StarLogo
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
BiblioMap
Bemerkungen
StarLogo aims to make 1990s ideas firom Computer seience (such as massive parallelism) accessible to a larger audience.
Von Mitchel Resnick im Buch Turtles, Termites, and Traffic Jams (1994) im Text Constructions auf Seite 35By reifying the environment, StarLogo aims to change the way people thinking the environment, about creature-environment interactions - perhaps leading to new and richer ways of thinking about how phenomena emerge in the world.
Von Mitchel Resnick im Buch Turtles, Termites, and Traffic Jams (1994) im Text Constructions auf Seite 34Verwandte Objeke
Verwandte Begriffe (co-word occurance) | Karel(0.04) |
Relevante Personen
Häufig erwähnende Personen
Häufig co-zitierte Personen
Mitchel
Resnick
Resnick
Seymour
Papert
Papert
Katharina
Kranzdorf
Kranzdorf
Wolfgang
Pohl
Pohl
Stina
Cooke
Cooke
Hans-Werner
Hein
Hein
David B.
Palumbo
Palumbo
David Canfield
Smith
Smith
Richard E.
Pattis
Pattis
Dan
Ingalls
Ingalls
Fred
Martin
Martin
Andrea
diSessa
diSessa
Adele
Goldberg
Goldberg
Idit
Harel
Harel
Alan
Kay
Kay
Allen
Cypher
Cypher
Statistisches Begriffsnetz
Zitationsgraph
Zeitleiste
15 Erwähnungen
- Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) (1990)
- 13. Learning Probability through Paradox and Programming - A Case Study in a Connected Mathematics Framework (Uri Wilensky)
- Turtles, Termites, and Traffic Jams - Explorations in Massively Parallel Microworlds (Complex Adaptive Systems) (Mitchel Resnick) (1994)
- Pianos, not Stereos - Creating computational construction kits (Mitchel Resnick, Amy Bruckman, Fred Martin) (1996)
- Constructionism in Practice - Designing, Thinking, and Learning in a Digital World (Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick) (1996)
- Programmieren mit Kara - Ein spielerischer Zugang zur Informatik (Raimond Reichert, Jürg Nievergelt, Werner Hartmann) (2003)
- LOG IN 130/2004 - Künstliches Leben (2004)
- Künstliches Leben im Biologieunterricht - Mikrosimulationen mit Multi-Agenten-Systemen (Joachim Wedekind, Horst Koschwitz) (2004)
- Computer Science Education Research (Sally Fincher, Marian Petre) (2004)
- Some Reflections on Designing Construction Kits for Kids (Mitchel Resnick, Brian Silverman) (2005)
- The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) (2006)
- Einstieg Informatik - überraschend.einfach.genial. - Abschlussbericht (Katharina Kranzdorf, Wolfgang Pohl) (2007)
- Children, Computer and Creativity - Usability Guidelines for Designing a Game Authoring Tool for Children (Maizatul Hayati Binti Mohamad Yatim) (2009)
- Informatik in Bildung und Beruf - INFOS 2011 - 14. GI-Fachtagung Informatik und Schule (Marco Thomas) (2011)
- Informatiktools - Gestaltung einer Plattform für Werkzeuge für den Informatikunterricht (Ralf Romeike) (2011)
- Connected Code - Why Children Need to Learn Programming (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) (2014)
- WiPSCE 2014 - Proceedings of the 9th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Berlin, Germany, November 5-7, 2014 (Carsten Schulte, Michael E. Caspersen, Judith Gal-Ezer) (2014)
- Should your 8-year-old learn coding? (Caitlin Duncan, Tim Bell, Steve Tanimoto) (2014)
- Learner-Centered Design of Computing Education - Research on Computing for Everyone (Mark Guzdial) (2015)