Investigating Creative and Critical Engagement with Computing in the Hour of Code (Practical Report)
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE '21, 2021
|
![]() |

Zusammenfassungen

The Hour of Code provides brief stand-alone activities to introduce K-12 learners to computing concepts and applications. While these activities have successfully reached hundreds of millions of students around the globe, there are calls for more creative and critical engagement with computing. In this paper, we examine the creative and critical content of 316 Hour of Code activities offered to middle school and high school students as part of the official 2020 Computer Science Education Week. Our content analysis revealed that only 13% Hour of Code activities promoted creative engagement while only 1% of Hour of Code activities focused on critical engagement, offering discussion guides at best. In the discussion we provide recommendations for designing for more critical and creative engagement with computing in future Hour of Code or similar hour-long activities.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Dorit Assaf , Christan Balch , Ashok R. Basawapatna , Tega Brain , Karen Brennan , Joy Buolamwini , Quinn Burke , Michelle Chung , Nora A. Escherle , Allan Fisher , Wendy Hall , Yasmin B. Kafai , Golan Levin , Carmine Maiello , Jane Margolis , Reena Pau , Alexander Repenning , Mitchel Resnick , Brian Silverman , Annette Vee , Su White , Ben Williamson , Jeannette M. Wing | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | algorithmic bias , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Informatik, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.