen in SIGCSE 2008)
Commonsense computing (episode 5) (2009)    
Uncovering student values for hiring in the software industry (2007)    
Experiences with a tablet PC based lecture presentation system in computer science courses (2004) (erschienen in SIGCSE 2004)
Experience report (2011) (erschienen in SIGCSE 2011)
Gender and diversity in hiring software professionals (2008)    
Scott VandenBerg Connecting Colleges/Universities and Local High Schools (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
Scott L. Vandenberg Introducing computer science using a breadth-first approach and functional programming (2000) (erschienen in SIGCSE 2000)
Lucas Vandenbergh Reactive Game Engine Programming for STEM Outreach (2015)
Dorien Vandenhove Bringing Algorithms to Flemish Classrooms (2017) (erschienen in Proceedings of the 12th Workshop on Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2017, Nijmegen, The Netherlands, November 8-10, 2017)
Mark B. Vander Stel Seeing Is Believing (2016) (erschienen in SIGCSE 2016)
Bradley T. Vander Zanden Experiments with algorithm visualization tool development (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
Two experiments using learning rate to evaluate an experimenter developed tool for splay trees (2011) (erschienen in SIGCSE 2011)
Jean Vanderdonckt A Method for Generating Multiplatform User Interfaces for E-Learning Environments (2009) (erschienen in Multiplatform E-Learning Systems and Technologies)
James Vanderhyde Java class visualization for teaching object-oriented concepts (1998) (erschienen in SIGCSE 1998)
Ruben Vanderlinde Primary school pupils' ICT competences (2015)    
The contribution of pupil, classroom and school level characteristics to primary school pupils’ ICT competences
Using Online Tools to Support Technology Integration in Education (2009) (erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level)
Mieke Vandewaetere Advanced Technologies for Personalized Learning, Instruction, and Performance (2014)    
Siehe Advanced Technologies for Personalized Learning, Instruction, and Performance (2014)    
Andrea Vanecko Future@Work (1998)    
Siehe Future@Work (1998)    
Erno Vanhala Teaching programming with flipped classroom method (2015) (erschienen in Koli Calling 2015)
Object-oriented programming course revisited (2015) (erschienen in Koli Calling 2015)
Juha-Matti Vanhatupa Organizing and evaluating course on embedded programming (2010) (erschienen in Koli Calling 2010)
Jiří Vaníček What Makes Situational Informatics Tasks Difficult? (2016)    
Programming in Scratch Using Inquiry-Based Approach (2015)    
Kurt VanLehn Teaching the tacit knowledge of programming to noviceswith natural language tutoring (2005) (erschienen in Computer Science Education 3/2005)
Intention-based scoring (2005) (erschienen in SIGCSE 2005)
Coached program planning (2003) (erschienen in SIGCSE 2003)
Craig A. VanLengen Does Instruction in Computer Programming Improve Problem Solving Ability? (1990)    
Siehe Does Instruction in Computer Programming Improve Problem Solving Ability? (1990)    
Philip Vanneste A Cognitive Model of Programming Knowledge for Procedural Languages (1992) (erschienen in ICCAL '92)
Doranna Di Vano «Welcome to Nimrod» to learn CS ideas in the middle school (2013) (erschienen in Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013)
«Computer science and nursery rhymes» (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
Philipp Vanscheidt TextGrid - eine virtuelle Forschungsumgebung für die Geisteswissenschaften (2012)   
Siehe TextGrid - eine virtuelle Forschungsumgebung für die Geisteswissenschaften (2012)   
T. J. VanSlyke Data structure visualization with latex and prefuse (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
Thomas Vantroys Pedagogical Scenario Modelling, Deployment, Execution and Evolution (2008) (erschienen in Architecture Solutions for E-Learning Systems)
Kenneth R. VanWyk Incident Response (2001)  
Siehe Incident Response (2001)  
Luis M. Vaquero-Gonzalez GRIDCOLE (2004)    
Siehe GRIDCOLE (2004)    
Stuart A. Varden Facilitating intracorporate cooperation (1990) (erschienen in SIGCSE 1990)
Moshe Y. Vardi educational response to offshore outsourcing (2006)
Moore’s Law and the Sand-Heap Paradox (2014)   
Automata theory (2006)
Panel (1998) (erschienen in SIGCSE 1998)
Francisco J. Varela Siehe Francisco J. Varela Siehe Francisco J. Varela
Alison Varey Bridging the Digital Skills Gap (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
Cristina Vargas Don't throw away your printed books (2018)    
Siehe Don't throw away your printed books (2018)    
Hal Varian Google: Ten Golden Rules (2005)   
Siehe Google: Ten Golden Rules (2005)   
Roli Varma Gender differences in factors influencing students towards computing (2009) (erschienen in Computer Science Education 1/2009)
Why so few women enroll in computing? (2010) (erschienen in Computer Science Education 4/2010)
Giannis Varoufakis «Die Schweiz ist ideal für Experimente mit dem Grundeinkommen» (2016)    
Siehe «Die Schweiz ist ideal für Experimente mit dem Grundeinkommen» (2016)    
Jonathan S. Varsanik Overcoming barriers among Israeli and Palestinian students via computer science (2011) (erschienen in SIGCSE 2011)
Tero Vartiainen Moral conflicts perceived by students of a project course (2006) (erschienen in Coli Calling 2006)
Roy Varughese Handbuch IT-Management (1997)  
Siehe Handbuch IT-Management (1997)  
Troy Vasiga CS circles (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
What comes after CS 1 + 2 (2002) (erschienen in SIGCSE 2002)
Objective Scoring for Computing Competition Tasks (2006) (erschienen in Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers)
Maria Vasilevskaya An assessment model for large project courses (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
Vassil Vassilev Teaching AJAX in web-centric courses (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
Julita Vassileva A Classification and Synthesis of Student Modelling Techniques in Intelligent Computer-Assisted Instruction (1990) (erschienen in ICCAL '90)
Dynamic CAL-Courseware Generation Within an ITS-Shell Architecture (1992) (erschienen in ICCAL '92)
Athanasios Vassiliou
Veena Vasudevan Make Code Play    
Constructionist Gaming Beyond the Screen (2015)    
Ravi Vatrapu Measuring and Visualizing Learning in the Information-Rich Classroom (2016)   
Inscriptions Becoming Representations (2009) (erschienen in CSCL 2009)
Matthias Vatter Schulen am Netz - nun beginnt die Arbeit! (2007)   
Viele Computer, wenig Inhalte (2005)    
Heide-Rose Vatterrott Feedback Annotation Service für Multimedia eLectures (2008) (erschienen in DeLFI 2008)
Lucienne Vaudan Kolumbus ja - Holocaust nein (2017)   
Siehe Kolumbus ja - Holocaust nein (2017)   
Norman D. Vaughan Blended Learning in Higher Education (2007)
Siehe Blended Learning in Higher Education (2007)
Rayford B. Vaughn Teaching Industrial Practices in an Undergraduate Software Engineering Course (2001) (erschienen in Computer Science Education 1/2001)
Wolfgang Vaupel Auf dem Weg zum Medienkonzept (2002)    
Ausstattung für das Lernen mit neuen Medien (2001)    
Das Lernen lernen mit Medien (2006)
Giasemi Vavoula Literature Review in Mobile Technologies and Learning (2006)    
Beyond Mobile Learning Workshop (2007)    
Researching Mobile Learning (2009)
Guidelines for Learning/Teaching/Tutoring in a Mobile Environment (2003)    
Towards a Theory of Mobile Learning (2005)    
A 'learning space' model to examine the suitability of different technologies for mobile learning (2004) (erschienen in learning with mobile devices)
A Theory of Learning for the Mobile Age (2009)   
Future technology workshop (2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2)
Carlos Vaz de Carvalho The LAFEC Experience for Language Skills Acquisition (2009) (erschienen in Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition)
Miguel A. Vazquez Teaching artificial intelligence as a lab science (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
Juan Ignacio Vázquez The Internet of Things: Outlook and Challenges (2014)    
Siehe The Internet of Things: Outlook and Challenges (2014)    
Wim Veen Homo Zappiens (2006)  
A pedagogy-driven framework for integrating Web 2.0 tools into educational practices and building personal learning environments (2013)   
Akshay Veer Boddu SAFE (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
Sneha Veeragoudar Supporting Elementary Teacher's Reflections on Equity in CS Education (2019)    
Siehe Supporting Elementary Teacher's Reflections on Equity in CS Education (2019)    
Arja Veerman Designing Argumentation Tools for Collaborative Learning (2003)
Collaborative learning through computer-mediated communication in academic education (2001)   
Guillermo Vega-Gorgojo GRIDCOLE (2004)    
Siehe GRIDCOLE (2004)    
Fabian Vehlken Teaching Logic with Iltis (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
Aki Vehtari Bayesian Data Analysis (2014)   
Siehe Bayesian Data Analysis (2014)   
Nanette Veilleux The relationship between belonging and ability in computer science (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
SIGCSE Reads 2019 (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
Patrick Veith Conception and Development of Reusable and Modular Mobile Content (2005)    
Siehe Conception and Development of Reusable and Modular Mobile Content (2005)    
Karel Vejsada Ein Versuch unkonventioneller Vorlesungsgestaltung in Wirtschaftsinformatik (1991) (erschienen in Informatik: Wege zur Vielfalt beim Lehren und Lernen)
Ioanna Vekiri Teacher Preparation for Educational Technology (2014)    
Siehe Teacher Preparation for Educational Technology (2014)    
Paola Velardi Analyzing Collaborations Through Content-Based Social Networks (2009)
Exploratory Analysis of the Social Network of Researchers in Inductive Logic Programming (2009)
Cesáreo Morales Velázquez Cross-Cultural Validation of the Will, Skill, Tool Model of Technology Integration (2006)    
Siehe Cross-Cultural Validation of the Will, Skill, Tool Model of Technology Integration (2006)    
Else Veldhuis-Diermanse Collaborative learning through computer-mediated communication in academic education (2001)   
Siehe Collaborative learning through computer-mediated communication in academic education (2001)   
George Veletsianos Pedagogical Agents (2014)    
Siehe Pedagogical Agents (2014)    
Javier Vélez Constructing Mobile Technology-Enabled Environments for an Integrated Learning Approach (2009) (erschienen in Innovative Mobile Learning)
A proposal for automatic evaluation in a compiler construction course (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
Adriano Vella ICT / Medienbildung an den Schulen des Kantons Solothurn (2012)    
MyPad: Bildung auf einen Wisch! (2012)    
Teena Vellaramkalayil Integration von Algorithmenvisualisierungen in die Lehre (2008) (erschienen in DeLFI 2008)
Anne Venables A "secondary" look at digital image processing (2005) (erschienen in SIGCSE 2005)
The distinctive role of lab practical classes in computing education (2006) (erschienen in Coli Calling 2006)
María Eugenia Venegas El Empleo de los Mapas Conceptuales en la Educación Superior Universitaria (2006)    
Siehe El Empleo de los Mapas Conceptuales en la Educación Superior Universitaria (2006)    
Sreesha Venkat Taking Advantage of Scale by Analyzing Frequent Constructed-Response, Code Tracing Wrong Answers (2017) (erschienen in ICER 2017)
Hari Venkatesan Collaborative Learning of Translation
Siehe Collaborative Learning of Translation
Martha Venn Impact Concept Mapping Has On Pre-service Teachers Understanding of Science Content Knowledge And Development Of Their Science Pedagogy (2008)   
Siehe Impact Concept Mapping Has On Pre-service Teachers Understanding of Science Content Knowledge And Development Of Their Science Pedagogy (2008)   
Mario Vennemann Grundschule in der digitalen Gesellschaft (2014)   
Teachers' attitudes and beliefs regarding ICT in teaching and learning in European countries (2017)    
Total digital? Wie Jugendliche Kompetenzen im Umgang mit neuen Technologien erwerben (2015)    
Carin Venter Towards Serving the Data Warehousing/Business Intelligence Industry Better: Enrichment of a Postgraduate Course (2018)    
Siehe Towards Serving the Data Warehousing/Business Intelligence Industry Better: Enrichment of a Postgraduate Course (2018)    
Dina M. Venter Participation patterns in student teams (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
Isabella Venter Comparing capacity building frameworks for computer science education in underdeveloped countries (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
Andrea Ventura Die Gestaltung interaktiver Programme (1983)  
Interactive Computer Programs for Education (1986)
Ein Minimalprogramm «24 Lektionen Informatik» für alle Schweizer Gymnasiasten und die entsprechende Lehrerausbildung (1984)    
Phil Ventura We claim this class for computer science (2004) (erschienen in SIGCSE 2004)
Wanted (2004) (erschienen in SIGCSE 2004)
Nifty Assignments (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
Sebastián Ventura Handbook of Educational Data Mining (2010)   
Personalized Links Recommendation Based on Data Mining in Adaptive Educational Hypermedia Systems (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
Philip R. Ventura Jr. Identifying predictors of success for an objects-first CS1 (2005) (erschienen in Computer Science Education 3/2005)
Marcus Ventzke Zwischen Behauptung, Intention und Evidenz (2014)   
Siehe Zwischen Behauptung, Intention und Evidenz (2014)   
Dario Venutti Die Diktatur der Software (2010)    
Siehe Die Diktatur der Software (2010)    
Markus Venzin Knowledge Management (1998) (erschienen in Technologie-Management - Idee und Praxis)
Verband Bayerischer Zeitungsverleger e.V. Schau genau hin! (2010)    
Siehe Schau genau hin! (2010)    
Verband Bildung und Erziehung Deutschland Leitfaden Social Media (2013)    
Leitfaden Datensicherheit (2015)    
Verband Schulleiterinnen und Schulleiter Schweiz 21 Schritte (2014)   
Bring Your Own Device (BYOD) - Lernen mit dem eigenen Gerät (2013)    
Markus Verbeet Das kann Schule machen! (2017)   
Massen-Uni 2.0   
Borut Verber The challenges and directions of MIS curriculum development in respect of transformation of business requirements (1999) (erschienen in ITiCSE 1999)
Katrien Verbert Enhancing Learning with Visualization Techniques (2014)    
Siehe Enhancing Learning with Visualization Techniques (2014)    
Ruggero Vercellone Stiftung stellt 2 Mio. bereit (2019)   
Siehe Stiftung stellt 2 Mio. bereit (2019)   
Gerda Verden-Zöller Liebe und Spiel (1992)
Siehe Liebe und Spiel (1992)
Regis Verdin Computer Science Principles With EarSketch (2015)
EarSketch (2015)
Elena Verdú Pathway recommendation based on a pedagogical ontology and its implementation in moodle (2014) (erschienen in DeLFI 2014)
María J. Verdú Georeferenced Learning Activities: An Experience with Moodle (2018)    
Siehe Georeferenced Learning Activities: An Experience with Moodle (2018)    
Gérard Vergnaud Conceptual Fields, Problem Solving and Intelligent Computer Tools (1992)
Siehe Conceptual Fields, Problem Solving and Intelligent Computer Tools (1992)
Norman D. Verhelst The One Parameter Logistic Model (erschienen in Rasch Models)
Testing the Rasch Model (erschienen in Rasch Models)
Tests of Fit for Polytomous Rasch Models (erschienen in Rasch Models)
Dynamic Generalizations of the Rasch Model (erschienen in Rasch Models)
Per Verheyen CollideLabs (2014) (erschienen in DeLFI 2014)
Einsatz einer mobilen Quiz-Applikation im Schulunterricht (2012) (erschienen in DeLFI 2012)
Tom Verhoeff A Master Class Software Engineering for Secondary Education (2006)    
Siehe A Master Class Software Engineering for Secondary Education (2006)    
Stefan G. Verhulst Selbstregulierung und Verhaltenskodizes als Grundlage von Internet-Politik (1999)
Siehe Selbstregulierung und Verhaltenskodizes als Grundlage von Internet-Politik (1999)
Tobias Verlinde Co-de (2018) (erschienen in Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2018, Potsdam, Germany, October 04-06, 2018.)
R. Verma Automata theory (2006)
Marjan Vermeulen What stimulates teachers to integrate ICT in their pedagogical practices? (2013)    
Wikiwijs: An unexpected journey and the lessons learned towards OER (2014)    
K. Vernard Harrington Are technical and soft skills required? (2008)    
Siehe Are technical and soft skills required? (2008)    
Anita Verno A Model Curriculum for K-12 Computer Science (2003)   
Developing resources to support a national computer science curriculum for K-12 (2005) (erschienen in SIGCSE 2005)
Implementation challenges for a K-12 computer science curriculum (2004) (erschienen in SIGCSE 2004)
Mary Veronica Kolesar Teaching computer science concepts and problem solving with a spreadsheet (1995) (erschienen in SIGCSE 1995)
Lieven Verschaffel Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (1992)
Mathematics Education (2014)    
Daniel Versick Online-gestützte Lehrveranstaltungen (2015)   
Siehe Online-gestützte Lehrveranstaltungen (2015)   
Dan Verständig Partizipative Medienkulturen (2013)
Krisenerfahrungen in der Moderne (2014) (erschienen in Perspektiven der Medienbildung)
Gerhard Versteegen Wissensmanagement (2000)
Siehe Wissensmanagement (2000)
Cristina Vertan Improving the Search for Learning Objects with Keywords and Ontologies (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
Luk Vervenne Time2Competence (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
Marcel Vervenne Didaktische Konzeption von Serious Games (2009)    
Kompetenzentwicklung und Wissensmanagement durch situiertes Lernen in Massive Multiplayer Online Games (2010) (erschienen in DeLFI 2010)
Michaela Veselovská Bebras Task Analysis in Category Little Beavers in Slovakia (2017)    
Siehe Bebras Task Analysis in Category Little Beavers in Slovakia (2017)    
Mikko Vesisenaho ICT in Initial Teacher Training (2010)    
Siehe ICT in Initial Teacher Training (2010)    
Dieter Vesper Irrweg Grundeinkommen (2012)   
Siehe Irrweg Grundeinkommen (2012)   
Frederic Vester Siehe Frederic Vester Siehe Frederic Vester
Heinz-Günter Vester Kompendium der Soziologie I (2009)   
Siehe Kompendium der Soziologie I (2009)   
Christian Vetter Siehe Christian Vetter Siehe Christian Vetter
Michael Vetter Open Source Software - Einsatzpotenziale und Wirtschaftlichkeit (2005)   
Siehe Open Source Software - Einsatzpotenziale und Wirtschaftlichkeit (2005)   
Ronald J. Vetter Project Numina: Enhancing Student Learning with Handheld Computers (2005)    
Siehe Project Numina: Enhancing Student Learning with Handheld Computers (2005)    
Heinz Vettiger Unterricht: Verstehen - planen - gestalten - auswerten (2007)   
Siehe Unterricht: Verstehen - planen - gestalten - auswerten (2007)   
Karin Vey «Dem Computer fehlen Tiefgang und Geheimnis» (2015)   
Siehe «Dem Computer fehlen Tiefgang und Geheimnis» (2015)   
Nguyen Vi Cao Integrating CSCW in a cooperative learning environment to teach information systems (1996) (erschienen in ITiCSE 1996)
Kathi Vian Technologies of Cooperation (2005)    
Toward a New Literacy of Cooperation in Business (2004)   
Joana Viana Managing personal learning environments (2010)    
Siehe Managing personal learning environments (2010)    
Vander Viana EFL through the Digital Glass of Corpus Linguistics (2009) (erschienen in Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition)
Brion Vibber Community Performance Optimization (2009)    
Siehe Community Performance Optimization (2009)    
Astrid Viciano Viele Kinder tappen in die Falle der Perfektion (2018)    
Bilingue erhöht die Konzentration (2019)    
Graham Vickery Participative Web and User-Created Content (2007)
Siehe Participative Web and User-Created Content (2007)
Giambattista Vico Siehe Giambattista Vico Siehe Giambattista Vico
C. Victor Bunderson Design Strategy for Learner-Controlled Courseware (1974)    
Siehe Design Strategy for Learner-Controlled Courseware (1974)    
Christine Victorino Cross teaching parallelism and ray tracing (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
José M. Vidal Using RoboCup to teach multiagent systems and the distributed mindset (2002) (erschienen in SIGCSE 2002)
Philippe Vidal From a Specific Tracking Framework to an Open and Standardized Attention Environment Based on Attention.XML (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
Fred Videon Classroom Presenter (2007)
Siehe Classroom Presenter (2007)
Stephanie Vie Disrupting Intellectual Property (2009)   
Siehe Disrupting Intellectual Property (2009)   
Fernanda Viegas The Visual Side of Wikipedia (2006)
Siehe The Visual Side of Wikipedia (2006)
Fernanda B. Viégas Siehe Fernanda B. Viégas Siehe Fernanda B. Viégas
Donald Viegut Common Formative Assessments (2006)
Siehe Common Formative Assessments (2006)
Nicolas Viennot Teaching operating systems using virtual appliances and distributed version control (2010) (erschienen in SIGCSE 2009)
Volker Viereck Steigerung des Autonomiegrades von autonomen Transportrobotern im Bereich der Intralogistik - technische Entwicklungen und Implikationen für die Arbeitswelt 4.0 (2015)    
Siehe Steigerung des Autonomiegrades von autonomen Transportrobotern im Bereich der Intralogistik - technische Entwicklungen und Implikationen für die Arbeitswelt 4.0 (2015)    
Marc Vierhaus Entwicklungspsychologie des Kindes- und Jugendalters (2010)   
Siehe Entwicklungspsychologie des Kindes- und Jugendalters (2010)   
Michael Viertel Digitale Leseförderung an Grundschulen zwischen Anspruch und Wirklichkeit (2016)
Zum Problem der Herstellung von Selbstläufigkeit in Gruppendiskussionen mit Kindern (2015)    
Valérie Viet Triem Tong Teaching Android Mobile Security (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
Claude Viéville An Experiment of Cooperative Learning with Hypercard (1992) (erschienen in ICCAL '92)
Lorenzo Vigentini The Psychological Dimension of Using Wikis (2012) (erschienen in Wiki Supporting Formal and Informal Learning)
Stefano Della Vigna Paying Not to Go to the Gym    
Siehe Paying Not to Go to the Gym    
Yvonne Vignoli Italiano e altro (1999)
Siehe Italiano e altro (1999)
Laurence Vignollet LDL for collaborative activities (2007) (erschienen in Handbook of Visual Languages for Instructional Design)
Arto Vihavainen Nifty assignments (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
Automatic Inference of Programming Performance and Experience from Typing Patterns (2016) (erschienen in SIGCSE 2016)
A software craftsman's approach to data structures (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
Extreme apprenticeship method (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
Extreme apprenticeship method in teaching programming for beginners (2011) (erschienen in SIGCSE 2011)
A systematic review of approaches for teaching introductory programming and their influence on success (2014)    
Do we know how difficult the rainfall problem is? (2015)    
Exploring Machine Learning Methods to Automatically Identify Students in Need of Assistance (2015)    
An exploration of error quotient in multiple contexts (2015) (erschienen in Koli Calling 2015)
Benefits of Self-explanation in Introductory Programming (2015)
Identification of programmers from typing patterns (2015) (erschienen in Koli Calling 2015)
Thomas Vikberg A software craftsman's approach to data structures (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
Ricardo Vilalta Tablet PC video based hybrid coursework in computer science (2007)
Elena Vilar A mobile learning tool to deliver online questionnaires (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
William Vilberg Learning to program and learning to think: what's the connection? (1986)    
Siehe Learning to program and learning to think: what's the connection? (1986)    
Rosana Brandão Vilela Using Concept Maps for Collaborative Curriculum Development (2005)    
Siehe Using Concept Maps for Collaborative Curriculum Development (2005)    
Pierre Vilers An Experiment of Cooperative Learning with Hypercard (1992) (erschienen in ICCAL '92)
Steven W. Villachica Cousins but Not Twins (2014)    
Siehe Cousins but Not Twins (2014)    
Jørgen Villadsen SyntaxTrain (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
Jorge Villalobos Developing programming skills by using interactive learning objects (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
Ray Villalobos Intelligence and security informatics (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
Nicolas Villar .NET gadgeteer (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
Monica E. Villarreal Humans-with-Media and the Reorganization of Mathematical Thinking (2005)   
Siehe Humans-with-Media and the Reorganization of Mathematical Thinking (2005)   
Eloy D. Villasclaras-Fernández COLLAGE    
Linking CSCL Script Design Patterns (2011) (erschienen in Investigations of E-Learning Patterns)
Diagrams of learning flow patterns’ solutions as visual representations of refinable IMS Learning Design templates (2007) (erschienen in Handbook of Visual Languages for Instructional Design)
Sergio Villazon Evaluating a Scalable Program for Undergraduate CS Research (2019) (erschienen in ICER 2019)
Stéphane Villeneuve Quelles compétences technopédagogiques pour les futurs enseignants du Québec ? (2007) (erschienen in Formation des enseignants et intégration des TIC)
Marleen Villeroy Sharing as a Means for Reflection (2016) (erschienen in Proceedings of the 11th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE 2016))
Michele Villinksi From «Chalk and Talk» to Animate and Collaborate (2006)
Siehe From «Chalk and Talk» to Animate and Collaborate (2006)
Tamar Vilner Once she makes it, she's there! (2008) (erschienen in Computer Science Education 1/2008)
The professor on your PC (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
Integrating video components in CS1 (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
Integrating greenfoot into CS1 (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
Using greenfoot in teaching inheritance in CS1 (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
Software Design Course for Leading CS In-Service Teachers (2010) (erschienen in Teaching Fundamental Concepts of Informatics)
Fundamental concepts of CS1 (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
Teaching Algorithm Efficiency at CS1 Level (2004) (erschienen in Computer Science Education 3/2004)
Margarita Vinagre The Role of Error Correction in Online Exchanges (2008) (erschienen in Handbook of Research on Computer-Enhanced Language Acquisition and Learning)
Jane Vincent 11 16 Mobile (2004)   
A SMS History (2005)
Emotional Attachment to Mobile Phones (2005)
Emotionale Bindungen im Zeichen des Mobiltelefons (2006)
Are People Affected by Their Attachment to Their Mobile Phone? (2005) (erschienen in A Sense of Place)
Tony Vincent Handhelds for Teachers & Administrators (2003)  
Siehe Handhelds for Teachers & Administrators (2003)  
Andrea De Vincenti Technologische Lenkungsversuche (2015)    
Siehe Technologische Lenkungsversuche (2015)    
Stéphan Vincent-Lancrin Sparking Innovation in STEM Education with Technology and Collaboration (2013)    
Siehe Sparking Innovation in STEM Education with Technology and Collaboration (2013)    
Lina Vinikienė Students´ Success in the Bebras Challenge in Lithuania (2016)    
Siehe Students´ Success in the Bebras Challenge in Lithuania (2016)    
Christina Vinke Innovation braucht Resourceful Humans Aufbruch in eine neue Arbeitskultur durch Virtual Engineering (2015)    
Siehe Innovation braucht Resourceful Humans Aufbruch in eine neue Arbeitskultur durch Virtual Engineering (2015)    
Mikko Vinni From Global Games to Re-contextualized Games (2012)    
Siehe From Global Games to Re-contextualized Games (2012)    
Norman G. Vinson Are Wikis Usable? (2005)   
Siehe Are Wikis Usable? (2005)   
Paul Virilio Siehe Paul Virilio Siehe Paul Virilio
Rafael del Vado Vírseda An innovative teaching tool based on semantic tableaux for verification and debugging of programs (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
Patrick Virtue SIGCSE Filk Circle (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
David A. Vise Die Google-Story (2006)  
Siehe Die Google-Story (2006)  
Uzi Vishkin Is teaching parallel algorithmic thinking to high school students possible? (2010) (erschienen in SIGCSE 2009)
W. Visser
Revathi Viswanathan Using Mobile Technology and Podcasts to Teach Soft Skills (2008) (erschienen in Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning)
Miguel Vitória Java2Sequence (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
Jordi Vitrià ViLi (Vision LISP) (1996) (erschienen in ITiCSE 1996)
Silke Vitt Lüüd liehrn tohoop schrieven (2005)    
Siehe Lüüd liehrn tohoop schrieven (2005)    
Thomas Vitzthum Das Trugbild (2015)    
Siehe Das Trugbild (2015)    
Rebecca Vivian Scaffolding the Design Process using Parsons Problems (2018) (erschienen in Coli Calling 2018)
Instructional Framework for CS1 Question Activities (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
Broadening Participation in Computer Science (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
Analysing computer science students' teamwork role adoption in an online self-organised teamwork activity (2013) (erschienen in Coli Calling 2013)
Increasing the effectiveness of automated assessment by increasing marking granularity and feedback units (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
Collaborative learning and anxiety (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
Reflecting on Three Offerings of a Community-Centric MOOC for K-6 Computer Science Teachers (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
Identifying Teachers' Technological Pedagogical Content Knowledge for Computer Science in the Primary Years (2019) (erschienen in ICER 2019)
An International Benchmark Study of K-12 Computer Science Education in Schools (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
Marianna Vivitsou Digital Storytelling and Group Work (2019)    
Siehe Digital Storytelling and Group Work (2019)    
R. Vivó Mobile learning vs. traditional classroom lessons    
Siehe Mobile learning vs. traditional classroom lessons    
Aurora Vizcaíno Toward a definition of the competences for global requirements elicitation (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
Gernot Vlaj Die Entstehung des ersten offenen Biologieschulbuchs (2014)    
Lehrunterlagen als E-Books (2013)    
Panayiotis Vlamos Programming in secondary education (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
Identifying the predictors of educational webcasts' adoption (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
Eduardo A. Vlieg Scratch by Example (2016)   
Siehe Scratch by Example (2016)   
John Vlissides Design Patterns (1995)    
Design Patterns (2002) (erschienen in Software Pioneers)
Andre Vltchek On Western Terrorism (2013)   
Siehe On Western Terrorism (2013)   
Heike Vocke Software-Engineering in der beruflichen Ausbildung (2005) (erschienen in Unterrichtskonzepte für informatische Bildung)
Berthold Vöcking Algorithms Unplugged (2010)   
Siehe Algorithms Unplugged (2010)   
Shahper Vodanovich Wikis to support collaborative web spaces to promote youth well-being (2009) (erschienen in WikiSym 2009)
Paul Voelker A Game-Driven Approach to Teaching Bit Manipulation (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
Alfred Vogel Ist unsere Schule noch zeitgemäss und artgerecht? (2009)     
Siehe Ist unsere Schule noch zeitgemäss und artgerecht? (2009)     
Anke Vogel Der Buchmarkt als Kommunikationsraum (2011)   
Siehe Der Buchmarkt als Kommunikationsraum (2011)   
Benita Vogel Der Kampf ums Schulbuch (2015)    
Der Onlinepreis des Staubsaugers passt sich den Kunden an (2014)    
Das Buchzentrum verpasst den Anschluss (2014)    
An die Arbeit, Roboter (2015)    
Christian Vogel Forschung und Entwicklung an den Pädagogischen Hochschulen und universitären Lehrerbildungsstätten der Schweiz (2006)   
Siehe Forschung und Entwicklung an den Pädagogischen Hochschulen und universitären Lehrerbildungsstätten der Schweiz (2006)   
Doug Vogel Does Using Mobile Device Applications Lead to Learning? (2009)    
Siehe Does Using Mobile Device Applications Lead to Learning? (2009)    
Johannes Vogel Flatrates und die Faszination grenzenlosen Konsums (2008)
Siehe Flatrates und die Faszination grenzenlosen Konsums (2008)
Jörg Vogel Das Knotenüberdeckungsproblem (2007)   
Das Knotenüberdeckungsproblem (2007) (erschienen in LOG IN 146/147/2007)
Jürgen Vogel Kooperation in größeren Lerngruppen (2004) (erschienen in CSCL-Kompendium)
Kristin Vogel
Markus Vogel Mehr als eine Rechenmaschine - Computer im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht (2011)    
Siehe Mehr als eine Rechenmaschine - Computer im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht (2011)    
Martin Vogel Didaktik und IT-Service-Management für Hochschulen (2008)     
Siehe Didaktik und IT-Service-Management für Hochschulen (2008)     
Robert Vogel Desktopvirtualisierung   
Siehe Desktopvirtualisierung   
Sara Vogel Asking "CS4What?" as a Basis for CS4All (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
Thomas Vogel In Arth-Goldau macht die Zukunft Schule (2016)    
Siehe In Arth-Goldau macht die Zukunft Schule (2016)    
Kai Vogeley Psychopathologie des Selbstkonstrukts (2001)
Siehe Psychopathologie des Selbstkonstrukts (2001)
Waldemar Vogelgesang Die LAN-Szene (2007)
Digitale Medien - Jugendkulturen - Identität (2014)    
Martin Vögeli Vom tutorzentrierten zum lerner- und teamorientierten Lernen mit der Lernplattform Moodle (2005)
Siehe Vom tutorzentrierten zum lerner- und teamorientierten Lernen mit der Lernplattform Moodle (2005)
Urs Vögeli-Mantovani Noten, was denn sonst?! (2009)   
Siehe Noten, was denn sonst?! (2009)   
Daniel Vögelin explore-it: Ein Lernmittel jenseits des Schulbuchs (2010)    
Siehe explore-it: Ein Lernmittel jenseits des Schulbuchs (2010)    
Joseph Vogl Kursbuch Medienkultur (1999)  
Siehe Kursbuch Medienkultur (1999)  
Dorothea Vogt Schulpädagogik I
Siehe Schulpädagogik I
Elisabeth Vogt e-learning am Ausbildungzentrum Insel II (2005)    
Siehe e-learning am Ausbildungzentrum Insel II (2005)    
Fabian Vogt Lehrplan 21: die IT-Zukunft der Schweiz (2013)   
Lehrplan21 ist da: IT-Branche kann aufatmen    
Jonas Vogt «Maschinen sind unsere Diener, nicht umgekehrt» (2018)    
Siehe «Maschinen sind unsere Diener, nicht umgekehrt» (2018)    
Kersten Vogt Verzerrungen in elektronischen Befragungen? (1999)
Siehe Verzerrungen in elektronischen Befragungen? (1999)
Michael Vogt E-Klausuren an Hochschulen (2009)    
Siehe E-Klausuren an Hochschulen (2009)    
Nadine Vogt Schule im Zeitalter der Medienvielfalt (2012)   
Siehe Schule im Zeitalter der Medienvielfalt (2012)   
Paul Vogt A web service-oriented approach to teaching CS/IS1 (2010) (erschienen in SIGCSE 2009)
Petra Vogt Erfolgreich durchs Studium mit PC und Internet (1998)
Erfolgreiche Präsenz im Internet (1997)
Datenlandkarten (1998)
Sebastian Vogt Online-Kooperation und eLearning in der Medienausbildung (2006) (erschienen in E-Learning - Alltagstaugliche Innovation?)
Hubert Vogten A first exploration of an inductive analysis approach for detecting learning design patterns (2005)    
Siehe A first exploration of an inductive analysis approach for detecting learning design patterns (2005)    
Frank Vohle Siehe Frank Vohle Siehe Frank Vohle
Stephen Voida Supporting Activity in Desktop and Ubiquitous Computing (2006)   
Siehe Supporting Activity in Desktop and Ubiquitous Computing (2006)   
Claudia Voigt Lesen und lesen lassen (2014)   
Siehe Lesen und lesen lassen (2014)   
Danny Voigt Eine differenzierte Metadatennotation XML-basierter E-Learning-Ressourcen für ein zuverlässiges Metadatenmanagement. (2004) (erschienen in DeLFI 2004)
Denny Voigt Qualitätssicherung für Metadaten (2005) (erschienen in DeLFI 2005)
Martin Voigt Mädchen im Netz (2016)   
Siehe Mädchen im Netz (2016)   
S. Voigt Experimental Tools for a Multimedia-Supported Interactive Lecture (2003) (erschienen in DeLFI 2003)
Live-Manuskript (2010) (erschienen in DeLFI 2010)
Christine Voigtländer Hochschulen als Weiterbildungspartner im Corporate Learning (2006)   
Siehe Hochschulen als Weiterbildungspartner im Corporate Learning (2006)   
John Voiklis A Complexity-Grounded Model for the Emergence of Convergence in CSCL Groups (2010)    
Siehe A Complexity-Grounded Model for the Emergence of Convergence in CSCL Groups (2010)    
Péter Völgyesi A Visual Programming Environment for Learning Distributed Programming (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
Marcella Völgyi Regionale Koordination und kantonale Sensibilitäten (2016) (erschienen in Lehrmittelpolitik)
Chris Volinsky Putting Recommendations on the Map (2009)    
Siehe Putting Recommendations on the Map (2009)    
Benno Volk E-Portfolio an der Schnittstelle von Studium und Beruf (2013)     
Lernen lehren geht nicht ohne Lehren lernen (2014) (erschienen in Gerüstet fürs Studium?)
ETH EduApp (2013)   
„Teach-ins reloaded“ – Unkonferenzen und BarCamps (2014) (erschienen in Lernräume gestalten - Bildungskontexte vielfältig denken)
Max Völkel Die Zukunft der Wikis: Semantic Web (2006)
Semantic Wikis for Personal Knowledge Management (2006)    
Gerald Volkmann Understanding Digital Media by Constructing Intelligent Artefacts (2008)   
Siehe Understanding Digital Media by Constructing Intelligent Artefacts (2008)   
Torben Volkmann Das Kreativlabor als generationsverbindendes Angebot im Bereich der praktischen Informatik (2015) (erschienen in Informatik allgemeinbildend begreifen)
Ingrid Volkmer Kommunikative Kompetenz in einer sich verändernden Medienwelt (1995)
Siehe Kommunikative Kompetenz in einer sich verändernden Medienwelt (1995)
Paul-Christian Volkmer ARSnova (2013) (erschienen in DeLFI 2013)
Sybil Volks Business Rocks  
Siehe Business Rocks  
B,S,S. Volkswirtschaftliche Beratung ICT-Berufsbildung Schweiz - Quantitativer Bildungsbedarf (2010)    
Siehe ICT-Berufsbildung Schweiz - Quantitativer Bildungsbedarf (2010)    
Kimberly D. Voll Let's talk social media (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
Viola Volland 1700 Ingress-Spieler ziehen durch die Stadt (2014)    
Siehe 1700 Ingress-Spieler ziehen durch die Stadt (2014)    
Ralf Vollbrecht Einführung in die Medienpädagogik (2001)
Mediensozialisation (2014)    
Maximilian Vollendorf jQuery (2010)   
Siehe jQuery (2010)   
Franz X. Vollenweider Wie viele Schizophrenien gibt es? (1998) (erschienen in Neurowissenschaften. Nerven. Neuronen. Netzwerke.)
N. Vollhardt Halbautomatische Lösung von Textaufgaben nach der Basis-Grammatik-Methode (1986) (erschienen in Informatik-Grundbildung in Schule und Beruf)
Kenneth Vollmar A primer for applying service learning to computer science (2000) (erschienen in SIGCSE 2000)
Roland Vollmar Informatik als Handwerk, Technik, Wissenschaft (2003) (erschienen in Informatische Fachkonzepte im Unterricht)
Gerhard Vollmer Evolutionäre Erkenntnistheorie (1975)  
Menschliches Erkennen in evolutionärer Sicht (2011)
Heribert Vollmer Algorithms Unplugged (2010)   
Siehe Algorithms Unplugged (2010)   
Burkhard Vollmers Entdeckendes Lernen als didaktisches Konzept in einem interdisziplinären Lehr-Lernprogramm zur Statistik (2003)   
Siehe Entdeckendes Lernen als didaktisches Konzept in einem interdisziplinären Lehr-Lernprogramm zur Statistik (2003)   
Carsten Vollmers Wie wird E-Learning genutzt? (2003)    
Erfolgsfaktoren für effektives E-Learning (2004)    
Otto Vollmers Suchmaschinen für Kinder (2009)    
Siehe Suchmaschinen für Kinder (2009)    
Manfred Vollmost in Kerncurriculum Informatik (2005) (erschienen in LOG IN 135: Standards in der informatischen Bildung)
PONKs erobern Brandenburg (2001) (erschienen in Systemverwaltung (LOG IN 3-4/2001))
Witlof Vollstädt Förderung von Lernkompetenz in der Schule    
Zur Zukunft der Lehr- und Lernmedien in der Schule (2003)   
Förderung von Lernkompetenz in der Schule (2005)    
Helmut Volpers Bürger - Medien - Generationen (2012)
Siehe Bürger - Medien - Generationen (2012)
T. Volpert Herausforderung Bologna (2006) (erschienen in E-Learning - Alltagstaugliche Innovation?)
Walter Volpert Erhalten und Gestalten (1992)    
Siehe Erhalten und Gestalten (1992)    
Markus Völter SEMINARS (2000)   
Siehe SEMINARS (2000)   
Gregor Völtz Die Werkwiedergabe im Web 2.0 (2011)   
Siehe Die Werkwiedergabe im Web 2.0 (2011)   
Wolfgang Volz Simulation as Efficient Support to Learning Business Dynamics (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
Reinhard Völzke Talentkompass NRW (2005)   
Netzwerke von Pädagoginnen und Pädagogen in Zeiten des Web 2.0 (2007)    
Neue Internettechnologien in der Ausbildung nutzen (2007)   
Klaus von der Heide Automatische Überprüfung von Übungsaufgaben (2005) (erschienen in DeLFI 2005)
Nadine von Frankenberg How to Integrate Interactive Learning into Large Classes (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
Thomas von Frommannshausen Usability von e-Learning-Angeboten am Beispiel eLBa - e-Learning für die Bauwirtschaft (2005) (erschienen in DeLFI 2005)
Kristina Von Hausswolff Practical Thinking while Programming (2018)    
Hands-on in Computer Programming Education (2017) (erschienen in ICER 2017)
Cordula von Heyl Didaktothek (1974)    
Siehe Didaktothek (1974)    
Harro von Lavergne Objekte, Klassen, Module, Kontrakte und Komponenten (2004) (erschienen in LOG IN 131/132/2004)
Über Züge, Ampeln und Objekte (2005) (erschienen in LOG IN 136/137/2005)
Thesen zur aktuellen Orientierungslosigkeit (1998) (erschienen in LOG IN 5/1998)
Visuelle Welt: Schön - The missing Link (1999) (erschienen in LOG IN 5/1999)
Zum Begriff der Zeigervariablen (2003) (erschienen in LOG IN 126/2003)
Ralph von Petersdorff-Campen WIESELfederation (2005) (erschienen in DeLFI 2005)
Wynn Vonnegut Nifty assignments (2010) (erschienen in SIGCSE 2009)
David Vonplon Digitaler Klassenkampf (2013)   
Parlamentarier verlangen eine Berichtigung von Schneider-Ammann (2012)   
Ausländische Fachkräfte für Google & Co., nicht aber für KMU (2012)    
Apfel-Pädagogen (2013)   
«Schulen dürfen keine Abhängigkeiten eingehen» (2013)   
Microsoft streicht Schulen die Sonderrabatte (2013)   
Joke Voogt International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009)
Are teachers ready to teach in the knowledge society? (2011)    
Preparing (student-)teachers in using technology in their teaching: An international perspective – Part 1 (2018)    
Curriculum Flexibility in a Blended Curriculum. (2018)    
Factors affecting pre- and in-service use of technology in teaching: Implications for research and practice – Part 1 (2018)    
Research-Based Implications for Policy and Practice: Outcomes from EduSummIT 2017 – The Fifth International Summit on Information Technology in Education – Part 1 (2018)    
David Voorhees Cybersecurity for Future Presidents (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
Peter Vorderer Lehrbuch der Medienpsychologie (2004)
Leistungshandeln und Unterhaltungserleben im Computerspiel (2007)
Machen Computer dumm und aggressiv? (2012)    
Carol Vorderman Programmieren supereasy (2015)  
Siehe Programmieren supereasy (2015)  
Gigi Vorgan iBrain (2008)   
Siehe iBrain (2008)   
Oliver Vornberger Zwischen Nutzung und Nutzen (2014) (erschienen in Lernräume gestalten - Bildungskontexte vielfältig denken)
media2mult - Ein Wiki-basiertes Autorenwerkzeug zur kollaborativen Erstellung multimedialer Dokumente (2008) (erschienen in DeLFI 2008)
Verwendung von Spaced-Repetition-Algorithmen in mobilen Lernspielen (2014) (erschienen in DeLFI 2014 Workshops)
Oliver Vorndran Siehe Oliver Vorndran Siehe Oliver Vorndran
David Vos Small-college supercomputing (2002) (erschienen in SIGCSE 2002)
Jaap Vos Making a Case for Digital Inquiry: Using Wearable Video Technology to Engage in Perspective Taking and Inquiry (2018)    
Siehe Making a Case for Digital Inquiry: Using Wearable Video Technology to Engage in Perspective Taking and Inquiry (2018)    
David Vosen Securing the Human (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
Stella Vosniadou Fostering Conceptual Change (1992) (erschienen in Computer-Based Learning Environments and Problem Solving)
Alex Voss Adoption and use of Web 2.0 in scholarly communications (2010)    
Siehe Adoption and use of Web 2.0 in scholarly communications (2010)    
Andreas Voss Observation Measures for Determining Attitudes and Competencies Toward Technology (2009)    
Siehe Observation Measures for Determining Attitudes and Competencies Toward Technology (2009)    
Angi Voß DUNES - Dialogic and argumentative Negotiation Educational Software (2003) (erschienen in DeLFI 2003)
Axel Voss Streit um Uploadfilter: Wie Axel Voss das Internet sieht (2019)    
Siehe Streit um Uploadfilter: Wie Axel Voss das Internet sieht (2019)    
Britta Voß Lehrkompetenz für eLearning-Innovationen in der Hochschule (2005)  
Digitaler Campus (2003)     
Innovationsprojekte als Maßnahme der Kompetenzentwicklung von Lehrenden (2008) (erschienen in E-Competence für Lehrende)
Hendrik Voss Informatik begreifen (2011)    
Siehe Informatik begreifen (2011)    
Jakob Voss Informetrische Untersuchungen an der Online-Enzyklopädie Wikipedia (2005)    
Describing Data Patterns (2013)    
Gemeinschaftliche Schreibprozesse in der Wikipedia (2007)
Collaborative thesaurus tagging the Wikipedia way (2006)    
Measuring Wikipedia (2005)   
Das Wissen der Welt - die Wikipedia (2005)    
Markus Voß Das Projekt «eCampus» (2016) (erschienen in Digitale Medien: Zusammenarbeit in der Bildung)
Reinhard Voß Siehe Reinhard Voß Siehe Reinhard Voß
Sarah Voß E-Learning im Second Life (2008) (erschienen in DeLFI 2008)
Siglinde Voß Siehe Siglinde Voß Siehe Siglinde Voß
Thamar Voss Using Digital Media to Assess and Promote School and Adult Education Teacher Competence (2017)    
Siehe Using Digital Media to Assess and Promote School and Adult Education Teacher Competence (2017)    
Dorothea Voss-Dahm Mensch 3.0 (2011)   
Siehe Mensch 3.0 (2011)   
Karin Vosseberg Informatica Feminale (1998) (erschienen in Informatik und Ausbildung)
Gottfried Vossen Datenmodelle, Datenbanksprachen und Datenbank-Management-Systeme (1994)
Der Weg ist das Ziel (2008) (erschienen in Interesse wecken und Grundkenntnisse vermitteln)
S.H.J.A. Vossen Effects of Global Communication system radio-frequency fields on Well Being and Cognitive Functions of human subjects with and without subjective complaints (2003)   
Siehe Effects of Global Communication system radio-frequency fields on Well Being and Cognitive Functions of human subjects with and without subjective complaints (2003)   
Wayan Surya Vota ICT in Developing Countries: Policies, Implementation, and Impact (2014)    
Siehe ICT in Developing Countries: Policies, Implementation, and Impact (2014)    
Mladen A. Vouk Integrating communication skills into the computer science curriculum (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
A case for smaller class size with integrated lab for introductory computer science (2007)
A development environment for distributed synchronous collaborative programming (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
Developing CS/SE students' communication abilities through a program-wide framework (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
Helping students become better communicators (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
Investigating the role of student motivation in computer science education through one-on-one tutoring (2009) (erschienen in Computer Science Education 2/2009)
The impact of instructor initiative on student learning (2009) (erschienen in SIGCSE 2009)
Gerhard Vowe Informatik in der Weiterbildung von Journalisten (1984) (erschienen in Informatik als Herausforderung an Schule und Ausbildung)
Michael Vowe Informatik in 24 Stunden (1982)
Siehe Informatik in 24 Stunden (1982)
M. M. Voyles Teacher responses to student gender differences (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
Ben Vrakking Homo Zappiens (2006)  
Siehe Homo Zappiens (2006)  
Denny Vrandečić Die Zukunft der Wikis: Semantic Web (2006)
Siehe Die Zukunft der Wikis: Semantic Web (2006)
Richard Vranesh Proposal for Development of Methods to Incorporate Higher-Order Skill in the FAA SMS Certification Program (2018)    
Siehe Proposal for Development of Methods to Incorporate Higher-Order Skill in the FAA SMS Certification Program (2018)    
Harald P. E. Vranken Experiences with a synchronous virtual classroom in distance education (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
Charalambos Vrasidas Technologies Challenging Literacy (2006) (erschienen in Handbook of Research on Literacy in Technology at the K-12 Level)
Vetta Vratulis Social negotiations in a wiki environment (2008)    
Siehe Social negotiations in a wiki environment (2008)    
Ioannis Vrellis Presence in a Collaborative Science Learning Activity in Second Life (2012)    
Siehe Presence in a Collaborative Science Learning Activity in Second Life (2012)    
Alex de Vries «Das Bitcoin-System verbraucht mehr Strom als die Schweizer Volkswirtschaft» (2018)    
Bitcoin's Growing Energy Problem (2018)    
Imar de Vries Mobile Telephony (2005) (erschienen in Mobile World)
Pieter de Vries Weit weg und doch nah dran (2010) (erschienen in DeLFI 2010)
Hana Vrzakova Eye-movement Modeling Examples in Source Code Comprehension (2018) (erschienen in Coli Calling 2018)
Tiimo Vuori Computer science unit management challenges in the 'enwebbed' age (1997)
Riina Vuorikari Overview and Analysis of 1:1 Learning Initiatives in Europe (2013)    
Siehe Overview and Analysis of 1:1 Learning Initiatives in Europe (2013)    
Michael Vyborny Die Regionalforschung als Anwendungsgebiet der Netzwerkanalyse? (2008)
Nancy Vye Foundations and Opportunities for an Interdisciplinary Science of Learning (2006) (erschienen in The Cambridge Handbook of the Learning Sciences)
Lew Semjonowitsch Vygotsky Siehe Lew Semjonowitsch Vygotsky Siehe Lew Semjonowitsch Vygotsky
Jan Vykopal Timely Feedback in Unstructured Cybersecurity Exercises (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
Challenges Arising from Prerequisite Testing in Cybersecurity Games (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
Jovita M. Vytasek Designs for Learning Analytics to Support Information Problem Solving (2017)    

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.