Wiki as a Collaborative Learning Tool in a Language Arts Methods ClassKathryn I. Matthew, Rebecca Callaway
Zu finden in: EdMedia 2008 (Seite 2678), 2008
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Zusammenfassungen
Wikis have the potential to be powerful collaborative learning tools as communities of
learners come together to create knowledge and share information. Thirty-two language arts
methods students collectively researched and added content to a class wiki. Data collection
included online observations of the development of the wiki pages, students’ reflections posted in
WebCT, email correspondence, researcher notes, students’ edits to the pages. Case study
methodology was used to determine the impact of using a wiki in a language arts methods class.
Results indicated that students delved deeply into the course content and made connections
between course content and their personal experiences as they collaborated to create shared
knowledge.
Von Kathryn I. Matthew, Rebecca Callaway im Konferenz-Band EdMedia 2008 (2008) im Text Wiki as a Collaborative Learning Tool in a Language Arts Methods Class Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Joseph T. Chao , Kevin R. Parker , Don Tapscott , Anthony D. Williams | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education | ||||||||||||||||||
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.