/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Designing Integrative Scripts

Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Pierre DillenbourgPatrick JermannScripts structure the collaborative learning process by constraining interactions, defining a sequence of activities and specifying individual roles and by. Scripts aim at increasinghe probability that collaboration triggers knowledge generative interactions such as conflict resolution, explanation or mutual regulation. Integrative scripts are not bound to collaboration in small groups but include individual activities and class-wide activities. These preand post-structuring activities form the didactic envelope of the script. In many cases, the core part of the script is based on one among a few schemata: Jigsaw, conflict, reciprocal. We propose a model for designing this core component. This model postulates that learning results from the interactions that students engage in to build a shared understanding of a task despite the fact that it is distributed. Hence, the way the task is distributed among group members determines the interactions they will engage in. Interactions are viewed as the mechanisms for overcoming task splits. A large variety of scripts can be built from a small number of schemata, embedded within activities that occur across multiple social planes, activities which are integrated with each other by few generic operators.
Von Pierre Dillenbourg, Patrick Jermann im Buch Scripting Computer-Supported Collaborative Learning im Text Designing Integrative Scripts (2007)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
H. Barrows , Rainer Bromme , Donald F. Dansereau , Pierre Dillenbourg , Maia Engeli , P. J. Feltovich , Friedrich W. Hesse , Patrick Jermann , A. C. Kelson , Alison King , Timothy D. Koschmann , Martin Muehlenbrock , A. M. O'Donnell , A. Soller , Hans Spada , Pierre Tchounikine , Lew Semjonowitsch Vygotsky

Begriffe
KB IB clear
ArgueGraph , collaboration scriptcollaboration script , Computervermittelte Kommunikationcomputer mediated communication , ConceptGridScript , CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Face to Face Kommunikation (F2F) , Kommunikationcommunication , Konstruktivismusconstructivism , Lernenlearning , macro-scriptmacro-script , micro-scriptmicro-script , problem-based learningproblem-based learning , Projektmethode
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930 local  Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 5, 9, 180, 197, 131, 5, 3, 5, 9, 17, 6, 10 184 39 10 2718
1996 CSCL (Timothy D. Koschmann) 4, 4, 3, 5, 7, 8, 1, 1, 1, 12, 5, 7 101 52 7 1526
1999 Collaborative Learning (Pierre Dillenbourg) 2, 3, 7, 3, 4, 8, 11, 2, 1, 5, 2, 6 62 35 6 2470
2001   bits and spaces (Maia Engeli) 10, 2, 5, 11, 5, 4, 1, 1, 2, 9, 2, 9 10 93 9 3878
2001 Euro-CSCL Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Pierre Dillenbourg, A. Eurelings, K. Hakkarainen) 3, 5, 6, 10, 4, 5, 1, 2, 1, 11, 4, 8 32 133 8 2436
2002 Three worlds of CSCL (Paul A. Kirschner) 1, 2, 8, 3, 4, 7, 9, 1, 1, 6, 4, 7 60 40 7 1816
2005 Barriers and Biases in Computer-Mediated Knowledge Communication (Rainer Bromme, Friedrich W. Hesse, Hans Spada) 7, 3, 3, 6, 3, 3, 6, 6, 2, 8, 4, 2 3 1 2 595
2007 local  Scripting Computer-Supported Collaborative Learning (Frank Fischer, Ingo Kollar, Heinz Mandl, Jörg M. Haake) 1, 4, 6, 3, 3, 6, 14, 1, 4, 7, 6, 8 23 96 8 1804
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1992 Scripted Cooperation in Student Dyads (A. M. O'Donnell, Donald F. Dansereau) 1, 2, 6, 4, 7, 6, 5, 3, 1, 4, 2, 2 22 2 2 841
1996 Computer-Supported Problem-Based Learning (Timothy D. Koschmann, A. C. Kelson, P. J. Feltovich, H. Barrows) 3 1 0 0
1999 local web  What do you mean by 'collaborative learning'? (Pierre Dillenbourg) 1, 7, 9, 4, 8, 6, 3, 1, 1, 7, 3, 1 34 23 1 1520
2001 local  From Mirroring to Guiding (Patrick Jermann, A. Soller, Martin Muehlenbrock) 2, 3, 7, 3, 2, 5, 6, 1, 1, 7, 3, 1 11 7 1 693
2002 local web  Over-scripting CSCL (Pierre Dillenbourg) 2, 11, 4, 6, 7, 18, 3, 5, 7, 12, 6, 9 45 33 9 2671
2007 local  Scripting collaborative learning processes (Alison King) 1, 3, 4, 2, 5, 9, 2, 1, 1, 5, 2, 1 5 13 1 723
2007 local web  Flexibility in macro-scripts for computer-supported collaborative learning (Pierre Dillenbourg, Pierre Tchounikine) 6, 5, 2, 9, 2, 4, 2, 4, 2, 4, 6, 5 5 12 5 1084

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
conflict class, jigsaw class, reciprocal class, UniversantéScript

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Designing Integrative Scripts: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 367 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.