/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Personen

Alexander Repenning

Dies ist keine offizielle Homepage von Alexander Repenning, E-Mails an Alexander Repenning sind hier nicht möglich!
This is not an official homepage of Alexander Repenning and it is not possible to contact Alexander Repenning here!

icon15 Texte von Alexander Repenning Hier finden Sie Texte der gewählten Person, die nicht in den oben aufgelisteten Büchern zu finden sind.

JahrVolltextAbrufeTextTexttyp
1996    10, 2, 1, 2, 1, 2, 4, 1, 1, 2, 6, 6Tactile Programming (Alexander Repenning, James Ambach) erschienen in Proceeding of Visual Languages 1996, Boulder, Colorado: IEEE Computer SocietyKonferenz-Paper
2010    2, 3, 2, 4, 5, 2, 2, 2, 5, 3, 4, 8Scalable game design and the development of a checklist for getting computational thinking into public schools (Alexander Repenning, David Webb, Andri Ioannidou) erschienen in SIGCSE '10 Proceedings of the 41st ACM technical symposium on Computer science education, Pages 265-269Konferenz-Paper
2010Cyberspace meets brick and mortar - an investigation into how students engage in peer to peer feedback using both cyberlearning and physical infrastructures (Ashok R. Basawapatna, Alexander Repenning)
erschienen in ITiCSE 2010 (Seite 184 - 188)
Konferenz-Paper
2010Using scalable game design to teach computer science from middle school to graduate school (Ashok R. Basawapatna, Kyu Han Koh, Alexander Repenning)
erschienen in ITiCSE 2010 (Seite 224 - 228)
Konferenz-Paper
2011    1, 4, 1, 5, 7, 7, 3, 4, 5, 5, 10, 8Computational Thinking Patterns ( Andri Ioannidou, Vicki E. Bennett, Alexander Repenning, Kyu Han Koh, Ashok R. Basawapatna) erschienen in Paper presented at the 2011 Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA) in the Division C - Learning and Instruction / Section 7: Technology Research symposium “Merging Human Creativity and the Power of Technology: Computational Thinking in the K-12 Classroom”Konferenz-Paper
2011CS education re-kindles creativity in public schools (Vicki E. Bennett, Kyu Han Koh, Alexander Repenning)
erschienen in ITiCSE 2011 (Seite 183 - 187)
Konferenz-Paper
2012    16, 2, 1, 2, 2, 2, 3, 2, 4, 1, 2, 2Programming Goes Back to School - Broadening participation by integrating game design into middle school curricula. Journal-Artikel
2013    2, 1, 2, 2, 3, 3, 2, 1, 3, 8The zones of proximal flow - guiding students through a space of computational thinking skills and challenges (Ashok R. Basawapatna, Alexander Repenning, Kyu Han Koh, Hilarie Nickerson)
erschienen in ICER 2013 (Seite 67 - 74)
Konferenz-Paper
2014   3, 2, 2, 1, 4, 3, 3, 3, 3, 1, 2, 6Beyond Minecraft - Facilitating Computational Thinking through Modeling and Programming in 3D (Alexander Repenning, David C. Webb, Catharine Brand, Fred Gluck, Ryan Grover, Susan Miller, Hilarie Nickerson, Muyang Song) erschienen in Computer Graphics and Applications, IEEE (Volume:34 , Issue: 3 )Journal-Artikel
2015    2, 2, 4, 2, 4, 3, 1, 2, 4, 4, 2, 10Computational Thinking in der LehrerbildungText
2015    Closing The Cyberlearning Loop - Enabling Teachers To Formatively Assess Student Programming Projects (Ashok Ram Basawapatna, Alexander Repenning, Kyu Han Koh)
erschienen in Proceedings of the 46th ACM Technical Symposium on Computer Science Education (Seite 12 - 17)
Konferenz-Paper
2015    Launching Swiss Computer Science Education Week (Nora A. Escherle, Dorit Assaf, Ashok R. Basawapatna, Carmine Maiello, Alexander Repenning)
erschienen in Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015 (Seite 11 - 16)
Konferenz-Paper
2015    1, 8, 3, 4, 2, 2, 2Grounding Computational Thinking Skill Acquisition Through Contextualized Instruction (Hilarie Nickerson, Catharine Brand, Alexander Repenning)
erschienen in ICER 2015 (Seite 207 - 216)
Konferenz-Paper
2016    Drops and Kinks - Modeling the Retention of Flow for Hour of Code Style Tutorials (Alexander Repenning, Ashok R. Basawapatna)
erschienen in Proceedings of the 11th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2016, Münster, Germany, October 13-15, 2016 (Seite 76 - 79)
Konferenz-Paper
2017    Principles of Computational Thinking Tools (Alexander Repenning, Ashok R. Basawapatna, Nora A. Escherle)
erschienen in Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (Seite 291 - 305)    
Kapitel

iconZeitungsartikel von Alexander Repenning Hier finden Sie Texte der gewählten Person, die nicht in den oben aufgelisteten Büchern zu finden sind.

JahrVolltextAbrufeText
2014    2, 1, 2, 4, 3, 3, 2, 2, 1, 4, 4, 2Beim Programmieren der Fantasie freien Lauf lassen erschienen in Bildungsseite der PH FHNW, 18.01.2014

iconInterviews mit Alexander Repenning Hier finden Sie Texte der gewählten Person, die nicht in den oben aufgelisteten Büchern zu finden sind.

JahrVolltextAbrufeText
2014    4, 2, 2, 2, 3, 1, 2, 1, 2, 3, 6, 1"Schüler sind keine Memory Sticks" (Alexander Repenning, Raffael Schuppisser) erschienen in Aargauer Zeitung, 12. Juli 2014

iconDefinitionen von Alexander Repenning

computational thinking
  • Ever since Jeannette Wing (2006) coined the term “computational thinking,” there has been a debate over providing a single definition. Despite the lack of a consistent definition, within the Computer Science community, a common understanding of the term emerged related to abstraction as a means for solving problems. According to P.J. Denning (2009), computational thinking is just a new term for a core concept, algorithmic thinking. Computer Science is not just about programming, but an entire way of thinking. The Computer Science community believes that learning to think in this way, to think computationally, could promote new perspectives and solutions to problems in many other disciplines (Wenger, 1998).
    von Andri Ioannidou, Vicki E. Bennett, Alexander Repenning, Kyu Han Koh, Ashok R. Basawapatnaim Text Computational Thinking Patterns (2011)
Computational Thinking Pattern Analysis
  • Technically speaking, the Computational Thinking Pattern Analysis is designed to evaluate the semantic meaning of a submitted game/simulation to the Arcade. A technique based on Latent Semantic Analysis (Landauer, 1998) is applied to CTPA to analyze a given submission in terms of computational thinking patterns. CTPA compares a given game/simulation with nine pre-defined canonical computational thinking patterns: cursor control, generation, absorption, collision, transportation, push, pull, diffusion, and hill climbing.
    von Andri Ioannidou, Vicki E. Bennett, Alexander Repenning, Kyu Han Koh, Ashok R. Basawapatnaim Text Computational Thinking Patterns (2011)

iconBemerkungen von Alexander Repenning

Von Alexander Repenning gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:


Texte
KB IB clear
Beim Programmieren der Fantasie freien Lauf lassen, Beyond Minecraft, Closing The Cyberlearning Loop, Computational Thinking in der Lehrerbildung, Computational Thinking Patterns, Drops and Kinks, Grounding Computational Thinking Skill Acquisition Through Contextualized Instruction, Launching Swiss Computer Science Education Week, Principles of Computational Thinking Tools, Scalable game design and the development of a checklist for getting computational thinking into public schools, Tactile Programming, The zones of proximal flow

Fragen
KB IB clear
Welche Programmiersprache eignet sich für die Schule?Which programming language is suitable for school?

Begriffe
KB IB clear
AgentSheets, computational thinkingcomputational thinking, Computational Thinking Pattern Analysis

iconZeitleiste von Alexander Repenning

iconCoautorInnen

James Ambach, Dorit Assaf, Ashok R. Basawapatna, Vicki E. Bennett, Catharine Brand, Nora A. Escherle, Fred Gluck, Ryan Grover, Andri Ioannidou, Kyu Han Koh, Carmine Maiello, Susan Miller, Hilarie Nickerson, Ashok Ram Basawapatna, Raffael Schuppisser, Muyang Song, David C. Webb, David Webb

iconZitationsnetz Dies ist eine graphische Darstellung von im Biblionetz erfassten Zitationen und Co-Autorschaften.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconBegriffswolke von Alexander Repenning


Begriffswolke
APH KB IB clear
AffordanceAffordance, AgentCubes, AgentSheets, Alice.org, Bildungeducation (Bildung), Biologiebiology, blockbasierte Programmiersprachenvisual programming language, Browserbrowser, computational thinkingcomputational thinking, Computational Thinking Pattern Analysis, Computercomputer, Computerspielecomputer game, Curriculum / Lehrplancurriculum, Denkenthinking, greenfootgreenfoot, Informatikcomputer science, Informatik-Didaktikdidactics of computer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, informatische Bildung, Kinderchildren, Kreativitätcreativity, Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence, LehrerInteacher, LehrerInnen-Bildungteacher training, Lehrplan 21, Lernenlearning, LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language), Mathematikmathematics, Medienkompetenz/media literacymedia literacy, Minecraft, MINTscience, technology, engineering, mathematics, Motivationmotivation, Naturwissenschaftnatural sciences, Paradigmaparadigm, Primarschuleprimary school, Programmierenprogramming, Programmiersprachenprogramming languages, PrototypingPrototyping, Schuleschool, SchweizSwitzerland, Scratch, Sekundarstufe I, Sekundarstufe II, SimCity, Simulation, Softwaresoftware, Spielgame, storytellingstorytelling, USA, User Interface (Benutzerschnittstelle)User Interface, Wissenschaftscience, WWW (World Wide Web)World Wide Web,

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, welche die gewählte Person oder ihre Werke erwähnen.

iconVolltexte

LokalAuf dem WWW Spielerisches Kombinieren - Kinder lernen Programmieren: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1547 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)
LokalAuf dem WWW Computational Thinking in der Lehrerbildung: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1674 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)
LokalAuf dem WWW Programming Goes Back to School: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 2030 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)
LokalAuf dem WWW Computational Thinking Patterns: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 3645 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)
LokalAuf dem WWW Tactile Programming: Artikel als Volltext ( WWW: Link OK 2017-06-28)
LokalBeyond Minecraft: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 2647 kByte)
LokalAuf dem WWW The zones of proximal flow: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 2109 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)
LokalAuf dem WWW Closing The Cyberlearning Loop: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 5332 kByte; WWW: Link OK 2017-07-11)
LokalAuf dem WWW Grounding Computational Thinking Skill Acquisition Through Contextualized Instruction: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 2363 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)
LokalAuf dem WWW Launching Swiss Computer Science Education Week: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1861 kByte; WWW: Link OK 2017-07-11)
LokalAuf dem WWW Drops and Kinks: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 2022 kByte; WWW: Link OK 2017-07-11)
LokalAuf dem WWW Principles of Computational Thinking Tools: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 901 kByte; WWW: Link OK )
LokalAuf dem WWW Scalable game design and the development of a checklist for getting computational thinking into public schools: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1581 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-03-08)
LokalAuf dem WWW "Schüler sind keine Memory Sticks": Artikel als Volltext (lokal: PDF, 147 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-01-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Alexander Repenning 25112251528432167
Verweise von Alexander Repenning 3191514131785342277
Webzugriffe auf Alexander Repenning 48965456313456864531587465396
2011201220132014201520162017