Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Understanding Digital Media by Constructing Intelligent Artefacts

Design of a Learning Environment for Children
Nadine Dittert, Katharina Dittmann, Torsten Grüter, Anja Kümmel, Anja Osterloh, Milena Reichel, Heidi Schelhowe, Gerald Volkmann, Isabel Zorn
Zu finden in: EdMedia 2008 (Seite 2348 bis 2357), 2008 local secure 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Heidi SchelhoweThis paper presents a design of learning environments for children and adolescents in a comprehensive sense of media education aiming at enabling them to develop their personality and find their place in a digitized world. Based on a transdisciplinary approach a holistic workshop concept is designed which links mediatheoretical insights with pedagogic and technical knowledge. The concept aims at enabling young people to understand the relations of both computing principles and concepts of post-modern society. The suggested design supports access, transparency and responsibility by encouraging learners to construct meaningful and tangible artefacts. The concept consists of five supportive stages. Relevance of the specific choice of technologies offered and relevance of procedures to include participants with diverse socio-economical backgrounds are discussed. Experiences with these stages in workshops with children age 9-14 are described and an example of such a learning environment on the topic of Smart Dance is presented.
Von Nadine Dittert, Katharina Dittmann, Torsten Grüter, Anja Kümmel, Anja Osterloh, Milena Reichel, Heidi Schelhowe, Gerald Volkmann, Isabel Zorn im Konferenz-Band EdMedia 2008 (2008) im Text Understanding Digital Media by Constructing Intelligent Artefacts

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Robbie Berg, Manuel Castells, Katie Clinton, Michael Eisenberg, Donna Haraway, Henry Jenkins, Yasmin B. Kafai, Lev Manovich, Nick Montfort, Seymour Papert, Ravi Purushotma, Mitchel Resnick, Alice J. Robison, Brian Silverman, Sherry Turkle, Noah Wardrip-Fruin, Margaret Weigel

Begriffe
KB IB clear
Konstruktionismusconstructionism
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1991 local secure Simians, Cyborgs and Women (Donna Haraway) 1, 6, 2, 6, 4, 2, 3, 6, 1, 2, 5, 82178888
1993  local secure Revolution des Lernens (Seymour Papert) 18, 7, 14, 17, 14, 19, 38, 15, 19, 19, 12, 2678176267864
1995  Leben im Netz (Sherry Turkle) 8, 5, 11, 9, 6, 6, 13, 7, 9, 9, 7, 13901891315979
1996 local secure Der Aufstieg der Netzwerkgesellschaft (Manuel Castells) 8, 4, 9, 9, 6, 12, 12, 8, 8, 7, 4, 834628400
1996  Constructionism in Practice (Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick) 3, 2, 12, 7, 12, 8, 15, 3, 3, 7, 3, 10395410867
2001  local secure web The Language of New Media (Lev Manovich) 5, 2, 8, 10, 5, 8, 17, 3, 7, 9, 6, 28303328579
2003  local secure The New Media Reader (Noah Wardrip-Fruin, Nick Montfort) 11, 14, 7, 7, 9, 10, 18, 7, 11, 11, 7, 2318694234451
2006  local secure web Confronting the Challenges of Participatory Culture (Henry Jenkins, Katie Clinton, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Margaret Weigel) 9, 4, 13, 13, 7, 14, 18, 21, 55, 51, 40, 15551311551068
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2000 local secure web Beyond Black Boxes (Mitchel Resnick, Robbie Berg, Michael Eisenberg) 2, 2, 2, 6, 3, 3, 9, 1, 5, 3, 2, 58115345
2005 local secure web Some Reflections on Designing Construction Kits for Kids (Mitchel Resnick, Brian Silverman) 3, 2, 4, 2, 1, 4, 6, 2, 3, 2, 4, 49274376

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalUnderstanding Digital Media by Constructing Intelligent Artefacts: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 116 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.