Diese Seite wurde seit 12 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The Medical Faculty of the University of Bern uses voice-over in picture driven elearning
modules to avoid split attention induced by the modality effect. To lower production
costs, professional narrators have been replaced by computer-generated voices. The e-learning
modules are produced with a content management system (CMS) offering text-to-speech
functionality. 107 Swiss high school students passed a 20-minute e-learning sequence on cystic
fibrosis. In a nested between-group design with four learning content presentation modalities
(written text vs. human voice-over vs. artificial voice-over plus 15"-laptop-screens vs.
2,8"smart-phone screens), the learning outcome was assessed at three points in time: before,
just after, and six weeks after the learning phase. All modalities led to significant short-term
and long-term increase in factual knowledge about cystic fibrosis. Our two hypotheses are
supported: (1) presenting pictures with both human and artificial voice-over leads to the same
factual learning outcome, and (2) the e-learning module leads to the same learning outcome and
acceptance independent of devices and their screen sizes. Furthermore, the image-voice-over
modality on mobile devices (small screens) turned out to be a setting with no significant
difference in effectiveness.
Von Stefan Minder, Michele Notari, Felix Schmitz, Rainer Hofer, Ulrich Woermann im Text Computer Generated Voice-Over in a Medical Elearning Application (2012) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Richard E. Mayer | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Content Management SystemContent Management System , E-LearningE-Learning , Lernenlearning , mobile learningmobile learning , Mobiltelefonmobile phone , Notebooklaptop | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Ein Notebook pro StudentIn (ENpS), Notebooks an Schulen |
Volltext dieses Dokuments
Computer Generated Voice-Over in a Medical Elearning Application: Artikel als Volltext (: , 162 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.