/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Making Computer Science Education Mandatory

Exploring a Demographic Shift in Switzerland
Alexander Repenning, Anna Lamprou, Serge Petralito, Ashok R. Basawapatna
Publikationsdatum:
Zu finden in: ITiCSE 2019, 2019
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Alexander Repenning

A promising approach to make K-12 Computer Science education more systemic could arise from a strategy focusing mostly on pre-service teachers educated through mandatory courses instead of self-selected in-service teachers. When employing mandatory courses, schools of education can reach all future teachers, but what are potential consequences resulting from this demographic shift? Pre-service teachers may not expect to acquire programming skills and may not be convinced of the relevance of Computer Science. In 2017, one of the first mandatory Computer Science education courses for pre-service K-12 teachers was introduced at the School of Education of northwestern Switzerland (PH FHNW). The mandatory nature of the course was possible because of the introduction of Computer Science as a subject in a new national curriculum. The course, based on Scalable Game Design, was taken by over 600, mostly female (75%), pre-service elementary school teachers. This paper explores the characteristics of this new audience and investigates the consequences of mandatory pre-service teacher Computer Science education. While our research shows that the course was successful, with regards to improving the students' skills, it reveals significant gender effects concerning attitudes towards Computer Science and self-efficacy.

Von Ashok R. Basawapatna, Alexander Repenning, Anna Lamprou, Serge Petralito im Konferenz-Band ITiCSE 2019 im Text Making Computer Science Education Mandatory (2019)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Ashok R. Basawapatna, Tim Bell, Sylvia Beyer, Jacob Cohen, Beat Döbeli Honegger, Caitlin Duncan, Allan Fisher, Susan M. Haller, Kelly Hay, Michael Hielscher, Kyu Han Koh, Anna Lamprou, Jane Margolis, Hilarie Nickerson, Seymour Papert, Julie Perrault, Alexander Repenning, E. M Rogers, Kristina Rynes

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, LehrerInnen-Bildungteacher training, Programmierenprogramming, SchweizSwitzerland
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1962 local  Diffusion of Innovations (E. M Rogers) 5, 9, 8, 4, 13, 4, 3, 4, 6, 6, 5, 107211101132
1988 Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences (Jacob Cohen) 1, 13, 19, 6, 9, 1, 5, 6, 6, 4, 5, 74247562
2002  local web  Unlocking the Clubhouse (Jane Margolis, Allan Fisher) 12, 4, 19, 1, 4, 7, 7, 3, 4, 6, 3, 553305500
2003 SIGCSE 2003 (Scott Grissom, Deborah Knox, Daniel T. Joyce, Wanda Dann) 13, 3, 8, 1, 1, 3, 3, 1, 4, 3, 4, 8132418345
2013 ICER 2013 (Beth Simon, Alison Clear, Quintin I. Cutts) 9, 4, 11, 1, 3, 7, 4, 1, 5, 2, 4, 7511417523
2015 Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015 (Judith Gal-Ezer, Sue Sentance, Jan Vahrenhold) 5, 8, 4, 2, 4, 1, 2, 1, 6, 2, 3, 5552775554
2017 local  Informatische Bildung zum Verstehen und Gestalten der digitalen Welt (Ira Diethelm) 14, 4, 17, 3, 6, 12, 2, 1, 9, 6, 6, 71046677832
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996 local web  An Exploration in the Space of Mathematics Educations (Seymour Papert) 7, 7, 14, 1, 4, 10, 2, 2, 3, 2, 5, 49264316
2003 local web  Gender differences in computer science students (Sylvia Beyer, Kristina Rynes, Julie Perrault, Kelly Hay, Susan M. Haller) 4400
2013 local web  The zones of proximal flow (Ashok R. Basawapatna, Alexander Repenning, Kyu Han Koh, Hilarie Nickerson) 2, 10, 1, 1, 9, 2, 3, 4, 5, 2, 6, 66186340
2015 local web  A Pilot Computer Science and Programming Course for Primary School Students (Caitlin Duncan, Tim Bell) 13, 4, 13, 1, 5, 11, 3, 2, 5, 3, 3, 78187356
2017 local web  Vom Lehrplan zur Lehrerinnenbildung (Beat Döbeli Honegger, Michael Hielscher) 5, 16, 7, 16, 2, 14, 13, 6, 4, 4, 2, 627336744
2018 local web  Scale or Fail (Alexander Repenning) 11, 1, 13, 1, 3, 10, 2, 2, 5, 7, 4, 63346348
2018 local web  Teaching How to Teach Computational Thinking (Anna Lamprou, Alexander Repenning) 7, 11, 1, 3, 8, 2, 1, 1, 4, 1, 4, 65276396

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Making Computer Science Education Mandatory: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 652 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.