Classroom analyticsZooming out from a pupil to a classroom
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter broadens the scope of learning analytics, from modelling the learner’s interactions with the device to
capturing anything that happens in this peculiar ecosystem called a classroom. Classroom analytics are multimodal,
i.e. they collect relevant data with a variety of sensors in order to analyse conversation patterns, attention levels,
body postures, etc. Some of these sensors are cameras, which immediately raises ethical issues. Balancing these
risks with the potential benefits of classroom analytics is a core concern.
Von Pierre Dillenbourg im Text Classroom analytics The term “learning technologies” usually refers to the activities that one or a few learners
perform on a digital device. How do technologies take into account the fact that a classroom
has many more learners? Classroom analytics provide teachers with real-time support for
class management: monitoring the engagement of learners in a class; deciding when and
how to intervene in their learning activities; reusing the output from one activity in another
one; forming student groups; integrating the learner’s production in a lecture; deciding when
to shift to another activity; or helping teachers to regulate their own behaviour. This chapter
describes the classroom itself as a digital system. It speculates on how this vision can come
true, and what can already be learned from it, namely the critical role of teachers in the
success of digital education.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 10.09.2021Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Pierre Dillenbourg , Frank Fischer , Jörg M. Haake , Patrick Jermann , Ingo Kollar , Heinz Mandl , Donald A. Schön , Lew Semjonowitsch Vygotsky | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Digitalisierung , learning analyticslearning analytics , LehrerInteacher , Lernenlearning , Technologietechnology | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Kinder, Schule, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Mensch und Maschine - Herausforderungen durch Künstliche Intelligenz (Deutscher Ethikrat) (2023)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.