Personen mit E ...
... und eigener Biblionetzseite

Eberle

Ebersbach

Ebner

Eccles

Eck

Eco

Eder


Efimova

Egger

Egli

Ehlers

Eickelmann


Einstein

eLearning Center der Universität Zürich

Engbring

Engelbart

Engeli

Eppler

Ericson

Erpenbeck

Escher

Euler
... ohne eigene Biblionetzseite
|
Ist Autor von |
wird erwähnt in |
---|---|---|
Anna E. Bobkowska |
Laboratory experiment with the 3RolesPlaying method
(1999)
![]() ![]() |
|
Heather E. Bullock |
The effects of pair-programming on performance in an introductory programming course (2002) ![]() ![]() |
Siehe The effects of pair-programming on performance in an introductory programming course (2002) ![]() ![]() |
Sheila E. Castaneda |
Windows-based applications in Visual Basic using project teams
(1996)
![]() ![]() |
|
Ainslie E. Ellis |
Design, implementation and testing techniques for multimedia industrial experience projects
(1996)
![]() ![]() |
|
Michael E. Houle |
Ethics, programming, and virtual environments
(1997)
![]() ![]() |
|
John H. E. Lasseter |
The Interpreter In An Undergraduate Compilers Course
(2015)
![]() ![]() |
|
Alison E. Leonard |
Dancing alice
(2014)
![]() ![]() |
|
Jennifer E. London |
Development of a Lean Computational Thinking Abilities Assessment for Middle Grades Students
(2019)
![]() ![]() |
|
Megan E. Lutz |
Towards an Ability to Direct College Students to an Appropriately Paced Introductory Computer Science Course
(2019)
![]() ![]() |
|
J. E. Sinclair |
Measuring self-regulated learning in a novel e-learning platform
(2015)
![]() ![]() |
|
Val E. Veraart |
Using CD-ROMs and local Web pages to provide course materials for distance-students
(1996)
![]() ![]() |
|
Michael Eagle |
Using sequential pattern mining to increase graph comprehension in intelligent tutoring system student data (abstract only)
(2013)
(erschienen in SIGCSE 2013)
Wu's castle (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Experimental evaluation of an educational game for improved learning in introductory computing (2009) ![]() ![]() |
|
Nathan Eagle |
Discovering SpatioTemporal Mobility Profiles of Cellphone Users (2009) ![]() ![]() |
Siehe Discovering SpatioTemporal Mobility Profiles of Cellphone Users (2009) ![]() ![]() |
Monika Earle |
Planung und Durchführung einer elektronischen Prüfung im Fach Allgemeine Pathologie am Institut für Veterinärpsychologie der Universität Zürich
(2007)
(erschienen in E-Assessment und E-Portfolio zur Kompetenzentwicklung)
|
|
James P. Early |
Computational thinking for the sciences
(2010)
![]() ![]() A novel approach to K-12 CS education (2008) ![]() ![]() |
|
Margaret Early |
A Computer-Based Reading Tutor for Young Language Learners
(2008)
![]() ![]() |
|
Steve Easterbrook |
From Computational Thinking to Systems Thinking (2014) ![]() ![]() |
Siehe From Computational Thinking to Systems Thinking (2014) ![]() ![]() |
Steve M. Easterbrook |
Scaling up Women in Computing Initiatives (2015) ![]() ![]() Evidence That Computer Science Grades Are Not Bimodal (2016) ![]() ![]() On the countably many misconceptions about #hashtables (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Comparing and contrasting different algorithms leads to increased student learning (2013) ![]() ![]() |
|
Caroline M. Eastman |
It seemed like a good idea at the time
(2008)
![]() ![]() |
|
Evelyn Eastmond |
Scratch: Programming for All (2009) ![]() ![]() |
Siehe Scratch: Programming for All (2009) ![]() ![]() |
Carlotta Eaton |
Articulation through a body of knowledge
(2004)
![]() ![]() |
|
Virginia Eaton |
Where have all the women gone? (panel session)
(1990)
![]() ![]() |
|
Uwe Ebbinghaus |
«Der Unterricht wird durch diese Digitalisierung nicht besser» (2020) ![]() ![]() Welche Standards brauchen wir fürs Homeschooling? (2020) ![]() ![]() |
|
Bernd Ebbmeyer |
Informatik in Stochastik und Linearer Algebra
(1984)
![]() ![]() |
|
Christian Ebel |
Flipped Classroom – Zeit für deinen Unterricht (2018) ![]() ![]() «Flip your class!» (2015) ![]() ![]() |
|
Gil Ebel |
Affective effects of program visualization (2006) ![]() ![]() |
Siehe Affective effects of program visualization (2006) ![]() ![]() |
Martin Ebel |
Die offene Gesellschaft ist verletzlich (2015) ![]() ![]() Der gefrässige Krake (2014) ![]() ![]() Das Unbehagen an der Expertokratie (2020) ![]() ![]() |
|
Bruno Eberhard |
Wellenreiten auf der Daten-Autobahn (1997) ![]() ![]() ![]() |
Siehe Wellenreiten auf der Daten-Autobahn (1997) ![]() ![]() ![]() |
Daniela Eberhardt |
Verantwortung übernehmen - Vielfalt führen: Impulse für den Führungsalltag (2019) ![]() ![]() |
Siehe Verantwortung übernehmen - Vielfalt führen: Impulse für den Führungsalltag (2019) ![]() ![]() |
Ulrike Eberhardt |
Neue Impulse der Hochschuldidaktik (2010) ![]() |
Siehe Neue Impulse der Hochschuldidaktik (2010) ![]() |
Ulrich Eberl |
Smarte Maschinen (2016) ![]() Innovatoren Und Innovationen (2007) ![]() |
|
Franz Eberle | Siehe Franz Eberle | Siehe Franz Eberle |
Lukas Eberle |
Das kann Schule machen! (2017) ![]() |
Siehe Das kann Schule machen! (2017) ![]() |
Meinrad K. Eberle |
Thesen zur Zukunft der ETH Zürich (2005) ![]() ![]() |
Siehe Thesen zur Zukunft der ETH Zürich (2005) ![]() ![]() |
Anja Ebersbach | Siehe Anja Ebersbach | Siehe Anja Ebersbach |
Jürgen Ebert |
Structuring the Subject Matter
(1992)
![]() ![]() |
|
Jan Eberwein |
Evaluation der Akzeptanz mobiler Lernszenarien auf Basis plattformunabhängiger Webtechnologien
(2014)
![]() ![]() |
|
Margrit Ebinger |
Das Projekt «eCampus»
(2016)
![]() |
|
Ida Ebkes |
Good Practice für die gendergerechte Gestaltung digitaler Lernmodule (2004) ![]() Die zehn wichtigsten Gender-Mainstreaming-Regeln bei der Gestaltung von Lernmodulen (2004) ![]() |
|
Julia Ebner |
«In jedem steckt ein potenzieller Extremist» (2019) ![]() ![]() «Neue Anschlagsziele sind möglich» (2020) ![]() ![]() |
|
Markus Ebner |
Die Rolle der Bildungsinformatik für die Hochschule der Zukunft (2017) ![]() ![]() |
Siehe Die Rolle der Bildungsinformatik für die Hochschule der Zukunft (2017) ![]() ![]() |
Martin Ebner | Siehe Martin Ebner | Siehe Martin Ebner |
Roland Ebner |
Zusammenwirken von Standardanwendungen
(2003)
(erschienen in LOG IN 122/123/2003)
Simulation diskreter dynamischer Systeme (2004) (erschienen in LOG IN 128/129/2004) |
|
Claus Ebster |
Wissenschaftliches Arbeiten für Wirtschafts- und Sozialwissenschaftler (2003) ![]() |
Siehe Wissenschaftliches Arbeiten für Wirtschafts- und Sozialwissenschaftler (2003) ![]() |
L. Martin Eby |
The effects of pair-programming on individual programming skill
(2008)
![]() ![]() |
|
Jutta Ecarius |
Appsolutely smart! (2013) |
Siehe Appsolutely smart! (2013) |
John C. Eccles | Siehe John C. Eccles | Siehe John C. Eccles |
Gordon Eccleston |
Developing tools to encourage reflection in first year students blogs
(2010)
(erschienen in ITiCSE 2010)
|
|
Adam Eck |
Investigating Differences in Wiki-based Collaborative Activities between Student Engagement Profiles in CS1 (2016) ![]() ![]() |
Siehe Investigating Differences in Wiki-based Collaborative Activities between Student Engagement Profiles in CS1 (2016) ![]() ![]() |
Richard Van Eck | Siehe Richard Van Eck | Siehe Richard Van Eck |
Christoph Ecken |
DigitalPakt Schule der Kultusminister: Irrweg der Bildungspolitik (2017) ![]() ![]() |
Siehe DigitalPakt Schule der Kultusminister: Irrweg der Bildungspolitik (2017) ![]() ![]() |
Mela Eckenfels |
Das Kochbuch für Geeks (2007) |
Siehe Das Kochbuch für Geeks (2007) |
Katja Ecker |
Nonstop - der Rhythmus, bei dem die Schule mit muss (2009) |
Siehe Nonstop - der Rhythmus, bei dem die Schule mit muss (2009) |
Anna Eckerdal |
Graduating students' designs (2014) ![]() ![]() Folk Pedagogy (2017) ![]() ![]() Categorizing student software designs (2006) ![]() ![]() Folk Pedagogy and the Geek Gene (2017) ![]() ![]() From Limen to Lumen (2007) ![]() ![]() Concrete examples of abstraction as manifested in students' transformative experiences (2008) ![]() ![]() Copying Can Be Good (2019) ![]() ![]() Threshold concepts in computer science (2007) ![]() ![]() Can graduating students design software systems? (2006) ![]() ![]() What do CS students try to learn? insights from a distributed, project-based course in computer systems (2006) ![]() ![]() Relationship between text and action conceptions of programming (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) What does it take to learn 'programming thinking'? (2005) ![]() ![]() Successful students' strategies for getting unstuck (2007) (erschienen in ITiCSE 2007) Inferential Statistics in Computing Education Research (2019) ![]() ![]() Computer science student transformations (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) Computing students learning computing informally (2010) ![]() ![]() Can first-year students program yet? (2013) ![]() ![]() Second year computer science and IT students' experience of participation in the discipline (2015) ![]() ![]() |
|
Richard R. Eckert |
Three-dimensional computation visualization for computer graphics rendering algorithms
(1996)
![]() ![]() |
|
Thomas Eckert |
«Wir gehen Trump noch immer auf den Leim» (2017) ![]() ![]() |
Siehe «Wir gehen Trump noch immer auf den Leim» (2017) ![]() ![]() |
Verena Eckert |
KrisenKompass (2009) |
Siehe KrisenKompass (2009) |
Rahel Eckert-Stauber |
Schule muss sinnvollen Nutzen aufzeigen (2012) ![]() Mit hep ins neue eZeitalter (2012) ![]() Der ePilot ist erfolgreich gestartet (2012) ![]() |
|
Meister Eckhart | ||
Michael Eckhart |
Anerkennung und Ablehnung in Schulklassen (2005) |
Siehe Anerkennung und Ablehnung in Schulklassen (2005) |
Joshua Eckroth |
Teaching Big Data with a Virtual Cluster
(2016)
![]() ![]() |
|
Jutta Eckstein |
Evolving Pedagogical Patterns
(2003)
![]() ![]() |
|
Umberto Eco | Siehe Umberto Eco | Siehe Umberto Eco |
economosuisse |
digitale agenda 2.0 (2013) ![]() ![]() Eine Datenpolitik des Vertrauens für Fortschritt und Innovation (2018) ![]() ![]() Digitalisierung: Diese sieben Dinge braucht die Schule der Zukunft (2018) ![]() ![]() |
|
Stacey Ecott |
Through the looking glass
(2007)
![]() ![]() |
|
Doris Eddelbüttel |
Es hat gefunkt (ÖKO-TEST November 2002) (2002) ![]() |
Siehe Es hat gefunkt (ÖKO-TEST November 2002) (2002) ![]() |
Brian P. Eddy |
An Experience Report Assessing A Professional Development MOOC For CS Principles
(2016)
![]() ![]() |
|
Erica Eddy |
Engagement and frustration in programming projects
(2007)
|
|
Jack S. Eddy Tan |
Exploring security vulnerabilities by exploiting buffer overflow using the MIPS ISA
(2003)
![]() ![]() |
|
David H. Eddy-Spicer |
Improvement Science Through Networked Improvement Communities (2018) ![]() ![]() |
Siehe Improvement Science Through Networked Improvement Communities (2018) ![]() ![]() |
Francika Edegger |
Learning by Pervasive Gaming
(2009)
![]() ![]() |
|
Aileen Edele |
Migration und soziale Ungleichheit
(2011)
![]() ![]() |
|
Lukas Edeler |
Digitalität und Privatheit (2019) ![]() ![]() |
Siehe Digitalität und Privatheit (2019) ![]() ![]() |
Doris Edelmann |
Handbuch frühkindliche Bildungsforschung (2013) ![]() |
Siehe Handbuch frühkindliche Bildungsforschung (2013) ![]() |
Peter Edelsbrunner |
Lernleistung bewerten: Summatives Assessment
(2021)
![]() Wissenschaftstheoretischer Hintergrund: Die Methoden der empirischen Lehr- und Lern-Forschung (2021) ![]() |
|
Benjamin Edelstein |
«Langsam vermisse ich die Schule...» (2020) ![]() ![]() |
Siehe «Langsam vermisse ich die Schule...» (2020) ![]() ![]() |
Colin Eden |
Visible Thinking (2004) ![]() |
Siehe Visible Thinking (2004) ![]() |
Kellah Edens |
Reflections at Hand ![]() ![]() |
Siehe Reflections at Hand ![]() ![]() |
Ferdinand Eder |
Die Schule als Lebenswelt von Jugendlichen (2002) ![]() Der Übergang auf die Sekundarstufe II (2002) ![]() Interessen und Schullaufbahn (2002) ![]() Übergang - Befinden - Erfolg (2001) ![]() |
|
Johann Eder | Siehe Johann Eder | Siehe Johann Eder |
Julia Eder |
(Meta-) Informationen von Communitys und Netzwerken (2009) ![]() ![]() |
Siehe (Meta-) Informationen von Communitys und Netzwerken (2009) ![]() ![]() |
Sabine Eder |
Elternabende Internet + Handy (2010) ![]() ![]() Software takes command (2017) Elternabende Internet + Handy ![]() ![]() Tablets im Kindergarten - mobil und multifunktional?! (2015) ![]() ![]() Klicken, Knipsen, Tricksen ... (2014) ![]() ![]() Frühkindliche Medienwelten im digitalen Zeitalter (2019) ![]() |
|
Alex D. Edgcomb |
Interactive, Language-neutral Flowcharts and Pseudocode for Teaching Core CS0/1 Programming Concepts
(2018)
(erschienen in SIGCSE 2018)
An Analysis of Using Many Small Programs in CS1 (2019) ![]() ![]() Getting Students to Earnestly Do Reading, Studying, and Homework in an Introductory Programming Class (2017) ![]() ![]() Python Versus C++ (2018) ![]() ![]() |
|
Jeffrey Edgington |
A games first approach to teaching introductory programming
(2007)
![]() ![]() Using game creation for teaching computer programming to high school students and teachers (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) |
|
Eva-Christina Edinger |
Doing Social Media (2013) ![]() ![]() Open Schweiz (2014) (erschienen in Medien - Wissen - Bildung) Die Bibliothek ist kein Museum (2014) ![]() |
|
Palitha Edirisingha |
Profcasting (2007) ![]() ![]() |
Siehe Profcasting (2007) ![]() ![]() |
Harald Edlinger |
Strukturierte Qualitätsentwicklung mediengestützter Bachelorstudien an einer Großuniversität (2011) ![]() |
Siehe Strukturierte Qualitätsentwicklung mediengestützter Bachelorstudien an einer Großuniversität (2011) ![]() |
Johan Edman |
Scholars’ open debate paper on the World Health Organization ICD-11 Gaming Disorder proposal ![]() ![]() |
Siehe Scholars’ open debate paper on the World Health Organization ICD-11 Gaming Disorder proposal ![]() ![]() |
Bob Edmison |
Experiences Using Heat Maps to Help Students Find Their Bugs
(2019)
![]() ![]() |
|
David Edmonds |
Würden Sie den dicken Mann töten? (2014) ![]() |
Siehe Würden Sie den dicken Mann töten? (2014) ![]() |
Ernest Edmonds |
Creativity Support Tools (2006) ![]() ![]() |
Siehe Creativity Support Tools (2006) ![]() ![]() |
Andreas Edmüller |
Argumentieren (2005) ![]() |
Siehe Argumentieren (2005) ![]() |
Susan Edthofer |
Erwachsene als Vorbilder (2015) ![]() |
Siehe Erwachsene als Vorbilder (2015) ![]() |
Rogério Eduardo Garcia |
Software Testing in Introductory Programming Courses
(2019)
![]() ![]() |
|
José Eduardo Pina Miranda |
Using Internet technology for course support
(1996)
![]() ![]() |
|
Alberta Education |
Wireless Local Area Network (WLAN) Best Practices Guide (2011) ![]() ![]() Bring your own device: A Guide for Schools (2012) ![]() ![]() Emerge One-to-One Laptop Learning Initiative (2010) ![]() ![]() |
|
Danish Ministry of Education |
Danish pupils allowed full access to the internet during exams (2009) ![]() ![]() |
Siehe Danish pupils allowed full access to the internet during exams (2009) ![]() ![]() |
Eurydice Education, Audiovisual and Culture Executive Agency |
Key Data on Learning and Innovation through ICT at School in Europe 2011 (2011) ![]() ![]() |
Siehe Key Data on Learning and Innovation through ICT at School in Europe 2011 (2011) ![]() ![]() |
ELI EDUCAUSE Learning Initiative |
7 Things You Should Know About Mobile Apps for Learning (2010) ![]() ![]() 7 Things You Should Know About Personal Learning Environments (2009) ![]() ![]() |
|
educlix GMbH | Siehe educlix GMbH | Siehe educlix GMbH |
Andrew V Edwards |
Digital Is Destroying Everything (2015) ![]() |
Siehe Digital Is Destroying Everything (2015) ![]() |
Anthony Edwards |
A Practical Guide to Teaching Computing and ICT in the Secondary School (2014) ![]() |
Siehe A Practical Guide to Teaching Computing and ICT in the Secondary School (2014) ![]() |
Doug Edwards |
Implementing EarSketch
(2019)
![]() ![]() Authenticity and Personal Creativity (2018) ![]() ![]() Exploring the Correlation Between Teacher Pedagogical Content Knowledge and Content Knowledge in Computer Science Classrooms (2019) ![]() ![]() Creativity in Authentic STEAM Education with EarSketch (2017) ![]() ![]() Accounting for Pedagogical Content Knowledge in a Theory of Change Analysis (2019) ![]() ![]() |
|
Helen M. Edwards |
Report on the CSEET '99 Workshop
(2000)
![]() ![]() Who Should Test Whom? ![]() ![]() |
|
Mark Edwards |
Changing Consiousness (1991) |
|
Nancy R. Edwards |
The Professional Partnership (2015) ![]() ![]() |
Siehe The Professional Partnership (2015) ![]() ![]() |
Paul N. Edwards |
The Closed World (1996) |
Siehe The Closed World (1996) |
Richard Edwards |
Postmodernism and Education (1994) ![]() Actor-Network Theory in Education (2010) ![]() |
|
Sarah Edwards |
GENI as a virtual laboratory for networking and distributed systems classes (abstract only)
(2014)
(erschienen in SIGCSE 2014)
|
|
Stephen H. Edwards |
SIGCSE 2017 (2017) SIGCSE 2016 (2016) The absolute beginner's guide to JUnit in the classroom (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) Using and sharing programming exercises to improve introductory courses (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) Misunderstandings about object-oriented design (2008) ![]() ![]() Reconsidering Automated Feedback (2015) ![]() ![]() An Analysis of a Course-Oriented Electronic Mailing List (1999) ![]() ![]() Dereferee (2009) ![]() ![]() Comparing effective and ineffective behaviors of student programmers (2009) ![]() ![]() Adaptively identifying non-terminating code when testing student programs (2014) ![]() ![]() Impacts of adaptive feedback on teaching test-driven development (2013) ![]() ![]() Toward practical mutation analysis for evaluating the quality of student-written software tests (2013) ![]() ![]() Motivating CS1/2 students with the android platform (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) Getting algorithm visualizations into the classroom (2011) ![]() ![]() Effective and ineffective software testing behaviors by novice programmers (2013) ![]() ![]() The Effects of Procrastination Interventions on Programming Project Success (2015) ![]() ![]() DCER (2008) ![]() ![]() Peer review in CS2 (2010) ![]() ![]() LIFT (2011) ![]() ![]() It seemed like a good idea at the time (2007) ![]() ![]() Assessing Incremental Testing Practices and Their Impact on Project Outcomes (2019) ![]() ![]() Quantifying Incremental Development Practices and Their Relationship to Procrastination (2017) ![]() ![]() Introducing CodeWorkout (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) RoboLIFT (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) Pythy (2014) ![]() ![]() The absolute beginner's guide to JUnit in the classroom (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) Checked Coverage and Object Branch Coverage (2015) ![]() ![]() Building an online educational community for algorithm visualization (2010) ![]() ![]() Investigating Static Analysis Errors in Student Java Programs (2017) ![]() ![]() Experiences Using Heat Maps to Help Students Find Their Bugs (2019) ![]() ![]() A data type to exploit online data sources (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Web-CAT (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Approaches for Coordinating eTextbooks, Online Programming Practice, Automated Grading, and More into One Course (2019) ![]() ![]() RoboLIFT (2012) ![]() ![]() Scheduling and student performance (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) Providing intellectual focus to CS1/CS2 (1998) ![]() ![]() |
|
Steven Edwards |
Transitioning to an objects-early three-course introductory sequence
(2004)
![]() ![]() |
|
Sylvia L. Edwards |
Towards a gender inclusive information and communications technology curriculum
(2010)
![]() ![]() |
|
Marloes Eeftens |
Persönliche Messungen von hochfrequenten elektromagnetischen Feldern bei einer Bevölkerungsstichprobe im Kanton Zürich (2016) ![]() ![]() |
Siehe Persönliche Messungen von hochfrequenten elektromagnetischen Feldern bei einer Bevölkerungsstichprobe im Kanton Zürich (2016) ![]() ![]() |
J. Van Eenwyk |
Video games and real-life aggression (2001) ![]() ![]() |
Siehe Video games and real-life aggression (2001) ![]() ![]() |
Wolfgang Effelsberg |
SMASH
(2014)
![]() ![]() Implementierung und Evaluation eines QR-Code gestützten Umfrage-Tools für Präsenzveranstaltungen (2013) ![]() ![]() Erfahrungen aus den TeleTeaching-Projekten der Universität Mannheim (1998) (erschienen in Informatik und Ausbildung) Die Interaktive Vorlesung in der Praxis (2004) ![]() ![]() Mediale Aufbereitung von Lehrveranstaltungen und ihre automatische Veröffentlichung (2006) ![]() ![]() PartSim (2005) ![]() ![]() GLA (2014) ![]() ![]() EDL-Editor (2007) (erschienen in DeLFI 2007) Kooperation in größeren Lerngruppen (2004) (erschienen in CSCL-Kompendium) |
|
Thomas D. Effland |
Focused Mining of University Course Descriptions from Highly Variable Sources
(2015)
|
|
Vladimir Efimov |
TA Marking Parties
(2018)
![]() ![]() |
|
Lilia Efimova | Siehe Lilia Efimova | Siehe Lilia Efimova |
Rami Efrati |
«Ja, auch Israel greift im Internet Ziele an» (2018) ![]() |
Siehe «Ja, auch Israel greift im Internet Ziele an» (2018) ![]() |
Garrett Egan |
A Framework for Decomposition in Computational Thinking
(2019)
![]() ![]() |
|
Mary Anne L. Egan |
Service learning in introductory computer science
(2010)
(erschienen in ITiCSE 2010)
The impact of IMPACT (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) Students with Asperger's syndrome in the CS classroom (2005) ![]() ![]() FCLUST (1998) ![]() ![]() Teaching a «women in computer science» course (2007) (erschienen in ITiCSE 2007) Outreach programs to promote computer science and ict to high school and middle school students (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) Accessibility and computer science education (2006) ![]() ![]() |
|
MaryAnne L. Egan |
Connecting Colleges/Universities and Local High Schools
(2018)
![]() ![]() |
|
Rylan Egan |
The academic enhancement program in introductory CS
(2011)
(erschienen in ITiCSE 2011)
|
|
Julia Egbers |
Fake News (2018) |
Siehe Fake News (2018) |
Christine Egerszegi-Obrist |
Jugendliche den gezielten Umgang mit neuen Medien lehren (2010) ![]() ![]() |
Siehe Jugendliche den gezielten Umgang mit neuen Medien lehren (2010) ![]() ![]() |
Tina Egerter |
Peer review-based scripted collaboration to support domain-specific and domain-general knowledge acquisition in computer science
(2011)
![]() ![]() |
|
Armin Egetenmeier |
Ist Moodle für elektronische Zulassungsverfahren in (fortgeschrittener) Mathematik einsetzbar?
(2016)
![]() Der Weg zum digitalen Bildungs(t)raum (2017) ![]() |
|
Gary Eggan |
Self-Adjusting Curriculum Planning in Sherlock II
(1992)
![]() ![]() |
|
Daniel L. Egger |
Comparing CSTA K-12 computer science standards with Austrian curricula
(2012)
(erschienen in WIPSCE '12)
|
|
Fritz Egger |
Die Einführung der Informatik an den Mittelschulen (1978) ![]() |
Siehe Die Einführung der Informatik an den Mittelschulen (1978) ![]() |
Matthias Egger |
Source of Funding and Results of Studies of Health Effects of Mobile Phone Use ![]() Stellungnahme zum Artikel von Prof. Dr. med. Berz (2004) ![]() Temporal and spatial variability of personal exposure to radio frequency electromagnetic fields (2009) ![]() ![]() |
|
Nives Egger | Siehe Nives Egger | Siehe Nives Egger |
Peter Egger |
Rückgrat guten Unterrichts (2018) ![]() |
Siehe Rückgrat guten Unterrichts (2018) ![]() |
Peter Egger. |
Alternativen für den Einsatz der EDV in der Ausbildung von Industriekaufleuten bei VW
(1989)
![]() ![]() |
|
Bernd Eggers |
Management der Wertschöpfungskette
(2009)
![]() ![]() |
|
Dave Eggers |
The Circle (2013) ![]() |
Siehe The Circle (2013) ![]() |
Francine Egger-Sider |
Going Beyond Google Again (2013) ![]() |
Siehe Going Beyond Google Again (2013) ![]() |
Susanne Eggert |
Wer bin ich? Wer will ich sein? (2007) |
Siehe Wer bin ich? Wer will ich sein? (2007) |
Marisa Eggli |
Wie Zürcher Schulen digital aufrüsten (2017) ![]() ![]() In Uri hätten Zürcher mehr vom Geld (2018) ![]() ![]() «Reich werden und das Geld behalten ist hier selten das Ziel» (2015) ![]() ![]() ETH Zürich bildet bis 3000 Lehrer weiter (2018) |
|
Felix Eggmann |
Internet- Lehrerkommentar (2000) ![]() Internet (2000) ![]() |
|
Heinz Eggmann |
Internet- Lehrerkommentar (2000) ![]() |
Siehe Internet- Lehrerkommentar (2000) ![]() |
Axel Eghtessad |
Interaktive Videovignetten aus naturwissenschaftlichem Unterricht (2018) ![]() ![]() |
Siehe Interaktive Videovignetten aus naturwissenschaftlichem Unterricht (2018) ![]() ![]() |
Jeannine Egi |
Vertrauen und Sorgen bei der Internet-Nutzung in der Schweiz 2013 (2013) ![]() ![]() |
Siehe Vertrauen und Sorgen bei der Internet-Nutzung in der Schweiz 2013 (2013) ![]() ![]() |
Ron Eglash |
A Cultural Computing Curriculum
(2019)
(erschienen in SIGCSE 2019)
|
|
Geri Egli |
PC in Schule ist massgeschneidert (2006) |
Siehe PC in Schule ist massgeschneidert (2006) |
Patrick Egli |
«Es heisst nicht: Jetzt 'eipädlen' wir» (2014) ![]() ![]() |
Siehe «Es heisst nicht: Jetzt 'eipädlen' wir» (2014) ![]() ![]() |
Urs Egli | Siehe Urs Egli | Siehe Urs Egli |
Noëmi Eglin-Chappuis |
Studienfachwahl und Fächerwechsel (2007) ![]() |
Siehe Studienfachwahl und Fächerwechsel (2007) ![]() |
Michele Egloff |
Schulen und Bildungswege der Sekundarstufe II in der Schweiz (2004) ![]() ![]() |
Siehe Schulen und Bildungswege der Sekundarstufe II in der Schweiz (2004) ![]() ![]() |
Sibylle Egloff |
ETH-Forscher Pascal Leuchtmann: «5G ist ein gutes Geschäft für Skeptiker» (2019) ![]() ![]() |
Siehe ETH-Forscher Pascal Leuchtmann: «5G ist ein gutes Geschäft für Skeptiker» (2019) ![]() ![]() |
Willi Egloff |
Ein wirrer Vorschlag mit rätselhaften Formulierungen (2019) ![]() ![]() |
Siehe Ein wirrer Vorschlag mit rätselhaften Formulierungen (2019) ![]() ![]() |
Marc Egloffstein |
E-Portfolios zur Unterstützung selbstorganisierter Tutoren- und Tutorinnentätigkeiten (2008) ![]() Offenes Peer Tutoring in der Hochschule (2011) ![]() Unterrichtserleben in Notebook-Klassen (2011) ![]() ![]() Didaktische Gestaltung von Massive Open Online Courses (2016) ![]() Kooperative Strategieentwicklung für Digitalisierung in der Lehre (2016) ![]() Wir haben eine Lösung, aber wo ist das Problem? (2015) ![]() |
|
William J. Egnatoff |
MIDI Draw
(1992)
![]() ![]() |
|
Gunawardena Egodawatte |
Gender differences in the use of computers, programming, and peer interactions in computer science classrooms
(2010)
![]() ![]() |
|
Julia Ehle |
Kollaboration und Kooperation mit Social Media in verteilten Forschungsnetzwerken (2010) ![]() |
Siehe Kollaboration und Kooperation mit Social Media in verteilten Forschungsnetzwerken (2010) ![]() |
Matthias Ehlenz |
The lone wolf dies, the pack survives?
(2018)
![]() ![]() |
|
Fiona Ehlers |
Der Feind in meiner Hand (2016) ![]() |
Siehe Der Feind in meiner Hand (2016) ![]() |
Jan P. Ehlers |
Human- und Tiermedizin - Technologieeinsatz im Gesundheitswesen (2011) ![]() ![]() TiHoVideos - Ein YouTube-Kanal unterstützt Lehren und Lernen - weltweit (2014) ![]() |
|
Ulf-Daniel Ehlers | Siehe Ulf-Daniel Ehlers | Siehe Ulf-Daniel Ehlers |
Albrecht Ehlert |
Empirical comparison of objects-first and objects-later (2009) ![]() ![]() Unterschiede im Lernerfolg von Schülerinnen und Schülern in Abhängigkeit von der zeitlichen Reihenfolge der Themen (OOP-First bzw. OOP-Later) (2009) (erschienen in INFOS 2009) Comparison of OOP first and OOP later (2010) (erschienen in ITiCSE 2010) Studie: Objects-First- und Objects-Later-Einstieg (2007) (erschienen in Informatische Bildung in der Wissensgesellschaft) |
|
Karsten Ehms |
Persönliche Weblogs in Organisationen (2007) ![]() ![]() |
Siehe Persönliche Weblogs in Organisationen (2007) ![]() ![]() |
Yvonne Ehrenspeck-Kolasa |
Digitale Leseförderung an Grundschulen zwischen Anspruch und Wirklichkeit (2016) |
Siehe Digitale Leseförderung an Grundschulen zwischen Anspruch und Wirklichkeit (2016) |
Natalie Ehrenzweig |
Wenig Wissen führt zu wenig Erziehung (2012) Medienkompetenz in der Schule benötigt Verbindlichkeit (2012) ![]() |
|
Patrick Ehrismann |
Mobile Devices an Mittelschulen (2015) ![]() |
Siehe Mobile Devices an Mittelschulen (2015) ![]() |
Christian J. Eibl |
DeLFI 2007 (2007) Ereignisbasierte und konzeptuelle Schwachstellen in E-Learning-Systemen (2009) Vertraulichkeit persönlicher Daten in Lern-Management-Systemen (2008) (erschienen in DeLFI 2008) Sicherheitsprobleme dynamischer Erweiterbarkeit in E-Learning-Systemen (2009) Development of E-Learning Design Criteria with Secure Realization Concepts (2008) ![]() ![]() Entwicklung von E-Learning-Designkriterien und Implikationen für die Informationssicherheit (2008) ![]() ![]() |
|
Maximilian Eibl |
Knowledge Media Design (2005) |
Siehe Knowledge Media Design (2005) |
Bridgette Eichelberger |
MyCS
(2014)
(erschienen in SIGCSE 2014)
|
|
Harald Eichelberger |
Bildung gemeinsam verändern (2017) Unterrichtsentwicklung via eLearning (2009) Freinet-Pädagogik und die moderne Schule (2003) ![]() Reformpädagogik goes eLearning (2008) |
|
Holger Eichelberger |
Programmierausbildung Online
(2003)
![]() ![]() |
|
Anja Eichelmann |
Design und Evaluation von interaktiven webbasierten Bruchrechenaufgaben
(2011)
(erschienen in DeLFI 2011)
|
|
Marion Eichelmann |
Wir klicken clever! Sicheres Surfen im Netz
(2009)
(erschienen in Medienerziehung aktiv)
|
|
Regina Eichen |
Gendergerecht unterrichten (2006) ![]() ![]() |
Siehe Gendergerecht unterrichten (2006) ![]() ![]() |
Ursula Eichenberger |
Wenn Schüler nur dürfen (2014) ![]() ![]() |
Siehe Wenn Schüler nur dürfen (2014) ![]() ![]() |
Astrid Eichert |
Service Learning an Hochschulen: das Augsburger Modell (2011) ![]() Interaktive Veranstaltungsformate und das Dialog-Prinzip (2010) ![]() |
|
Koos Eichhorn |
Research-Based Implications for Policy and Practice: Outcomes from EduSummIT 2017 – The Fifth International Summit on Information Technology in Education – Part 1 (2018) ![]() ![]() |
Siehe Research-Based Implications for Policy and Practice: Outcomes from EduSummIT 2017 – The Fifth International Summit on Information Technology in Education – Part 1 (2018) ![]() ![]() |
E. H. Eichmann |
Simulationen im PLATO-System
(1974)
(erschienen in Rechner-Gestützter Unterricht)
|
|
Ernst Eichmann |
Denkzeuge (1987) |
|
Martin Eichner |
Kontraintuitive Effekte bei der Bekämpfung von Infektionskrankheiten
(2001)
(erschienen in Studium generale zur Komplexität)
|
|
Stephen G. Eick |
Visual Analysis of Website Browsing Patterns (2002) ![]() ![]() Visualizing software systems (1994) ![]() ![]() Space-Filling Software Visualization (1994) ![]() ![]() |
|
Ulrich Eicke |
Medienkinder (1994) ![]() |
Siehe Medienkinder (1994) ![]() |
Wolfram Eicke |
Medienkinder (1994) ![]() |
Siehe Medienkinder (1994) ![]() |
Birgit Eickelmann | Siehe Birgit Eickelmann | Siehe Birgit Eickelmann |
Patrick Eickhoff |
Informatik - innovative Konzepte zur Gestaltung einer offenen Anfangssequenz mit vielfältigen Erweiterungen (2005) ![]() ![]() |
Siehe Informatik - innovative Konzepte zur Gestaltung einer offenen Anfangssequenz mit vielfältigen Erweiterungen (2005) ![]() ![]() |
Jesse Eickholt |
Teaching Big Data and Cloud Computing with a Physical Cluster
(2017)
![]() ![]() |
|
Eric Eide |
An entry-level course in computational engineering and science
(1995)
![]() ![]() |
|
Larisa Eidelman |
Factors influencing the shrinking pipeline in high schools
(2005)
![]() ![]() |
|
Markus Eiden |
Schulalltag im Intranet
(1999)
![]() Mit dem LeoPART ins Internet (2000) (erschienen in LOG IN 1/2000) |
|
Markus Eidenberger |
Kreativität in Fesseln (2007) ![]() ![]() |
Siehe Kreativität in Fesseln (2007) ![]() ![]() |
Eidgenössische Kommission für Kinder- und Jugendfragen (EKKJ) |
Aufwachsen im digitalen Zeitalter (2019) ![]() ![]() Kinder und Jugendliche 4.0 (2018) ![]() ![]() |
|
Eidgenössisches Departement für Verteidigung, Bevölkerungsschutz und Sport (VBS) |
Nationale Strategie zum Schutz der Schweiz vor Cyber-Risiken (2012) ![]() ![]() |
Siehe Nationale Strategie zum Schutz der Schweiz vor Cyber-Risiken (2012) ![]() ![]() |
Helmut Eiermann |
Tablets im Bildungseinsatz (2014) ![]() ![]() |
Siehe Tablets im Bildungseinsatz (2014) ![]() ![]() |
Manfred Eigen | ||
Dominique Eigenmann |
Millionen Klicks gegen die CDU (2019) ![]() ![]() |
Siehe Millionen Klicks gegen die CDU (2019) ![]() ![]() |
J. Eigenmann |
Ein Zielebenenmodell zur Curriculumskonstruktion (1971) |
|
Joseph Eigenmann |
Kompetenzprofile für einen E-Learning-unterstützten Unterricht (2006) ![]() |
Siehe Kompetenzprofile für einen E-Learning-unterstützten Unterricht (2006) ![]() |
Monika Eigenstetter |
Schulungsoptimierung im Bereich Lern-Management-Systeme anhand von Usability-Untersuchungen (2010) ![]() |
Siehe Schulungsoptimierung im Bereich Lern-Management-Systeme anhand von Usability-Untersuchungen (2010) ![]() |
Christian Eigner |
Online-Communities, Weblogs und die soziale Rückeroberung des Netzes (2003) ![]() |
Siehe Online-Communities, Weblogs und die soziale Rückeroberung des Netzes (2003) ![]() |
Ronald Eikenberg |
Die Hotspot-Falle (2011) ![]() Cool bleiben am Hotspot (2011) ![]() Das Bestiarium (2011) ![]() |
|
Hans-Jürgen Eikmeyer |
Sprachliche Netzwerke (2008) |
Siehe Sprachliche Netzwerke (2008) |
Christiane Eilders |
Nachhaltige Nachrichtenfaktoren (2004) ![]() ![]() |
Siehe Nachhaltige Nachrichtenfaktoren (2004) ![]() ![]() |
Ingo Eilks |
Using Multimedia Learning Aids from the Internet for Teaching Chemistry
(2009)
![]() ![]() Multitouch Learning Books für schulische und außerschulische Bildung (2017) ![]() |
|
e-initiative.nrw | Siehe e-initiative.nrw | Siehe e-initiative.nrw |
Wolfgang Einsiedler |
Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik (2014) ![]() Didaktische Entwicklungsforschung als Transferförderung ![]() ![]() |
|
Albert Einstein | Siehe Albert Einstein | Siehe Albert Einstein |
Maria Eirich |
Wikis in der Schule
(2012)
(erschienen in Wikis in Schule und Hochschule)
|
|
Victoria Eisele |
Towards an Ability to Direct College Students to an Appropriately Paced Introductory Computer Science Course
(2019)
![]() ![]() |
|
Stefan Eiselin |
Die irrwitzige Reise eines Buches durch Europa (2016) ![]() ![]() |
Siehe Die irrwitzige Reise eines Buches durch Europa (2016) ![]() ![]() |
Kurt Eiselt |
SIGCSE 2015 (2015) SIGCSE 2014 (2014) |
|
Stephan Eisen |
Tracking von Ladungsträgern in der Logistik
(2005)
(erschienen in Das Internet der Dinge)
|
|
Cornelia Eisenach |
Schulen müssen sich grundlegend ändern (2018) ![]() ![]() |
Siehe Schulen müssen sich grundlegend ändern (2018) ![]() ![]() |
J. David Eisenberg |
SVG Essentials (2002) |
Siehe SVG Essentials (2002) |
Michael Eisenberg |
Beyond Black Boxes (2000) ![]() ![]() Creativity Support Tools (2006) ![]() ![]() The future of programming instruction (abstract) (1994) ![]() ![]() Towards a curriculum for electronic textiles in the high school classroom (2007) (erschienen in ITiCSE 2007) |
|
Mark Eisenegger |
Die wichtigsten Fragen und Antworten zu Verschwörungstheorien (2019) ![]() ![]() |
Siehe Die wichtigsten Fragen und Antworten zu Verschwörungstheorien (2019) ![]() ![]() |
Markus Eisenhut |
Wir wissen, dass man 2050 über unsere Prognosen lachen wird (2011) ![]() ![]() |
Siehe Wir wissen, dass man 2050 über unsere Prognosen lachen wird (2011) ![]() ![]() |
Kerstin Eisenkolb |
Windows-Sicherheit (2001) ![]() |
Siehe Windows-Sicherheit (2001) ![]() |
Peter Eisenman |
The Charter of Zurich (2003) |
Siehe The Charter of Zurich (2003) |
Tammy Eisenmann |
Online and face-to-face discussions in the classroom (2009) ![]() |
Siehe Online and face-to-face discussions in the classroom (2009) ![]() |
Marc Eisenstadt |
Wikis of Locality (2006) |
Siehe Wikis of Locality (2006) |
Elizabeth Eisenstein |
Die Druckerpresse (1997) The Printing Press as an Agent of Change (1979) ![]() |
|
Richard Eisler |
Das Grundeinkommen - eine zukunftsweisende Idee (2016) ![]() ![]() |
Siehe Das Grundeinkommen - eine zukunftsweisende Idee (2016) ![]() ![]() |
Manuel Eisner |
Gewalterfahrungen von Jugendlichen (2000) |
Siehe Gewalterfahrungen von Jugendlichen (2000) |
Andreas Eitel |
Frühe Medienbildung (2009) Spielend Lernen im Kindergarten - Neue Technologien im Einsatz (2011) ![]() ![]() |
|
Shahram Eivazi |
Inferring problem solving strategies using eye-tracking
(2010)
![]() ![]() |
|
T.M.S.S.K. Ekanayake |
Identifying the Potential of Mobile Phone Cameras in the Science Teaching and Learning (2010) ![]() |
Siehe Identifying the Potential of Mobile Phone Cameras in the Science Teaching and Learning (2010) ![]() |
Håkan Ekblom |
A single-sex programme in computer science and engineering (poster)
(1997)
![]() ![]() |
|
Artur Ekert |
Vertraulichkeit ist machbar (2017) ![]() ![]() |
Siehe Vertraulichkeit ist machbar (2017) ![]() ![]() |
Paul Ekman |
|
|
Nuray Eksioglu |
Use of intuitive tools to enhance student learning and user experience
(2009)
(erschienen in ITiCSE 2009)
Working across time zones in cross-cultural student teams (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) |
|
Michael D. Ekstrand |
rv you're dumb (2009) ![]() ![]() |
Siehe rv you're dumb (2009) ![]() ![]() |
Houda el Mimouni |
Computational Making (Abstract Only)
(2016)
(erschienen in SIGCSE 2016)
|
|
Mary Elaine Califf |
Testing skills and knowledge
(2002)
![]() ![]() Effective incorporation of ethics into courses that focus on programming (2005) ![]() ![]() Helping him see (2008) ![]() ![]() |
|
M. Elammari |
OBJECTOR
(1992)
(erschienen in ICCAL '92)
|
|
Dana Elbers |
Anthropogenic electromagnetic noise disrupts magnetic compass orientation in a migratory bird (2014) ![]() ![]() |
Siehe Anthropogenic electromagnetic noise disrupts magnetic compass orientation in a migratory bird (2014) ![]() ![]() |
Michael Elbers |
MAPA - A Mapping Architecture for People’s Associations (2004) ![]() ![]() |
Siehe MAPA - A Mapping Architecture for People’s Associations (2004) ![]() ![]() |
ELC eLearning Center der Universität Zürich | Siehe ELC eLearning Center der Universität Zürich | Siehe ELC eLearning Center der Universität Zürich |
Jan Elen |
Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) Mapping Perceived Socio-Emotive Quality of Small-Group Functioning (2005) ![]() ![]() Monitor for ICT integration in Flemish education (MICTIVO): Research set-up and some preliminaries (2018) ![]() ![]() |
|
Bruce S. Elenbogen |
Teaching programming algorithms aided by computer graphics
(1987)
![]() ![]() |
|
Bruce S. Elenborgen |
Parallel and distributed algorithms
(1996)
![]() ![]() |
|
Petru Eles |
What impacts course evaluation?
(2007)
(erschienen in ITiCSE 2007)
|
|
Omar ElHani |
Standardized Architectures for Integrated Open Courseware
(1992)
(erschienen in ICCAL '92)
|
|
Gianluca Elia |
Open Networked 'i-Learning' (2010) ![]() |
Siehe Open Networked 'i-Learning' (2010) ![]() |
Priscilla Elizabeth Pate |
Teaching biologists to compute using data visualization
(2011)
![]() ![]() |
|
Yehuda Elkana |
Die Universität im 21. Jahrhundert (2012) |
Siehe Die Universität im 21. Jahrhundert (2012) |
Hassina El-Kechaï |
From Data Analysis to Design Patterns in a Collaborative Context (2007) ![]() ![]() |
Siehe From Data Analysis to Design Patterns in a Collaborative Context (2007) ![]() ![]() |
Naïma El-Kechaï |
Proposing the Underlying Causes That Lead to the Trainee's Erroneous Actions to the Trainer
(2007)
(erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
|
|
Ronald Elkenberg |
Was wirklich schützt (2017) ![]() |
Siehe Was wirklich schützt (2017) ![]() |
Margarita Elkina |
Learning Analytics und Visualisierung mit dem LeMo-Tool
(2013)
![]() ![]() Lehren mit Learning Analytics (2014) ![]() ![]() |
|
Jordan Ellenberg |
How Not to Be Wrong (2014) ![]() |
Siehe How Not to Be Wrong (2014) ![]() |
Rhonda Eller-Meshreki |
Undergraduate research - welcome to the 21st century
(1997)
![]() ![]() |
|
Elmar Elling |
Wissensgesellschaft (2005) |
Siehe Wissensgesellschaft (2005) |
Stephan Ellinger |
Was haben Sie sich eigentlich dabei gedacht? (2016) ![]() ![]() Erläuterungen zum KUNO-Fake und dessen Rezeption ![]() ![]() Qualitätsmerkmale hochrangiger Publikationen in der Sonderpädagogik (2016) ![]() ![]() Förderung sozial benachteiligter Kinder durch Förderung mathematischer Vorläuferfähigkeiten (2016) ![]() |
|
Darren Elliott |
Internet Technologies and Language Teacher Education
(2008)
![]() ![]() |
|
Stephen J. Elliott |
The Challenges Associated with Laboratory-Based Distance Education
(2007)
![]() ![]() |
|
Allison Elliott Tew |
Becoming experts
(2013)
![]() ![]() Toward a validated computing attitudes survey (2012) ![]() ![]() Building a community to support HS CS teachers (2011) ![]() ![]() Developing a validated assessment of fundamental CS1 concepts (2010) ![]() ![]() |
|
Ainslie Ellis |
Interactive multimedia pedagogies
(1996)
![]() ![]() A collaborative strategy for developing shared Java teaching resources to support first year programming (1999) ![]() ![]() |
|
Heidi Ellis |
New paradigms for introductory computing courses
(2007)
![]() ![]() |
|
Heidi J. C. Ellis |
Best practices in software engineering project class management
(2009)
![]() ![]() Impact of HFOSS on Education on Instructors (2019) ![]() ![]() Internet-centric computing in the Computer Science curriculum (2002) ![]() ![]() An approach for evaluating FOSS projects for student participation (2012) ![]() ![]() The (Non)Importance of a Programming Language in a Software Engineering Course (1992) (erschienen in Computer Science Education 1/1992) Learning through open source participation (2011) ![]() ![]() Impact of programming language on success in high school programming contests (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) Characteristics of Successful Collaborations to Produce Educated Software Engineering Professionals (2002) ![]() ![]() Evaluating student experiences in developing software for humanity (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) Teaching open source (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) A Multi-Institutional Study of Learning via Student Involvement in Humanitarian Free and Open Source Software Projects (2015) ![]() ![]() Teaching with HFOSS to provide students with real world experience (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) Perspectives on Teaching Humanitarian Free and Open Source Software (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) A comparison of software engineering knowledge gained from student participation in humanitarian foss projects (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) Courseware (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) A Survey of Instructors' Experiences Supporting StudentLearning using HFOSS Projects (2018) ![]() ![]() Encouraging faculty & student involvement in humanitarian free and open source software (HFOSS)(abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Andragogy in a web technologies course (2002) ![]() ![]() |
|
Jennifer T. Ellis |
Enhancing Cybersecurity Education Using POGIL (Abstract Only)
(2017)
(erschienen in SIGCSE 2017)
|
|
Margaret Ellis |
An Interactive Tutorial for Learning to Manipulate References
(2018)
(erschienen in SIGCSE 2018)
Approaches for Coordinating eTextbooks, Online Programming Practice, Automated Grading, and More into One Course (2019) ![]() ![]() |
|
Mary Ellis |
Computer science research and instuction at institutions with large minority enrollments (panel session)
(1990)
![]() ![]() |
|
Paul D. Ellis |
The Essential Guide to Effect Sizes (2010) ![]() |
Siehe The Essential Guide to Effect Sizes (2010) ![]() |
David J. Ellison |
Is teaching parallel algorithmic thinking to high school students possible?
(2010)
![]() ![]() |
|
Larry Ellison | ||
Christopher C. Ellsworth |
The Quiver system
(2004)
![]() ![]() Inter-University software engineering using web services (2007) ![]() ![]() |
|
James B. Ellsworth |
Ethics of Educational Technology (2014) ![]() ![]() |
Siehe Ethics of Educational Technology (2014) ![]() ![]() |
Jordan Ellsworth |
A Framework for Decomposition in Computational Thinking
(2019)
![]() ![]() |
|
Aladin El-Mafaalani |
Mythos Bildung (2020) |
Siehe Mythos Bildung (2020) |
Stefanie Stadler Elmer |
Musik in den ersten Bildungsjahren (2010) ![]() Curriculare Normen der musikpädagogischen Ausbildung von Lehrerinnen und Lehrern (2004) ![]() ![]() |
|
Idoia Elola |
Meeting at the Wiki (2010) ![]() |
Siehe Meeting at the Wiki (2010) ![]() |
Jon A. Elorriaga |
IKASYS (2007) ![]() ![]() DynMap+ (2006) ![]() ![]() |
|
David Elrod |
Technology infrastructure in support of a medical & bioinformatics masters degree
(2009)
(erschienen in ITiCSE 2009)
|
|
Marc Elsberg |
HELIX (2016) ![]() ZERO (2014) ![]() Blackout (2012) ![]() |
|
Donata Elschenbroich |
Weltwunder (2005) ![]() Weltwissen der Siebenjährigen (2001) |
|
Sabrina M. Elsenbaumer |
Brain-based teaching in computer science
(2013)
![]() ![]() Comparing CSTA K-12 computer science standards with Austrian curricula (2012) (erschienen in WIPSCE '12) Informatics is COOL (2013) ![]() ![]() |
|
Ernst Elsener |
ICT-Nutzung an 'High-Tech-Schulen' (2003) ![]() ![]() |
Siehe ICT-Nutzung an 'High-Tech-Schulen' (2003) ![]() ![]() |
Markus Elsener |
Kostenmanagement in der IT (2005) |
Siehe Kostenmanagement in der IT (2005) |
Dayton Elseth |
The Usefulness of Second Life for Language Learning
(2009)
![]() ![]() |
|
Tamer Elsharnouby |
Using SeSFJava in teaching introductory network courses
(2005)
![]() ![]() |
|
Mai Elshehaly |
OpenDSA
(2013)
(erschienen in SIGCSE 2013)
|
|
Jan J. Elshout |
Formal Education Versus Everyday Learning (1992) |
Siehe Formal Education Versus Everyday Learning (1992) |
Malte Elson |
Macht Gewalt in Unterhaltungsmedien aggressiv? (2015) ![]() ![]() |
Siehe Macht Gewalt in Unterhaltungsmedien aggressiv? (2015) ![]() ![]() |
Jon Elster |
Explaining Technical Change (1983) ![]() Aktive und passive Negation (1978) (erschienen in Die erfundene Wirklichkeit) |
|
Nwanua Elumeze |
Towards a curriculum for electronic textiles in the high school classroom
(2007)
(erschienen in ITiCSE 2007)
|
|
James A. Elwood |
Digital Natives, Learner Perceptions and the Use of ICT
(2008)
![]() ![]() |
|
Kristin Elwood |
Building and Evaluating Education and Outreach Programs for an NSF Engineering Research Center, the Center for Bio-mediated and Bio-inspired Geotechnics (CBBG) (2018) ![]() ![]() |
Siehe Building and Evaluating Education and Outreach Programs for an NSF Engineering Research Center, the Center for Bio-mediated and Bio-inspired Geotechnics (CBBG) (2018) ![]() ![]() |
David Ely |
Selecting and using a parallel programming language (abstract only)
(2013)
(erschienen in SIGCSE 2013)
|
|
P. Elzer |
Kreatives Gestalten mit neuen Medien
(2004)
![]() ![]() |
|
Katharina Embacher |
Aufgabensammlungen auf dem Prüfstand
(2008)
(erschienen in LOG IN 154/155/2008)
|
|
Franziska Emde |
IWB-Schulung Online - Erfahrungen und Perspektiven
(2013)
(erschienen in Interaktive Whiteboards in Hochschule und Schule)
|
|
Benjamin Emihovich |
Assessing Problem-Solving Skills in Game-Based Immersive Environments (2018) ![]() ![]() |
Siehe Assessing Problem-Solving Skills in Game-Based Immersive Environments (2018) ![]() ![]() |
Janigová Emília |
Pupils in the Virtual World and Education (2014) ![]() ![]() |
Siehe Pupils in the Virtual World and Education (2014) ![]() ![]() |
José Emilio Labra Gayo |
A generic e-learning multiparadigm programming language system
(2003)
![]() ![]() |
|
Thomas Emmenegger |
Kleine Maschinen ganz gross (2012) ![]() Passive Dynamic Walker (2012) ![]() Künstliche Intelligenz (2012) ![]() Künstliche Intelligenz, Erziehungswissenschaft und Neurodidaktik (2012) ![]() |
|
Heike Emmerich |
Globalization 2.0 (2009) ![]() |
Siehe Globalization 2.0 (2009) ![]() |
Judy Emms |
Distance education over the Internet
(1996)
![]() ![]() |
|
Martin Emonts-Gast |
Schulnetzadministration (2000) ![]() |
Siehe Schulnetzadministration (2000) ![]() |
Mehmet Emre |
Syntax-based Improvements to Plagiarism Detectors and their Evaluations
(2019)
![]() ![]() |
|
Richard J. Enbody |
Performance of python CS1 students in mid-level non-python CS courses
(2010)
![]() ![]() Learning to Program (2016) ![]() ![]() Students' Emotional Reactions to Programming Projects in Introduction to Programming (2017) ![]() ![]() The Influence of Problem Solving Abilities on Students' Performance on Different Assessment Tasks in CS1 (2016) ![]() ![]() |
|
L. Miguel Encarnação |
Increasing student retention in computer science through research programs for undergraduates
(2007)
![]() ![]() |
|
Manuela Endberg |
Schule digital - der Länderindikator 2017 (2017) ![]() ![]() Schule digital - der Länderindikator 2016 (2016) ![]() ![]() Schule digital - der Länderindikator 2015 (2015) ![]() Fachliche Nutzung digitaler Medien im Mathematikunterricht der Grundschule (2014) ![]() Schulentwicklung im Kontext der Digitalisierung ![]() ![]() |
|
Michael Ende |
Die unendliche Geschichte |
|
Stefan Enderle |
Grafische Programmentwicklung
(2015)
![]() |
|
Jürgen Enders |
Professor werden ist sehr schwer, Professor sein dann gar nicht mehr? (2007) |
Siehe Professor werden ist sehr schwer, Professor sein dann gar nicht mehr? (2007) |
Detlef Endeward |
Medien im Fachunterricht (2010) ![]() Filmbildung (2010) |
|
Albert Endres |
Schuld sind die Computer! (2010) ![]() Die Wissensgesellschaft und ihr Bezug zur Informatik (2003) ![]() |
|
Brigitte Odile Endres |
Kollaboratives Schreiben in Wikis
(2012)
(erschienen in Wikis in Schule und Hochschule)
|
|
Claus Endres |
Portabilität und Ökonomie als Implementierungsgesichtspunkte bei CUU-Systemen
(1974)
(erschienen in Rechner-Gestützter Unterricht)
|
|
Fiona Endres |
Jetzt gibt es Regeln fürs Sponsoring an Schulen (2016) ![]() |
Siehe Jetzt gibt es Regeln fürs Sponsoring an Schulen (2016) ![]() |
Jeremias Endres |
Hybride Lernarrangements (2009) |
Siehe Hybride Lernarrangements (2009) |
Kaitlyn Eng |
Merging MyCS
(2017)
(erschienen in SIGCSE 2017)
|
|
Dieter Engbring | Siehe Dieter Engbring | Siehe Dieter Engbring |
Andreas Engel |
Der Mensch in der Perspektive der Kognitionswissenschaften (1998) ![]() Vorstoss zu den Quellen der Intelligenz (1994) |
|
Deena Engel |
Embracing the digital humanities
(2013)
(erschienen in SIGCSE 2013)
|
|
Ernst Engel |
Wie aus Ideen Präsentationen werden (2011) ![]() |
Siehe Wie aus Ideen Präsentationen werden (2011) ![]() |
Gaby Engel |
Eine neue Lernwelt II (1999) ![]() ![]() |
Siehe Eine neue Lernwelt II (1999) ![]() ![]() |
Gerald L. Engel |
Research experience for undergraduates (abstract)
(1993)
![]() ![]() |
|
Thomas Engel |
Teaching in the Cyber-Age
(2005)
![]() ![]() |
|
Douglas C. Engelbart | Siehe Douglas C. Engelbart | Siehe Douglas C. Engelbart |
Lukas Engelberger |
«Das ist nicht mehr zu verantworten» (2020) ![]() ![]() |
Siehe «Das ist nicht mehr zu verantworten» (2020) ![]() ![]() |
Benedikt Engelbert |
Zwischen Nutzung und Nutzen
(2014)
![]() ![]() |
|
Simon Engelbertz |
Calliope Mini (2018) ![]() ![]() Lehrerhandreichung zur Bremer Explorationsstudie «Calliope mini» (2018) ![]() |
|
Martin Engelbrecht |
Netzwerke religiöser Menschen (2006) |
Siehe Netzwerke religiöser Menschen (2006) |
Torsten Engelbrecht |
Technologie in unseren Schulen schadet mehr, als sie nützt (2017) ![]() ![]() |
Siehe Technologie in unseren Schulen schadet mehr, als sie nützt (2017) ![]() ![]() |
David Engeldinger |
Web-basierte Administration des Übungsbetriebs mit ECLAUS
(2004)
![]() ![]() |
|
Ulrich Engelen |
Medien selbstbestimmt nutzen lernen
(2002)
(erschienen in Mediencurricula & Schulentwicklung)
Laptops verändern Lernen und Lehren (2003) ![]() Über pädagogische Innovationen (2001) (erschienen in Medien machen Schule) Am Evangelisch Stiftischen Gymnasium in Gütersloh (1993) (erschienen in Unterrichtsmedien) Laptop-Projekte in der Schule (2000) ![]() Laptop-Projekte in der Schule (2004) ![]() Mobiles Lernen - besseres Lernen ? (2005) |
|
Erwin Engeler |
Berechnungstheorie für Informatiker (1988) ![]() |
Siehe Berechnungstheorie für Informatiker (1988) ![]() |
Jochen Engelhard |
DeterminationApp
(2014)
![]() ![]() |
|
Marc Engelhard |
Eine neue Art von Kantischülern (2013) ![]() |
Siehe Eine neue Art von Kantischülern (2013) ![]() |
E.F. Engelhardt |
Coole Projekte mit Raspberry Pi (2013) ![]() |
Siehe Coole Projekte mit Raspberry Pi (2013) ![]() |
Jörg von Engelhardt |
The Language of Graphics (2002) ![]() ![]() |
Siehe The Language of Graphics (2002) ![]() ![]() |
Katja Engelhardt |
Developing Practical Guidelines for 1:1 Computing Initiatives EN (2013) ![]() ![]() Developing Computational Thinking in Compulsory Education (2016) ![]() ![]() |
|
Lena Engelhardt |
Convergent Evidence for the Validity of a Performance-Based ICT Skills Test (2019) Computergestützte, adaptive und verhaltensnahe Erfassung informations- und kommunikationstechnologiebezogener Fertigkeiten (ICT-Skills) (CavE-ICT) (2016) ![]() Experimental validation strategies for heterogeneous computer-based assessment items (2017) ![]() ![]() |
|
Maik Engelhardt |
Einleitung ins Kapitel «Gesellschaft im Wandel»
(2006)
![]() ![]() |
|
Michael Engelhardt |
Automatisierte Augmentierung von Lernobjekten in einer semantischen Interpretationsschicht der HyLOS Plattform (2005) ![]() ![]() |
Siehe Automatisierte Augmentierung von Lernobjekten in einer semantischen Interpretationsschicht der HyLOS Plattform (2005) ![]() ![]() |
Miriam Engelhardt |
Wie tickst du? Wie ticke ich? Was unterscheidet Babyboomer und die Generationen X, Y und Z? ![]() ![]() |
|
Nikola Engelhardt |
Wie tickst du? Wie ticke ich? |
Siehe Wie tickst du? Wie ticke ich? |
Yuri Engelhardt |
A Taxonomy of Diagram Taxonomies (1998) ![]() ![]() |
Siehe A Taxonomy of Diagram Taxonomies (1998) ![]() ![]() |
Eva Engeli |
«Wie ich mir das denke und vorstelle...» (2018) ![]() |
Siehe «Wie ich mir das denke und vorstelle...» (2018) ![]() |
Maia Engeli | Siehe Maia Engeli | Siehe Maia Engeli |
Lorenz Engell |
Kursbuch Medienkultur (1999) ![]() Bei 25 Folien pro Sekunde bewegt sich das Bild (2009) (erschienen in PowerPoint) |
|
Shelly Engelman |
Creativity in Authentic STEAM Education with EarSketch
(2017)
![]() ![]() Replication, Validation, and Use of a Language Independent CS1 Knowledge Assessment (2016) ![]() ![]() Sisters Rise Up 4 CS (2016) ![]() ![]() Project rise up 4 CS (2014) ![]() ![]() Sneaking in through the back door (2014) ![]() ![]() A statewide survey on computing education pathways and influences (2012) ![]() ![]() |
|
Berndt Engelmann |
Ihr da oben, wir da unten (1973) |
|
Carol Engelmann |
Identification of the Emergent Leaders within a CSE Professional Development Program
(2016)
![]() ![]() |
|
Lutz Engelmann |
Informatische Grundbildung 2 (2004) ![]() Informatische Grundbildung 3 (2006) ![]() Methodenkompetenz im Informatikunterricht (2003) ![]() |
|
Frank Engeln |
Scratch me if you can! (2010) ![]() ![]() |
Siehe Scratch me if you can! (2010) ![]() ![]() |
Gregor Engels |
DeLFI 2004 (2004) MuSofT (2003) ![]() ![]() |
|
Steve Engels |
Plagiarism detection using feature-based neural networks
(2007)
![]() ![]() |
|
Svenja Engels |
Anthropogenic electromagnetic noise disrupts magnetic compass orientation in a migratory bird (2014) ![]() ![]() |
Siehe Anthropogenic electromagnetic noise disrupts magnetic compass orientation in a migratory bird (2014) ![]() ![]() |
Torsten Engelskirchen |
Die partizipative Erstellung und Nutzung eines multimedialen Lernmoduls
(2003)
![]() ![]() |
|
K. Brock Enger |
Minorities and Online Higher Education
(2006)
![]() ![]() |
|
Laura Enger |
Students in a Digital Age: Implications of ICT for Teaching and Learning (2009) ![]() ![]() |
Siehe Students in a Digital Age: Implications of ICT for Teaching and Learning (2009) ![]() ![]() |
Volker Engert |
Mobile Lernmöglichkeiten in der Automobilindustrie (2013) ![]() ![]() |
Siehe Mobile Lernmöglichkeiten in der Automobilindustrie (2013) ![]() ![]() |
Royal Academy of Engineering |
Draft ICT Programme of study (2012) ![]() ![]() |
Siehe Draft ICT Programme of study (2012) ![]() ![]() |
Anna-Teresa Engl |
Toolbox Lehrerbildung - Berufsfeldbezogene Vernetzung von Fach, Fachdidaktik und Bildungswissenschaft (2018) ![]() ![]() |
Siehe Toolbox Lehrerbildung - Berufsfeldbezogene Vernetzung von Fach, Fachdidaktik und Bildungswissenschaft (2018) ![]() ![]() |
Markus Engl |
Unterrichtsfeedback per Smartphone-App (2017) ![]() |
Siehe Unterrichtsfeedback per Smartphone-App (2017) ![]() |
Robert E. England |
A team software development course featuring iPad programming (abstract only)
(2012)
(erschienen in SIGCSE 2012)
|
|
Hans Engler |
Haben Informatikerinnen das falsche Geschlecht? (2006) ![]() |
Siehe Haben Informatikerinnen das falsche Geschlecht? (2006) ![]() |
Jan Engler |
Twitterwalls zur Konferenzunterstützung
(2011)
(erschienen in DeLFI 2011)
|
|
John English |
Building self-contained websites on CD-ROM
(1999)
![]() ![]() Evaluating students' programs using automated assessment (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) |
|
Mary E. Engstrom |
Collaborative learning the wiki way (2005) ![]() ![]() |
Siehe Collaborative learning the wiki way (2005) ![]() ![]() |
Hitoshi Enjoji |
SketchMap (2006) ![]() ![]() |
Siehe SketchMap (2006) ![]() ![]() |
Marco Ennemoser |
Der Einfluss des Fernsehens auf die Entwicklung von Lesekompetenzen (2003) ![]() |
Siehe Der Einfluss des Fernsehens auf die Entwicklung von Lesekompetenzen (2003) ![]() |
Harvey G. Enns |
Beyond stereotypes of IT professionals (2006) ![]() ![]() |
Siehe Beyond stereotypes of IT professionals (2006) ![]() ![]() |
Ann-Britt Enochsson |
ICT in Initial Teacher Training (2010) ![]() ![]() |
Siehe ICT in Initial Teacher Training (2010) ![]() ![]() |
Tetsuya Enokizono |
The CALL Lab as a Facilitator for Autonomous Learning
(2008)
![]() ![]() |
|
Francisco Enrique Vicente Castro |
Sometimes, Rainfall Accumulates
(2017)
![]() ![]() Balancing Act (2019) ![]() ![]() On the Interplay Between Bottom-Up and Datatype-Driven Program Design (2016) ![]() ![]() |
|
Francisco Enrique Vicente G. Castro |
Pedagogy and Measurement of Program Planning Skills
(2016)
![]() ![]() Investigating Novice Programmers' Plan Composition Strategies (2015) ![]() ![]() Towards a Theory of HtDP-based Program-Design Learning (2018) ![]() ![]() |
|
Nathan L. Ensmenger |
The Computer Boys Take Over ![]() Why Don't Some CS0 Students Succeed? (2016) ![]() ![]() |
|
Emma Enström |
Computer lab work on theory
(2010)
(erschienen in ITiCSE 2010)
|
|
Mike Enyeart |
Convergence Is Real (2007) ![]() ![]() |
Siehe Convergence Is Real (2007) ![]() ![]() |
Noel Enyedy |
From dialogue to monologue and back
(2006)
(erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 1)
|
|
Hans M. Enzensberger |
Lyrik Nervt (2004) |
Siehe Lyrik Nervt (2004) |
Hans Magnus Enzensberger |
Mittelmass und Wahn (1988) Wehrt euch! (2015) ![]() ![]() Baukasten zu einer Theorie der Medien (1999) (erschienen in Kursbuch Medienkultur) |
|
Gerald Enzner |
Mensch 3.0 (2011) ![]() |
Siehe Mensch 3.0 (2011) ![]() |
Sean B. Eom |
Author Cocitation Analysis (2008) ![]() ![]() |
Siehe Author Cocitation Analysis (2008) ![]() ![]() |
Epikur |
|
|
Epimenides |
|
|
Cory M. Epler |
Computing on the Silicon Prairie
(2015)
![]() ![]() |
|
Nicholas Epley |
Egocentrism Over E-Mail (2005) ![]() ![]() |
Siehe Egocentrism Over E-Mail (2005) ![]() ![]() |
John W. Epling M.D. |
Synthesis of Recent Literature on Educational Technologies in Medical Curricula (2014) ![]() ![]() |
Siehe Synthesis of Recent Literature on Educational Technologies in Medical Curricula (2014) ![]() ![]() |
Edward C. Epp |
An experimental computer science laboratory
(1991)
![]() ![]() |
|
John Eppenbeck |
Was bleibt? (2002) |
Siehe Was bleibt? (2002) |
Angelika Epple |
Vom Nutzen und Nachteil des Internet für die historische Erkenntnis (2005) |
Siehe Vom Nutzen und Nachteil des Internet für die historische Erkenntnis (2005) |
Martin Jürg Eppler | Siehe Martin Jürg Eppler | Siehe Martin Jürg Eppler |
Debbie Epstein |
World Yearbook of Education 2008 (2008) ![]() |
Siehe World Yearbook of Education 2008 (2008) ![]() |
Richard G. Epstein |
The Information Resource Model
(1989)
![]() ![]() An ethics and security course for students in computer science and information technology (2006) ![]() ![]() The power of OOPS (abstract) (1993) ![]() ![]() A Liberal Arts Software Engineering Course (1991) (erschienen in Computer Science Education 3/1991) Introducing Object-Orientedness into a Breadth-First Introductory Curriculum (1993) (erschienen in Computer Science Education 1/1993) |
|
Steven Epstein |
Multimedia across the disciplines
(1994)
![]() ![]() |
|
Sven Epting |
Nachrichtenbeitrag iPhone-Projekt (2011) ![]() ![]() |
Siehe Nachrichtenbeitrag iPhone-Projekt (2011) ![]() ![]() |
Ulrike Erb |
Kooperatives Online-Lernen als Ziel der Medienpädagogik
(2004)
![]() ![]() |
|
Gulcan Erçetin |
Second Language Reading in Hypertext Environments
(2008)
![]() ![]() |
|
Charlotte Erdmann |
One More Thing (2011) ![]() |
Siehe One More Thing (2011) ![]() |
Johannes Werner Erdmann |
Understanding Media evolution (2011) ![]() ![]() |
Siehe Understanding Media evolution (2011) ![]() ![]() |
Ute Erdsiek-Rave |
Bildungskanon heute (2012) ![]() ![]() Der Föderalismus als Motor (2006) (erschienen in LOG IN 141/142/2006) |
|
Evgeny A. Eremin |
Educational Pascal compiler into MMIX code
(2006)
![]() ![]() Teaching Basic Elements of OOP in School Informatics During Constructing Virtual Micro-worlds (2017) ![]() ![]() |
|
Kai Erenli |
EiED 2014 (2014) ![]() ![]() |
Siehe EiED 2014 (2014) ![]() ![]() |
Mehmet Ergezer |
Curriculum Design for a Multidisciplinary Embedded Artificial Intelligence Course
(2018)
(erschienen in SIGCSE 2018)
|
|
ergon AG |
The Engineer is King (2014) ![]() ![]() |
Siehe The Engineer is King (2014) ![]() ![]() |
Carl Erickson |
SIGCSE 1997 (1997) ITiCSE 1999 (1999) Teaching networking and operating systems to information systems majors (2001) ![]() ![]() A pedagogical pattern for bringing service into the curriculum via the web (1997) ![]() ![]() |
|
Josh Erickson |
Taking a walk on the wild side
(2014)
![]() ![]() |
|
Barbara J. Ericson | Siehe Barbara J. Ericson | Siehe Barbara J. Ericson |
Ole Eriksen |
Categorizing Pedagogical patterns by teaching activities and Pedagogical values
(2006)
![]() ![]() |
|
H. Erin Rickard |
Using FPGAs as a reconfigurable teaching tool throughout CS systems curriculum
(2013)
![]() ![]() Using FPGA systems across the computer science curriculum (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) |
|
Ali Erkan |
Geographic Information Systems (GIS)
(2018)
(erschienen in SIGCSE 2018)
Educating the educator through computation (2012) ![]() ![]() Exposure to research through replication of research (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) An image background detection project for a visual exploration of DFS and BFS (2008) ![]() ![]() Connecting Majors/Non-Majors Courses Via Tabular Data (2019) ![]() ![]() Use of satellite imagery in multidisciplinary projects (2010) ![]() ![]() |
|
Ali S. Erkan |
Data structure visualization with latex and prefuse
(2007)
(erschienen in ITiCSE 2007)
|
|
Gijsbert Erkens |
Analyzing Interactions in CSCL (2010) ![]() Designing Argumentation Tools for Collaborative Learning (2003) |
|
Christine Erlach |
Wissensmanagement lernen (2001) ![]() TuBI - ein virtuelles Seminar zur Text- und Bildgestaltung im Internet (2000) ![]() ![]() Mit Wissensmanagement zur lernenden Organisation (2000) (erschienen in Wissensmanagement) Neues Wissen schaffen: Innovation (2000) (erschienen in Wissensmanagement) |
|
Inger Erlander Klein |
The design of Sweden's first 5-year computer science and software engineering program
(2014)
![]() ![]() |
|
Jennifer Erlemann |
Seamless Learning – lebenslanges, durchgängiges Lernen ermöglichen (2020) ![]() ![]() Social Media Toolkit (2014) ![]() ![]() |
|
Sebastian Erlhofer |
Missing Data in der Netzwerkanalyse (2008) |
Siehe Missing Data in der Netzwerkanalyse (2008) |
Michael Erlinger |
MyCS
(2014)
(erschienen in SIGCSE 2014)
On the teaching of Ada in an undergraduate computer science curriculum (1987) ![]() ![]() Reviewing NSF Proposals (2015) MyCS (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) |
|
Mike Erlinger |
Implementing evidence-based practices makes a difference in female undergraduate enrollments
(2012)
![]() ![]() |
|
Andreas Ermer |
IoT-basiertes Prozessmanagement (2019) ![]() ![]() |
Siehe IoT-basiertes Prozessmanagement (2019) ![]() ![]() |
Monika Ermert |
Geknebelt (2020) ![]() ![]() |
Siehe Geknebelt (2020) ![]() ![]() |
Daniel Erni |
Planung und Durchführung einer elektronischen Prüfung im Fach Allgemeine Pathologie am Institut für Veterinärpsychologie der Universität Zürich
(2007)
(erschienen in E-Assessment und E-Portfolio zur Kompetenzentwicklung)
|
|
Hanspeter Erni |
ICT- und Medienkonzept Kantonsschule Beromünster (2008) ![]() ICT-Herausforderungen für die Kantonsschule Beromünster (2003) (erschienen in Schule im Netz) |
|
Daniel Ernst |
Preparing students for ubiquitous parallelism
(2009)
![]() ![]() |
|
Daniel J. Ernst |
Preparing students for future architectures with an exploration of multi- and many-core performance
(2011)
(erschienen in ITiCSE 2011)
Hybrid and custom data structures (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) Concurrent CS (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) |
|
Hartmut Ernst |
Grundkurs Informatik (2015) ![]() ![]() |
Siehe Grundkurs Informatik (2015) ![]() ![]() |
Heike Ernst |
Mobiles Lernen in der Praxis (2008) ![]() ![]() |
Siehe Mobiles Lernen in der Praxis (2008) ![]() ![]() |
Jeremy Ernst |
Misconception-Driven Feedback
(2018)
![]() ![]() Instructional Design + Knowledge Components (2018) ![]() ![]() |
|
Katharina Ernst |
Medienbildung an der Pädagogischen Hochschule Zürich (2004) |
Siehe Medienbildung an der Pädagogischen Hochschule Zürich (2004) |
Michael D. Ernst |
A Data Programming CS1 Course
(2015)
![]() ![]() |
|
Shannon Ernst |
Story Programming (2019) ![]() ![]() Analysis of the Difference in Designs between CS 1 and CS 2 Students (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) |
|
Hansjörg Erny |
Fit für die Medien (1999) |
Siehe Fit für die Medien (1999) |
Simon Erpenbach |
CollideLabs
(2014)
![]() ![]() |
|
John Erpenbeck | Siehe John Erpenbeck | Siehe John Erpenbeck |
Patrick Erren |
Semantic Positioning as a Means for Visual Knowledge Structuring
(2006)
(erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
Medi@rena (2007) ![]() Ein Framework für die kooperative Wissensorganisation - Informelles semantisches Strukturieren und Einsatz in der Praxis (2007) (erschienen in DeLFI 2007) |
|
Ola Erstad |
Identity, Community, and Learning Lives in the Digital Age (2012) ![]() Defining Twenty-First Century Skills (2011) ![]() Changing Assessment Practices and the Role of IT (2009) ![]() ![]() |
|
Jürgen Ertelt |
Web 2.0: Jugend online als pädagogische Herausforderung (2008) Handy (2006) |
|
Cesim Erten |
GSPIM
(2006)
![]() ![]() |
|
Bernhard Ertl |
Conceptual and procedural knowledge construction in computer supported collaborative learning
(2009)
(erschienen in CSCL 2009)
TuBI - ein virtuelles Seminar zur Text- und Bildgestaltung im Internet (2000) ![]() ![]() Lernen mit Videokonferenzen - Szenarien, Anwendungen und Praxistipps (2011) ![]() ![]() Kooperationsskripts als Lernstrategie (2004) ![]() ![]() Computer support for collaborative learning environments (2005) ![]() ![]() |
|
Peggy A. Ertmer |
Teacher pedagogical beliefs (2005) ![]() ![]() Information and Communication Technology Dispositional Factors and Relationship to Information and Communication Technology Practices (2018) ![]() ![]() Teacher Technology Change (2010) ![]() ![]() |
|
Martin Erwig |
Story Programming (2019) ![]() ![]() |
Siehe Story Programming (2019) ![]() ![]() |
Evren Eryilmaz |
Social Software Design To Facilitate Service-learning In Interdisciplinary Computer Science Courses
(2018)
![]() ![]() |
|
Pädagogische Abteilung der Erziehungsdirektion des Kantons Zürich |
Internet in der Volksschule (1998) ![]() |
Siehe Internet in der Volksschule (1998) ![]() |
Andrey Esakia |
Augmenting Undergraduate Computer Science Education With Programmable Smartwatches
(2015)
![]() ![]() Smartwatches For Junior/Senior Level CS Education (2015) |
|
Marion Esch |
MINT und Chancengleichheit in fiktionalen Fernsehformaten (2011) ![]() ![]() |
Siehe MINT und Chancengleichheit in fiktionalen Fernsehformaten (2011) ![]() ![]() |
Markus Esch |
CrePes - Warum und wie Schüler ab 8 Jahren Programmieren lernen sollten (2008) ![]() ![]() |
Siehe CrePes - Warum und wie Schüler ab 8 Jahren Programmieren lernen sollten (2008) ![]() ![]() |
Paul D. Eschbach |
Dokumentation und Bewertung von Unterrichtssoftware für den allgemeinbildenden Unterricht
(1989)
![]() ![]() |
|
M. C. Escher | Siehe M. C. Escher | Siehe M. C. Escher |
Nora A. Escherle |
Scalable Game Design Switzerland (2018) ![]() ![]() Principles of Computational Thinking Tools (2017) ![]() ![]() Launching Swiss Computer Science Education Week (2015) ![]() ![]() |
|
Carmen Escribano |
Digital topology java applet
(2008)
(erschienen in ITiCSE 2008)
Multidisciplinary projects for first year engineering courses (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) |
|
Sonia Escribano-Blanco |
GRAPHs
(2010)
![]() ![]() |
|
Deniz Eseryel |
Assessment in Game-Based Learning (2012) |
Siehe Assessment in Game-Based Learning (2012) |
Yoram Eshet-Alkalai |
Digital Literacy (2004) |
Siehe Digital Literacy (2004) |
Bjørn-Tore Esjeholm |
Linking Knowledge and Activities: How can Classroom Activities in Technology Reflect Professional Technological Knowledge and Practices? (2017) ![]() ![]() |
Siehe Linking Knowledge and Activities: How can Classroom Activities in Technology Reflect Professional Technological Knowledge and Practices? (2017) ![]() ![]() |
Antje Eske |
NetzkunstWörterBuch (2001) ![]() |
Siehe NetzkunstWörterBuch (2001) ![]() |
Sirpa Eskelä-Haapanen |
«It Goes Around the World» ![]() ![]() |
Siehe «It Goes Around the World» ![]() ![]() |
Saskia Esken |
Bildungsplattform: Esken will Inhalte mit „Schwarmzertifizierung“ (2020) ![]() ![]() Bildungssystem muss fit für Digitalisierung werden! (2015) ![]() ![]() |
|
Eleazar Eskin |
Genetic programming applied to Othello
(1999)
![]() ![]() |
|
Thomas Eskridge |
COE: Tools for Collaborative Ontology Development and Reuse (2005) ![]() ![]() Concept Maps (2005) ![]() ![]() |
|
Ahmad Esmaili |
Active learning during lecture using tablets
(2014)
![]() ![]() Building Code Magnet Labs for Tablets and Other Devices (2015) |
|
Shadi Esnaashari |
Exploratory analysis of students’ perception in regard to using educational tools in the class-using activity theory (2018) ![]() ![]() Students’ perceptions of using technology in flipped classrooms environment (2018) ![]() ![]() Is Participatory Pedagogy Useful and Satisfying for Tertiary Students? (2018) ![]() ![]() |
|
Maria Beatriz V. Espejo-Lahoz |
Affective and behavioral predictors of novice programmer achievement
(2009)
(erschienen in ITiCSE 2009)
|
|
Sarah Esper |
Computing as the 4th «R» (2011) ![]() ![]() |
Siehe Computing as the 4th «R» (2011) ![]() ![]() |
Jürgen Espey |
Gefahren der Telekommunikation: Welche Risiken beachtet der Verbraucher? (1999) |
Siehe Gefahren der Telekommunikation: Welche Risiken beachtet der Verbraucher? (1999) |
Salvador Espinosa |
A mobile learning tool to deliver online questionnaires
(2010)
(erschienen in ITiCSE 2010)
|
|
Margarita Esponda |
Electronic voting on-the-fly with mobile devices
(2008)
(erschienen in ITiCSE 2008)
|
|
Aline Esposito |
Media in Piazza: Die Vorteile digitaler Medien gefahrlos in zwei Tagen entdecken
(2019)
(erschienen in Aufwachsen im digitalen Zeitalter)
|
|
Irfan A. Essa |
The Aware Home (1999) |
Siehe The Aware Home (1999) |
Rachel Esselstein |
The inverted classroom and the CS curriculum
(2013)
![]() ![]() |
|
Frank Esser |
Virtuelle Plattformen zur multimedialen Unterrichtsvorbereitung
(2004)
![]() ![]() |
|
Hans-Georg Eßer |
Combining memory management and filesystems in an operating systems course
(2011)
(erschienen in ITiCSE 2011)
|
|
Christopher Essex |
Digital Video in the K-12 Classroom
(2006)
![]() ![]() |
|
Bernhard Esslinger |
Rechnen mit Punkten einer elliptischen Kurve
(2015)
![]() RSA & Co. in der Schule (2015) ![]() Kryptologie im Unterricht mit CrypTool (2009) (erschienen in LOG IN 157/158/2009) Datenschutz im 21. Jahrhundert (2015) ![]() |
|
Detlef Esslinger |
Zauberlehrlinge (2018) ![]() ![]() |
Siehe Zauberlehrlinge (2018) ![]() ![]() |
Adolfo Estalella |
Blogs: From communicative to connective artefacts
(2007)
(erschienen in BlogTalks Reloaded)
|
|
Ramy Esteero |
Recursion or Iteration
(2018)
![]() ![]() |
|
John K. Estell |
Nifty assignments
(2002)
![]() ![]() Experiencing the codesign process (1995) ![]() ![]() Promoting professional responsibility and ethics (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) |
|
Craig Estep |
Adaptively identifying non-terminating code when testing student programs
(2014)
![]() ![]() |
|
Beat Estermann |
Big Data: Chancen, Risiken und Handlungsbedarf des Bundes (2015) ![]() ![]() |
Siehe Big Data: Chancen, Risiken und Handlungsbedarf des Bundes (2015) ![]() ![]() |
Guido Estermann |
Wenn das iPhone im Schulalltag Einzug hält (2009) ![]() ![]() Werte, Ziele und Didaktik (2006) |
|
Thomas Estermann |
Alternative Geldmodelle (1993) ![]() |
Siehe Alternative Geldmodelle (1993) ![]() |
Rebeka Eston |
Growing Mathematical Ideas in Kindergarten (1999) ![]() |
Siehe Growing Mathematical Ideas in Kindergarten (1999) ![]() |
Francisco J. Estrada |
Forming Strong and Effective Student Teams (Abstract Only)
(2017)
(erschienen in SIGCSE 2017)
|
|
V. Estrada |
Horizon Report 2014 (2014) ![]() ![]() Horizon Report 2013 (2013) ![]() ![]() Horizon Report 2014 K-12 Edition (2014) ![]() ![]() |
|
Gucci Estrella |
From Handheld Collaborative Tool to Effective Classroom Module (2009) ![]() ![]() |
Siehe From Handheld Collaborative Tool to Effective Classroom Module (2009) ![]() ![]() |
Pete Etchells |
Screen time guidelines need to be built on evidence, not hype (2017) ![]() ![]() |
Siehe Screen time guidelines need to be built on evidence, not hype (2017) ![]() ![]() |
Nikleia Eteokleous-Grigoriou |
Integrating Blogs in Primary Education (2014) ![]() ![]() Examining the Use of Text Corpora and Online Dictionaries as Learning Tools (2012) ![]() ![]() |
|
Henry A. Etlinger |
Adding a contributing student pedagogy component to an introductory database course
(2013)
![]() ![]() Undergraduate software engineering laboratories (1992) ![]() ![]() A framework in which to teach (technical) communication to computer science majors (2006) ![]() ![]() |
|
Martina Etling-Ernst |
Juristische Aspekte der Computerkriminalität
(1999)
(erschienen in LOG IN 5/1999)
|
|
Kouichirou Eto |
qwikWeb - Integrating mailing list and WikiWikiWeb for group communication (2005) ![]() ![]() |
Siehe qwikWeb - Integrating mailing list and WikiWikiWeb for group communication (2005) ![]() ![]() |
Erich Ettlin |
Zulassung und Berufseignung - eine Frage des Berufsbildes (2006) ![]() ![]() |
Siehe Zulassung und Berufseignung - eine Frage des Berufsbildes (2006) ![]() ![]() |
Kleomenis Euaggelopoulos |
Could you help me to change the variables?
(2013)
![]() ![]() |
|
Virginia Eubanks |
Automating Inequality (2018) ![]() |
Siehe Automating Inequality (2018) ![]() |
Balthasar Eugster |
Aktionsfelder der Hochschuldidaktik (2011) Sichtbarkeit von Lehre (2010) ![]() ![]() |
|
Willi Eugster |
Schulleitung und Schulentwicklung
(1992)
![]() ![]() |
|
Euklid |
|
|
Peter Eulenhöfer |
Pioniere der Informatik (1999) ![]() |
Siehe Pioniere der Informatik (1999) ![]() |
Dieter Euler | Siehe Dieter Euler | Siehe Dieter Euler |
Stephan Euler |
Automatic Evaluation of the Quality of Solutions for an Open Programming Task
(2019)
![]() ![]() |
|
A. Eurelings |
Euro-CSCL (2001) |
Siehe Euro-CSCL (2001) |
C. Eurich |
Computerkinder (1985) |
Siehe Computerkinder (1985) |
Europäische Kommission |
Digital Education Action Plan 2021 - 2027 (2020) ![]() ![]() Die Bildung öffnen (2013) ![]() ![]() |
|
ESN European Schoolnet |
Das Interactive Whiteboard in der Schule (2010) ![]() ![]() |
Siehe Das Interactive Whiteboard in der Schule (2010) ![]() ![]() |
Nadia von Euw |
Schüler filmen Zeitgeschichte (2017) ![]() |
Siehe Schüler filmen Zeitgeschichte (2017) ![]() |
Georgios Evangelidis |
Proceedings of the 8th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, ITiCSE 2003, Thessaloniki, Greece, June 30 (2003) |
|
Diane Evans |
Improving the Search for Learning Objects with Keywords and Ontologies
(2007)
![]() ![]() |
|
E. Evans |
Tablet PCs in schools (2005) ![]() ![]() ![]() |
Siehe Tablet PCs in schools (2005) ![]() ![]() ![]() |
James Evans |
«Massenmeinungen gefährden die Wissenschaft» (2014) ![]() ![]() |
Siehe «Massenmeinungen gefährden die Wissenschaft» (2014) ![]() ![]() |
Julie A. Evans |
From Engagement to Empowerment: The Evolution of Mobile Learning in the United States (2018) ![]() ![]() |
Siehe From Engagement to Empowerment: The Evolution of Mobile Learning in the United States (2018) ![]() ![]() |
Michael A. Evans |
A multimodal approach to coding discourse
(2011)
(erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 6)
Supporting Learning with Interactive Surfaces and Spaces (2014) ![]() ![]() Promoting Mediated Collaborative Inquiry in Primary and Secondary Science Settings (2009) ![]() ![]() |
|
Robert Evans |
Scientific Literacy (2002) ![]() |
Siehe Scientific Literacy (2002) ![]() |
Tracie Evans Reding |
Identification of the Emergent Leaders within a CSE Professional Development Program
(2016)
![]() ![]() Understanding the «Teacher Experience» in Primary and Secondary CS Professional Development (2017) ![]() ![]() |
|
Roberta Evans Sabin |
The terminal Master's degree (panel)
(1998)
![]() ![]() Collaborative learning in an introductory computer science course (1994) ![]() ![]() |
|
Petra Evanschitzky |
Sixth Graders Benefit from Educational Software when Learning about Fractions (2014) ![]() ![]() |
Siehe Sixth Graders Benefit from Educational Software when Learning about Fractions (2014) ![]() ![]() |
Michele Evard |
A Community of Designers (1996) |
Siehe A Community of Designers (1996) |
Daniel M. Eveleth |
Helping Students Adapt to Computer-Based Encrypted Examinations
(2006)
![]() ![]() |
|
Martha W. Evens |
Tutoring Rule Authoring System (TRAS)
(1989)
![]() ![]() The Pathophysiology Tutor (1989) ![]() ![]() The Uses of Multiple Student Inputs in Modeling and Lesson Planning in CAI and ICAI Programs (1992) ![]() ![]() Cricism-Tutor (1989) (erschienen in ICCAL '89) |
|
Amy Everhart |
Enhancing Interest in Cybersecurity Careers
(2018)
![]() ![]() |
|
Nancy Everhart |
From Paper to Pixel (2013) ![]() ![]() |
Siehe From Paper to Pixel (2013) ![]() ![]() |
Brian Everitt |
An Introduction to Applied Multivariate Analysis with R (2011) ![]() |
Siehe An Introduction to Applied Multivariate Analysis with R (2011) ![]() |
Jelmer Evers |
Fake News and the Finnish Curriculum (2017) ![]() ![]() |
Siehe Fake News and the Finnish Curriculum (2017) ![]() ![]() |
Marco Evers |
Das Ende des Sterbens (2015) ![]() Die Schule, die nie aus ist (2013) ![]() |
|
Michaela Evers-Wölk |
Quantified Self - Schnittstelle zwischen Lifestyle und Medizin (2018) ![]() ![]() |
Siehe Quantified Self - Schnittstelle zwischen Lifestyle und Medizin (2018) ![]() ![]() |
Bjorn Everts |
Ethiopia Implementation Report (2008) ![]() |
Siehe Ethiopia Implementation Report (2008) ![]() |
Carolyn M. Evertson |
Handbook of Classroom Management (2006) ![]() |
Siehe Handbook of Classroom Management (2006) ![]() |
Ibrahim Evsan |
Der Fixierungs-Code (2009) |
Siehe Der Fixierungs-Code (2009) |
Anton Exner |
The more you see, the more you know (2010) ![]() ![]() |
|
Markus Exner |
Usability für Kids (2011) |
Siehe Usability für Kids (2011) |
Marisa Exter |
Comparing educational experiences and on-the-job needs of educational software designers
(2014)
![]() ![]() |
|
Marisa E. Exter |
Interactive Assistive Technology (2006) |
Siehe Interactive Assistive Technology (2006) |
Chris Exton |
Towards a Framework for Characterising Concurrent Comprehension
(2005)
![]() ![]() |
|
Nir Eyal |
Hooked (2014) ![]() |
Siehe Hooked (2014) ![]() |
Suzanne Eyerman |
Learning and Identity in YWIC
(2017)
(erschienen in SIGCSE 2017)
|
|
Torsten Eymann |
Der Markt für Audience Response Systeme (2014) ![]() ![]() Erfahrungen mit mobile Learning in der Hochschullehre (2014) ![]() ![]() |
|
Tessa H. S. Eysink |
Comparing the effects of representational tools in collaborative and individual inquiry learning
(2011)
(erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 6)
|
|
Gabriel Eyyi |
Quantified Self - Schnittstelle zwischen Lifestyle und Medizin (2018) ![]() ![]() |
|
Mithat Canberk Ezel |
Assessment methods and how teachers and students view them in a computer science course at Uppsala University
(2010)
(erschienen in ITiCSE 2010)
|
|
Aysu Ezen-Can |
JavaTutor
(2015)
![]() ![]() |