Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Interaction Analysis of Dual-Interaction CSCL Environments

Murat Perit Cakir, Gerry Stahl
Zu finden in: CSCL 2009 (Seite 3 bis 12), 2009 local secure 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Gerry StahlIn order to collaborate effectively in group discourse on a topic like mathematical patterns, group participants must organize their activities so that they have a shared understanding of the significance of their utterances, inscriptions and behaviors—adequate for sustaining productive interaction. The need for participants to coordinate their actions becomes particularly salient in dual-interaction environments, where, e.g., chat postings and graphical drawings must work together; analysts of such interactions must identify the subtle and complex ways in which meaning making proceeds. This paper considers the methodological requirements on analyzing interaction in dual-interaction environments by reviewing several exemplary CSCL studies. It reflects on the nature of social organization, grounding and indexicality that frame the interaction to be analyzed.
Von Murat Perit Cakir, Gerry Stahl im Konferenz-Band CSCL 2009 (2009) im Text Interaction Analysis of Dual-Interaction CSCL Environments

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
M. J. Baker, Carl Bereiter, Pierre Dillenbourg, Tia Hansen, Patrick Jermann, Richard Joiner, Timothy D. Koschmann, Marlene Scardamalia, Gerry Stahl, David Traum, Lew Semjonowitsch Vygotsky

Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, Lernenlearning
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 8, 7, 11, 14, 5, 12, 11, 5, 5, 7, 6, 1014818101698
1996CSCL (Timothy D. Koschmann) 6, 4, 7, 8, 6, 10, 14, 2, 1, 8, 12, 7985071156
1999Collaborative Learning (Pierre Dillenbourg) 1, 5, 8, 4, 4, 6, 13, 6, 8, 6, 7, 145735142038
2002 local secure Computer Support for Collaborative Learning (Gerry Stahl) 4, 6, 7, 5, 5, 8, 9, 1, 1, 10, 21, 8445481472
2003Designing for Change in Networked Learning Environments1, 2, 3, 4, 3, 1, 2, 2, 2, 2, 1, 5395678
2006 local secure Group Cognition (Gerry Stahl) 3, 4, 6, 1, 9, 5, 2, 8, 1, 1, 2, 617286646
2007 local secure Scripting Computer-Supported Collaborative Learning (Frank Fischer, Ingo Kollar, Heinz Mandl, Jörg M. Haake) 6, 4, 5, 10, 5, 7, 22, 5, 5, 1, 4, 7179671401
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1994 local secure web Computer Support for Knowledge-Building Communities (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 7, 3, 7, 7, 3, 4, 9, 1, 2, 11, 17, 850781487
1999The Role of Grounding in Collaborative Learning Tasks (M. J. Baker, Tia Hansen, Richard Joiner, David Traum) 3000
2002Task and Interaction Regulation in Controlling a Traffic Simulation (Patrick Jermann) 3000
2002Dewey's Contribution to the Foundations of CSCL Research (Timothy D. Koschmann) 1000
2007 local secure Designing Integrative Scripts (Pierre Dillenbourg, Patrick Jermann) 3, 2, 2, 6, 5, 3, 2, 4, 2, 2, 3, 66246577

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalInteraction Analysis of Dual-Interaction CSCL Environments: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 103 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.